Er min kat jaloux eller??????
Fra : Lone G. Kirkegaard

Dato : 07-05-05 14:51

Hejsa

I oktober '04 anskaffede jeg en kastreret hankat - Lancis - på ca. 6 mdr.

Han var en ualmindelig skøn, legesyg og kærlig kat, som helst ville sidde
eller ligge på mig hele tiden - lige hvad jeg altid havde drømt om!

Jeg havde i forvejen en kastreret hankat - Lucas - på knap 7 år.

Sammenføringen gik relativt smertefrit, og kattene omgås i dag hinanden uden
problemer.

I hele perioden har jeg haft en kæreste, som stort set kun har været hér i
weekenderne, og det er gået fint, Lancis har været lige så glad for min
kæreste som for mig, MEN så flyttede min kæreste ind hos mig d. 25/4, og
siden da har Lancis ikke værdiget hverken min kæreste eller mig et blik.

Han vil ikke hverken sidde eller ligge hos os, hvis vi prøver at kæle med
ham, bliver han 'lav' og prøver at undgå vores kærtegn. Han virrer temmelig
konstant med halen, hvis vi prøver at komme i fysisk kontakt med ham, og
nogle gange er lyden af min stemme nok til, at han begynder at 'virre' med
halen. Vi skiftes til at give ham mad og lukke ham ind/ud, så han skal føle
sig tryg ved os begge.

Nu er mit spørgsmål, om han er jaloux på min kæreste, eller om det 'bare' er
en fase i hans udvikling fra killing til voksenkat?

Især jeg er ked af at have mistet kontakten med en ellers meget kærlig og
selskabssyg kat.

Kan nogen give mig et godt råd om, hvad der sker med min kat, og hvad jeg/vi
kan gøre for at genfinde tidligere tiders dejlige kontakt med Lancis?

På forhånd tak

Lone G. Kirkegaard

Fra : Gainsbourg

Dato : 08-05-05 02:17

Din kat er nok lidt stresset over at der nu bor een til. Jeg går ud fra, at
der ikke er gået så frygtelig lang tid endnu. Katte er ikke altid gode til
forandringer. Jeg har hørt om katte der flippede helt ud af stress, bare man
flyttede sofaen eller skiftede arbejdstider.

Giv ham tid og rum. Sørg for at han har steder han kan gå lidt afsides, når
han vil være i fred.

Og lav evt. lidt kontaktskabende øvelser med ham, det vil knytte ham nærmere
med din kæreste og dig og opbyge et positivt bånd mellem jer.

Held og lykke

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Lone G. Kirkegaard

Dato : 08-05-05 16:35

Tak for svaret...
Det gav mig et håb om, at vi genfinder kontakten med Lancis.

Mange hilsner

Lone G. Kirkegaard