Fremmed kat
Fra : Maria Frederiksen

Dato : 30-05-01 13:31

Vi bor på en gård med ca. 100 m til nærmeste nabo, men ikke desto mindre har
vi en MEGET aggressiv kat rendende. Den lægger sig på lur, og overfalder så
vores egne. Lige nu er det Pjevs, som er skambidt på halsen og ryggen,
forleden var det Boris, som fik bidt et øre halvt af og har et grimt sår på
siden af halsen.

Det er umuligt at indfange den, og jeg ved heller ikke hvem der ejer den.
Hvad f... gør jeg? Dels koster det en formue i dyrlægeregninger og dels er
det træls at kattene ikke kan rende ude som de ellers er meget glade for.
Af en eller anden grund er det lykkes mig at lære mine at blive på egen
grund, så det er tilsyneladende ikke fordi de er uenige om territorium. Det
er blot rent og skær overfald, hvor den fremmede kat stikker af, så snart
den ser mennesker.

Gode råd modtages med tak.

Mvh Maria

Fra : Jetpool

Dato : 30-05-01 15:24

Jeg havde samme problem med en aggressiv kat, der overfaldt mine ikke ret
gamle killinger, det var de den gang, jeg havde en haveslange liggende, så
den var nem at komme yil. og når jeg kunne se mit snit til det fik den
simpelthen så meget vand, som jeg kunne nå at give den, inden den rendte sin
vej, jeg viske godt hvis kat det var, og i dag se jeg faktisk aldrig katten
på mit område, men andre har problemer med den.
Mvh
Linda + Venus og Freja, der var glade for det.

Maria Frederiksen <mf@easyfrag.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9f2p8c$7sn$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 31-05-01 10:32

> [...]
> den var nem at komme yil. og når jeg kunne se mit snit til det fik den
> simpelthen så meget vand, som jeg kunne nå at give den, inden den rendte

Problemet er desværre, at den er ræd for mennesker, og så snart vi er i
nærheden, så stikker den af igen. Vi ender nok med en fælde af en slags, og
så en tur til dyrlægen med kræet - så fatter ejeren formentlig pointen, og
er der ingen ejer, så er der heller ikke længere nogen aggressiv kat,
juhuuuuu.

Mvh Maria

Fra : Tina

Dato : 31-05-01 10:38

Hvis det er en vild kat kan kattens væren indfange den for jer prøv at
kontakte dem.

Tina