Lov
Fra : Majbritt Hågensen

Dato : 11-05-05 06:31

Hejsa

Her hvor jeg bor har boligforeningen taget kontakt til kattens værn (helt
iorden ) for at der skal indfanges nogle vildkatte.Der er for
mange......åbenbart...
Jeg er en af flere foderværter for kattene, og vi er blevet involveret, og
skal hjælpe.......MEN hvad siger loven...eller er der overhovedet en lov som
beskytter vildkatte ? Må man gerne indfange og aflive efter behov ?
og det kan heller ikke blive nu,da de fleste hunkatte er med killinger,
eller lige har fået....
Vi er flere som skal til møde med ejendomsmesteren og kattens værn, og jeg
vil meget gerne kunne komme med relevante og rigtige oplysninger...og jeg
takker mange gange hvis nogle af jer ved noget, eller har et link til
noget...Jeg har tænk på indfangning og neutralisering af de raske
katte.....og de nye killinger skal fanges og køres til Inges kattehjem...
hilsen Majbritt

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 11-05-05 06:59

Hej Majbritt

Jeg tror ikke at der er nogen lov der beskytter vildkattene, de er endnu
mere retsløse en tamkattene

Det vil typiskt være sådan at katte i "dårlig" stand med evt. sygdomme,
bliver aflivet, sunde og raske katte bliver neutraliseret og genudsat, med
en fodervært til at holde øje med dem.

Jeg tror at det eneste du kan gøre er at sørge for at de er helt klar over
at mange af kattene har killinger, så de er
meget opmærksomme på det, så de ikke fjerner en mormis og glemmer
killingerne.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Majbritt Hågensen

Dato : 11-05-05 14:36

Hej Marianne

Øv Ingen lov ((
Nå, men jeg talte med en inde fra kattens værn, og hun mente ikke vi kunne
gå igang før om ca. 3 måneder fordi der er killinger.....gudskelov...
Men som før nævnt skal vi om en uges tid til et møde omkring "problemet"

hilsen Majbritt