Lakseolie og hårboller
Fra : Pia Nave

Dato : 03-05-05 21:33

Hejsa

Ja altså, det kan godt være at de fleste katte æææælsker kattemalt, men
Amigo gør _bestemt_ ikke! Han afskyr det som pesten, og det ender altid
med, at malten kommer alle andre steder i lige netop ind i munden på
kræet Så det har vi droppet alt om.
Men så kom jeg til at tænke på, om lidt lakseolie i maden ville have
samme gavn som kattemalt? Jeg mener, det handler vel om at tarmsystemet
skal have lidt smørelse, for at ekspedere bollerne ud.

Jeg håber på lidt respons, selvom jeg nu har tænkt mig at forsøge under
alle omstændigheder. Olien er jo godt for så meget andet også......jeg
mener.....hvis de altså giiiider at spise det
Men, kan jeg godt bare hælde den rette mængde oveni deres tørfoder? Jeg
fodrer med c/d og supplerer lidt med t/d.

Jeg ved godt, at der findes tørfoder med specielle hårbolle-systemer,
men ville det være nok 'bare' at supplere med det? Eller skal det gives
som fuldkost for at få den rette effekt?

Tja, mange spørgsmål - håber på ligeså mange svar

--
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*
Mvh. Pia og 4-kløveret

Fra : Ukendt

Dato : 03-05-05 22:08

"Pia Nave" <piaKATTE@BAKKEnave.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ved godt, at der findes tørfoder med specielle hårbolle-systemer,
> men ville det være nok 'bare' at supplere med det? Eller skal det gives
> som fuldkost for at få den rette effekt?

Min mors lillebitte missekat på 8 kilo, får en spiseskefuld RC Hair&Skin
hver dag for at ekspedere hårene ud i den anden ende. Det virker aldeles
glimrende. I al den tid, det drejer sig om knap 2 år, han har fået det, har
der ikke været problemer med hårboller. Har han ikke fået "tilskuddet" i en
uges tid, kommer der hårboller op igen.

Andy får 1 cm kattemalt hver anden dag. Mere skal der ikke til til ham, før
hans hår bliver ekspederet ud i bakken i stedet for på gulvet.

Tina

Fra : fam. Ager

Dato : 04-05-05 06:18

"Tina" <wunjo(a)webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> har
> der ikke været problemer med hårboller. Har han ikke fået "tilskuddet" i

-----------------------------------

min ene raggie, var på rc hair and skin da jeg fik ham..og hverken hår eller
hårboller så ud til at have gavn af det...
nå, men jeg plejer at give malten godt iblandet noget vådfoder til samme
kat, han er et madøre, men æde det rent vil han altså ikke. den andet
raggier æder det med velbehag.
leverposteg med malt kunne også være en ide? den virker også her.

mvh. marie

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 03-05-05 23:26

In article <4277dff7$0$267$bc7fd3c@news.sonofon.dk>, Pia Nave
<piaKATTE@BAKKEnave.dk> wrote:

> Men så kom jeg til at tænke på, om lidt lakseolie i maden ville have
> samme gavn som kattemalt? Jeg mener, det handler vel om at tarmsystemet
> skal have lidt smørelse, for at ekspedere bollerne ud.

Joo, måske..
Jeg tror forskellen er at kattemalt indeholder paraffinolie, der så
vidt jeg ved ikke bliver fordøjet eller optaget - det er nok derfor det
smører så godt, det hele følger med ud igen.
Lakseolie optager katte jo som bekendt glimrende, så mit gæt er at det
ikke virker lige så godt.
Af erfaring ved jeg derimod at tun i olie virker her i huset ;) men
hvad det er for en slags olie der er i dåsen ved jeg desværre ikke.

--
Knus fra Ann R

Fra : Pia Nave

Dato : 04-05-05 20:02

Ann Rudbeck wrote:

> [...]
> vidt jeg ved ikke bliver fordøjet eller optaget - det er nok derfor det
> smører så godt, det hele følger med ud igen.

Aha! Se, det var jo en rar information

> Lakseolie optager katte jo som bekendt glimrende, så mit gæt er at det
> ikke virker lige så godt.

Næh, det gør det jo nok ikke så. Men tanken var da go' nok

> Af erfaring ved jeg derimod at tun i olie virker her i huset ;) men
> hvad det er for en slags olie der er i dåsen ved jeg desværre ikke.

Amigo æææælsker tun Jeg plejer dog at give ham tun i vand og ikke i
olie.
Men det laver vi så lige om på
Æh....men hvor tit mon ham skal have det...?

