Kattenavne
Fra : Pia Nave

Dato : 07-05-05 21:47

Hejsa

Jeg ved ikke om nogle af jer husker, at der for snart læææænge siden var
en undersøgelse på www.netdyredoktor.dk over de mest populære kattenavne
i DK.
Da der også blev postet et indlæg herinde i gruppen kan jeg huske, at
flere af jer der ikke abonnere på netdyredoktors nyhedsbrev, gerne ville
have besked når resultatet var kommet....og det er det sørme nu

Det kan ses her:
http://netdyredoktor.dk/Nyhedsbrev_maj_2005/populaere_kattenavne_maj2005.htm

God fornøjelse!

--
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*
Mvh. Pia og 4-kløveret

Fra : Carsten Sørensen

Dato : 07-05-05 23:06

Pia Nave wrote:
> Det kan ses her:
> http://netdyredoktor.dk/Nyhedsbrev_maj_2005/populaere_kattenavne_maj2005.htm

Super, jeg er ret sikker på at Fru V må være den eneste der hedder det.
Et navn jeg i øvrigt ikke har dårlig samvittighed over, når jeg ser
nogen har kaldt sine katte Lone Dybkjær, Kviksølv og Radiobilen....

http://www.netdyredoktor.dk/Tema/Tema_Kat_Kattenavne/kattenavne_2005.htm

Carsten Sørensen

Fra : Pernille og Jesper

Dato : 08-05-05 06:57

Heyyyy....

> Et navn jeg i øvrigt ikke har dårlig samvittighed over, når jeg ser
> nogen har kaldt sine katte Lone Dybkjær, Kviksølv og Radiobilen....

Det er MIG der har en kat der hedder Kviksølv og jeg synes det er et
MEGET passende navn! Hun er sølvfarvet og hun spæner rundt og er ikke
til at få hold på Kaldes i øvrigt også frk. Kviksenberg og
KviKilling, som om det er meget bedre!

/Pernille

Fra : Kate

Dato : 08-05-05 08:22

Pernille og Jesper <nospam2@brunholm-scharff.dk> wrote in

> Det er MIG der har en kat der hedder Kviksølv

Hæhæ, ja, der er nogle spøjse navne imellem. Jeg har f.eks. Doughnut,
det er jeg ret sikker på der ikke er mange der har. Atlantis, som Lante
jo retteligt hedder, er også med på den samlede liste.
Dog var jeg egentligt forbløffet over at Sofie ikke var blandt top20,
jeg synes da jeg har mødt mange katte der hed Sofie.
At Oliver lå højt på listen undrer mig ikke, det er der vildt mange
katte der hedder.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Heidi Bech Petersen

Dato : 08-05-05 08:38

HE HE vores kat hedder: Windows det er der hvis heller ikke mange der
hedder....

Mvh Heidi

Fra : Ukendt

Dato : 08-05-05 09:03

"Heidi Bech Petersen" <hbFJERNMIG@petersen.tdcadsl.dk> skrev i en

> HE HE vores kat hedder: Windows det er der hvis heller ikke mange der
> hedder....

Det er da ellers et godt navn.
Vi havde engang en haleløs kat, der hed Zip...

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Carsten Sørensen

Dato : 08-05-05 10:00

Pernille og Jesper wrote:
> Det er MIG der har en kat der hedder Kviksølv og jeg synes det er et
> MEGET passende navn! Hun er sølvfarvet og hun spæner rundt og er ikke
> til at få hold på

Jamen jeg synes også det er et godt navn, Fru V kunne også snildt hedde
det :) Det er da fint at nogle andre også synes det er sjovt med
utraditionelle navne.

Men "Vuffer" havde jeg nok alligevel ikke kunnet finde på :/

Carsten Sørensen

Fra : karsten & Pia

Dato : 10-05-05 08:59

"> Men "Vuffer" havde jeg nok alligevel ikke kunnet finde på :/

> Carsten Sørensen

Det er fordi du ikke ser tegnefilm, det hedder den ene kat i Barbiefilmen
med prinssesen og tiggerpigen.

