ak osv - at undgå at skulle af med en af k~
Fra : Maria Fabæch

Dato : 30-05-01 13:22

Hejsa

Som forberedelse til at søge om dispensation har jeg nu ringet til Inges
Kattehjem, Kattens Værn og Raiku dyrlæge. De vil alle sammen gerne forsøge
at hjælpe. Dejligt. Jeg har fundet husordenen frem, og der står:

"Det er ifølge en beboerafstemning tilladt at holde husdyr, enten en kat
eller en hund. Der må holdes ét husdyr pr. husstand. Dog kræves en skriftlig
tilladelse. Ansøgningsskemaet kan fås hos ejendomsfunktionæren.
Følgende regler skal overholdes:

1.. Hunde skal føres i snor på afdelingens område
2.. Hunde må ikke besørge på afdelingens område. Er uheldet ude, er
hundeejeren forpligtet til omgående at gøre rent efter hunden.
3.. Hunde må ikke gøre sig bemærket ved unødig støj.
4.. Katten må ikke være til gene for de øvrige beboere.
Løse hunde og katte må ikke færdes på afdelingens område. I givet fald vil
politiet blive kontaktet og løse dyr indfanget"

Det må jeg få ændret til næste generalforsamling, men først og fremmest´skal
jeg lige have den dispensation...

Formanden er hjemme om et par timer, og så må jeg spørge ham hvordan man
bærer sig ad med at søge om dispensation til at holde mere end en kat.

Tak fordi I gider lytte..

MVH

Maria og Kattene
http://hjem.get2net.dk/maria

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 30-05-01 23:20

d. 30/05/01 14:22 skrev Maria Fabæch på mafaso@get2net.dk i artiklen
9f2ogb$9ki$1@news.cybercity.dk:

> Formanden er hjemme om et par timer, og så må jeg spørge ham hvordan man
> bærer sig ad med at søge om dispensation til at holde mere end en kat.

Hej Maria

Krydsede fingre, poter, tæer osv. herfra!
--
Mange hilsner fra Ann R

Fra : Helle Skoett

Dato : 30-05-01 23:47

Hej Maria.
Hvorfor vil du af med træet?
Kan du ikke vende det, så viceværten bliver glad?

Og kunne du ikke finde en beboer, der kunne overtage den ene proforma - jeg
mener, søge dispensation til en kat (den ene af dine to), der tilfældig ofte
(læs altid) vælger at smide slæberne ind hos en forstående kvinde (dig).
Det kan umidligt koste mere end en flaske rødvin om måneden - eller en god
julefrokost, eller hvad ved jeg.

Under alle omstændigheder: Held og lykke.
vh
helle s

Maria Fabæch <mafaso@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9f2ogb$9ki$1@news.cybercity.dk...

Fra : Maria Fabæch

Dato : 31-05-01 10:17

"Helle Skoett" <Helle.Skoett@bt.dk> wrote in message
> Hvorfor vil du af med træet?
> Kan du ikke vende det, så viceværten bliver glad?
Joooee, men ikke uden at invistere i mere træ, der skal være vandrette
brædder på begge sider af hegnet, altså både indvendigt og udvendigt - og så
godt virker hegnet jo heller ikke. Så jeg vil hellere give træet til en der
kan bruge det - og så lave mig et tråd el-hegn, som jeg nu er ret positiv
overfor at jeg får lov til at lave.

> [...]
> Det kan umidligt koste mere end en flaske rødvin om måneden - eller en god

neej, den går nok ikke for kattene skal jo blive i lejligheden, evt i
indhegnet have.

> Under alle omstændigheder: Held og lykke.
tak skal du ha! Jeg håber det virker. Jeg har fået at vide at det bedste jeg
kan gøre er at sende forslag til en ekstraordinær generalforsamling om at få
ændret husordenen. Det skulle være nemmere end en dispensation, og så er der
også det, at det virker på længere sigt. Så jeg har stadigvæk brug for gode
argumenter, henvisninger osv...