--
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 05-05-05 02:55

In article <42791bf1$0$273$bc7fd3c@news.sonofon.dk>, Pia Nave
<piaKATTE@BAKKEnave.dk> wrote:

> Æh....men hvor tit mon ham skal have det...?

Æh, ja.. her har det været når Ditte havde problemer, som en slags kur
:) Ikke noget fast.. Tun er jo heller ikke hverdagsmad for katte, det
har de ikke helt godt af.
Jeg giver tunen med det meste olie hældt fra, det virker alligevel!
Fedtet stads..
Jeg tænkte på, hvis det ikke virker - paraffinolie kan man jo købe
"rent" på apoteket. Hvis det er maltsmagen han ikke kan lide, kunne du
måske blande en lille smule ren paraffinolie i hans mad? Men pas for
guds skyld på i starten - ikke for meget! ;D

--
Knus fra Ann R

Fra : Pia Nave

Dato : 05-05-05 11:08

Ann Rudbeck wrote:

> Æh, ja.. her har det været når Ditte havde problemer, som en slags kur
> :) Ikke noget fast.. Tun er jo heller ikke hverdagsmad for katte, det
> har de ikke helt godt af.

Nej, det var jo også min tanke. Men det vil så sige, at jeg giver ham
det som jeg ville have givet ham kattemalt - altså efter behov

> Jeg tænkte på, hvis det ikke virker - paraffinolie kan man jo købe
> "rent" på apoteket. Hvis det er maltsmagen han ikke kan lide, kunne du
> måske blande en lille smule ren paraffinolie i hans mad?

Jeg ved ikke helt om det er smagen, men jeg vil da lige prøve at blande
lidt malt i hans mad idag. Tænk nu hvis han spiser det

Tusind tak for alle jeres input og forslag

--
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

Fra : Alice

Dato : 04-05-05 14:07

> [...]
> gavn som kattemalt? Jeg mener, det handler vel om at tarmsystemet skal
> have lidt smørelse, for at ekspedere bollerne ud.

Pretty er bestemt heller ikke vild med det kattemalt .......Men hun er MEGET
forfængelig
Så jeg giver hende en klat på oversiden af den ene forpote, og det snavs kan
hun bestemt ikke ha' så det bliver gnasket af i en fart. Hun er nu næsten et
½ år, og ALDRIG har vi set hende kaste op eller andet ubehag ved hår i
maven.

Det kattemalt jeg bruger er noget sipupslignende noget ( tror nok det er fra
Hill's ) og med i den velkomstpakke vi fik fra dyrlægen.

Alice

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 04-05-05 14:53

In article <4278c909$0$155$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Alice
<alice_nielsen@privat.dk> wrote:

> Så jeg giver hende en klat på oversiden af den ene forpote, og det snavs kan
> hun bestemt ikke ha' så det bliver gnasket af i en fart.

Hi - det har jeg prøvet. Min Ditte kan heller ikke li' malt, men hun
har brug for det af og til. Desværre eeelsker hendes søster malt, så
resultatet er, at Donna kommer farende og tjenstvilligt giver
lillesøster en vask som hun sjældent har fået det.. og Ditte slipper
for malten :D

--
Knus fra Ann R

Fra : Kate

Dato : 04-05-05 15:29

Ann Rudbeck <webmaster@fjernsiamis.com> wrote in

> resultatet er, at Donna kommer farende og tjenstvilligt giver
> lillesøster en vask som hun sjældent har fået det.. og Ditte slipper
> for malten :D

Hihihi, ja dumme kan man jo ikke beskylde dem for at være

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Pia Nave

Dato : 04-05-05 20:10

Alice wrote:

> [...]
> Så jeg giver hende en klat på oversiden af den ene forpote, og det snavs kan
> hun bestemt ikke ha' så det bliver gnasket af i en fart.

Thi hi Jeg har prøvet at give ham det under poten, i håb om at han
ville slikke det af. Det kom det da også.....altså _lidt_ af det! Nu har
Amigo jo rimelig lang pels (snesko) under fusserne, så det endte med at
være en værre gang klister-stads. Altså, _ikke_ nogen succes
Men kunne jo prøve at komme det ovenpå poten i stedet.....der kan han da
ikke jokke det rundt i hele huset! Eller kan han....?!

> Det kattemalt jeg bruger er noget sipupslignende noget ( tror nok det er fra
> Hill's ) og med i den velkomstpakke vi fik fra dyrlægen.

Min tube fik jeg også med i en velkomstpakke fra dyrlægen - 'Specicare'
hedder den.

--