MVH Pia

Fra : Hans Joergensen

Dato : 10-05-05 11:51

Carsten Sørensen wrote:
> Super, jeg er ret sikker på at Fru V må være den eneste der hedder det.
> Et navn jeg i øvrigt ikke har dårlig samvittighed over, når jeg ser
> nogen har kaldt sine katte Lone Dybkjær, Kviksølv og Radiobilen....

Hvad med "Kaninus" ? :)

// Hans, med de meget uopfindsomme Bisse og Tøsse:
http://gallery.nathue.dk/arkivdato/2005/2005-04/2005-04-22/
--
http://rd350.nathue.dk - still smoking

Fra : Bettina Hansen

Dato : 10-05-05 11:59

Carsten Sørensen wrote:
> Et navn jeg i øvrigt ikke har dårlig samvittighed over, når jeg ser
> nogen har kaldt sine katte Lone Dybkjær, Kviksølv og Radiobilen....

Eller Pruttefis og Pølle ;)

Mvh Bettina som ejer Philips, Basil og Chickabee, der er fornærmede over
at deres navne ikke kom på top 10 ;)

--
http://chin.dk
http://sponsorbarn.info

Fra : Ukendt

Dato : 08-05-05 08:58

"Pia Nave" <piaKATTE@BAKKEnave.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan ses her:

http://netdyredoktor.dk/Nyhedsbrev_maj_2005/populaere_kattenavne_maj2005.htm

> God fornøjelse!

Takker
Havde været inde på et tidspunkt, og holde øje med om resultatet var kommet.
Vores katte er ikke på Top 20 listen, men de er alle 4 med under kattenavne-
Phoebe - Piper - Panda og Filur, er kattenavnene her i husstanden.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Charlotte

Dato : 08-05-05 16:22

Vores kat hedder Basse.. ikke så undeligt, han vejer 9 kg

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Elsebeth Frederiksen

Dato : 08-05-05 20:44

ja og mine katte hedder Røskva og Tjalfe. Det er vist heller ikke de mest
normale navne

Fra : Carina Kristensen

Dato : 09-05-05 09:14

jeg havde også engang en hankat som jeg havde kaldt for Pocket.. heller
ikke
så normalt..

Fra : Kate

Dato : 09-05-05 09:48

"Carina Kristensen" <carina_kristensen@yahoo.dk> wrote in

> jeg havde også engang en hankat som jeg havde kaldt for Pocket..
> heller ikke så normalt..

Det er jo egentligt også sjovere med dem som hedder noget usædvanligt,
ikke?
Jeg er ret overbevist om at hverken Johan eller Doughnut er navne som
mange katte har. At jeg så troede jeg var original da jeg navngav
Oliwer, er en anden ting. Jeg blev da vældigt meget klogere

Fra : Carina Kristensen

Dato : 09-05-05 15:08

t sjovt med andre navne...
Mille og Bonnie er ikke så usædvanligt (mine 2 små missere)... Jo Bonnie er
nok heller ikke så normalt til en kat... tror jeg ihvertfald ikke..

Men det handler jo bare om at finde de navne som der passer bedst..

Mille , fordi at hun er sådan en sød lille mis, med lidt spjæt i..

Bonnie , opkaldt efter Bonnie og Clyde... den lille mis er kun ude på
ballade og så lige musses lidt af mor

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-05 12:38

> Hejsa
>
> Jeg ved ikke om nogle af jer husker, at der for snart læææænge siden var
> en undersøgelse på www.netdyredoktor.dk over de mest populære kattenavne
> i DK.

Det ville være sjovt at se, hvor mange katte der hed det samme.

Andy er et lidt usædvanligt navn for en kat. Jeg sendte det ihvertfald ind.

Nogle katte jeg kender er ikke med, for deres ejere sendte ikke ikke ind.
Den ene hedder Atlas og den anden hedder Flufly, og den tredje hedder Irma.
De tre navne er heller ikke på navnelisten overhovedet.

Det er egentlig sjovt at se, at tendensen med at stave et alm. navn
anderledes/utraditionelt, er "kommet over i" dyrenavnene.

Tina