MVH
--
Maria og Kattene
http://hjem.get2net.dk/maria

Fra : Gitte J.L

Dato : 31-05-01 10:47

God argumentation....hm...jeg ved ikke.
Har forsøgt hurtigt at opstille nogle argumenter FOR to katte. Der findes
sikkert tusind andre argumenter....et af de vigtigste, synes jeg, er faktisk, at
sålænge dine dyr ikke misrøgtes og holdes indendøre, kan de under ingen
omstændigheder være til gene for naboerne....

1) To katte, der lever indendøre, kan næppe genere naboerne mere end een. Hvad
skulle genere dem? Kattene larmer ikke. Det eneste der kan genere er, at der vil
sidde to katte, istedet for een, i vinduet, når naboerne går forbi:
"Wow...chock...advr mor, der sidder mere end een kat i naboens vindu', sikken et
syn...vi er sørme nødt til at flytte herfra, hvis ikke vi kan få hende til at
skille sig af med den ene!!!" Næppe...
Kattene kan næppe være til gene, blot fordi naboerne VED at de er der...de er
først til gene, når de GENERER naboerne, og det gør de næppe ved deres blotte
eksistens indendøre.

2) Single-katte har større risiko for at udvikle adfærdsforstyrrelser, der evt.
kan gå ud over bolig og naboer (?). Kradseri, mjaveri (jeg tvivler stadig på at
naboerne vil kunne høre det) osv. To katte vil kunne underholde hinanden, og
derfor vil de have mindre sandsynlighed for at beskadige lejligheden....

3) I Norge er der vist ligefrem en højesteretssag, hvor udfaldet blev, at man
SELV bestemmer, sålænge katten er indekat. Intetsteds kan nogen forbyde dig at
holde kat/flere katte, sålænge de ikke løber frit omkring og sålænge de altså
ikke er til gene for naboen. I samme sag mener jeg dommen også sagde, at mjaveri
ikke var nok til at tale om gene for naboen, eftersom mjaveri er katteadfærd og
altså ganske normalt! Suk...jeg kan ikke finde linket til dommen....

4) Det er absurd at påtvinge folk at holde kat på en måde, der kan være direkte
skadelig for katten. Et max på een kat strider imod den udbredte opfattelse, at
indekatte har behov for en artsfælle.

5) En af årsagerne til at boligforeninger etc. tillader dyrehold er vel oftest,
at det er sundt og godt for mennesker at omgive sig med kæledyr. Det sunde og
gode går dog af det, når en begrænsning på eet dyr evt. ødelægger muligheden for
at holde harmoniske kæledyr. En utilfreds kat giver en utilfreds ejer, hvorimod
to tilfredse katte giver en supergod og tilfreds nabo!!!

6) Alene det at kattene evt. skal skilles ad nu, kan gøre at de udvikler
adfærdsforstyrrelser....rummelighed og tolerance er vel oftest det der
kendetegner et godt kvarter?

Suk...Maria, det er ikke let at finde på argumenter. Men jeg synes da virkelig
du skal tage kampen og se om KV, Inges eller lignende kan hjælpe. I min mors
boligselskab mener jeg faktisk, at de kontaktede KV inden de lavede
reglerne...max er stadig een kat, men man kan søge dispensation (hvilket vist
oftest bevilliges). Man har jo heller ikke begrænsninger på, hvor mange børn
folk må have af hensyn til anboerne, og det er vist alment accepteret, at
indekatte ikke udgør nogen kilde til gene på samme måde som børn kan det...
-Gitte

Fra : Nina El Falaki

Dato : 31-05-01 17:38

Maria

Sikke dog nogle problemer du er løbet ind i, og du var ellers så glad for
dit lille hus.

Kan du bruge det til noget vil jeg gerne skrive noget i kraft af mit
tidligere formandskab for Somaliklubben.

Prøv at få bebyggelsen til at lave et standardhegn, som bliver obligatorisk
for katteejere. Noget for noget princippet: I får lov til at have to katte
til gengæld invisterer I i et kattehegn (I = alle bebyggelsens katteejere)

Inden du rejser spørgsmålet på en generalforsamling skal du have et helt
regelsæt parat fx at ALLE hankatte skal kastreres.

Jeg hjælper dig gerne med et regelsæt, og hvis du vil have det, kan jeg også
møde op til generalforsamlingen (hvis jeg ikke er optaget)

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats