Infrarød / W2k
Fra : Jakob Andersen

Dato : 30-05-01 13:47

Jeg har en Nokia 6210, men ikke noget datakabel, kan man ikke bruge den
infrarøde port i computeren til overførsel mellem comp/tlf når man køre
windows 2000 ??

/ Jakob

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 30-05-01 14:20

"Jakob Andersen" <jakob@sprit.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har en Nokia 6210, men ikke noget datakabel, kan man ikke bruge den
> infrarøde port i computeren til overførsel mellem comp/tlf når man køre
> windows 2000 ??

Jeg bruger ihvertfald den infrarøde port under w2k men det er godtnok til en
Siemens.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Henrik Skjærbæk

Dato : 30-05-01 15:40

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> wrote in message
> "Jakob Andersen" <jakob@sprit.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg bruger ihvertfald den infrarøde port under w2k men det er godtnok til
en
> Siemens.

Virtuel com-porte via IrDa understøttes ikke af Win2k, det kræver en speciel
driver som Microsoft ikke kan levere.
Så hvis programmet ikke skal kan kommunikere via IrDa selv, er det
nødvendigt at finde tegne bogen frem.
Mht. Siemens så er der på den medfølgende cd (til S40) den omtalte driver.

--
Henrik Skjærbæk

Fra : Kenneth Pedersen

Dato : 30-05-01 16:27

og det prg som HS snakker om ligger på www.forum.nokia.com under support.
der ligger en masser driver, oxo så man kan få sin tlf til at virke under
nt4.0.