Bar plet og skorpe?
Fra : Stine BT

Dato : 02-05-05 11:45

Hejsa :)

En af mine katte har en bar plet (altså ingen pels) under nakken ca., jeg
vidste ikke rigtig hvad det var, så lod det være og tænkte pelsen nok kom
igen, men efter en måned ca. er pletten der endnu, men nu er der kommet en
skorpe på, nogen ideer til hvad det kan være?

Han er begyndt at opføre sig lidt mærkeligt, han er ikke rigtig den samme
mis længere, om det skyldes den plet eller foråret ved jeg ikke?
Han er en indekat, men kommer ud i snor i haven.

VH Stine.

Fra : Camilla Baird

Dato : 02-05-05 12:46

Stine BT wrote:

> [...]
> mis længere, om det skyldes den plet eller foråret ved jeg ikke?
> Han er en indekat, men kommer ud i snor i haven.

Personligt ville jeg tage katten til dyrlæge. Adfærdsændringer *kan*
være tegn på sygdom.
Jeg tør ikke komme med et bud på dne bare plet med sårskorpe... det kan
din dyrlæge forhåbentlig fortælle dig mere om.
mvh Camilla

Fra : Denise

Dato : 02-05-05 12:55

"Stine BT" <stine@sukkermel.dk> wrote in message
> [...]
> igen, men efter en måned ca. er pletten der endnu, men nu er der kommet en
> skorpe på, nogen ideer til hvad det kan være?

Det kan være svært når man ikke kan se hvad det er. SÅ dyrlægen er nok det
eneste rigtige, bare pletter kan jo være alt fra ringorm, krassen pga
allergi, krassen pga indsprøjtning efter vaccination, bid fra lopper, flåt,
byld hvis den er hævet m.m.

> Han er begyndt at opføre sig lidt mærkeligt, han er ikke rigtig den samme
> mis længere, om det skyldes den plet eller foråret ved jeg ikke?
> Han er en indekat, men kommer ud i snor i haven.

Nu er det årstiden for kulrede katte, hos mig i hvert fald, men leger han,
spiser han, hvad mener du med mærkeligt ?

--
Hilsen Denise

Fra : Stine BT

Dato : 02-05-05 18:58

> Nu er det årstiden for kulrede katte, hos mig i hvert fald, men leger han,
> spiser han, hvad mener du med mærkeligt ?

Han spiser slet ikke som før, dvs. kastet sig over mad, sad og plagede om
mad osv.! Han leger ikke helt vildt, men er der imod blevet rimelig
aggressiv :(

Fra : Denise

Dato : 02-05-05 20:56

Stine BT wrote:

> Han spiser slet ikke som før, dvs. kastet sig over mad, sad og
> plagede om mad osv.! Han leger ikke helt vildt, men er der imod
> blevet rimelig aggressiv :(

Hvis han ikke opfører sig som han plejer, er der altid en grund. Jeg synes
du skal ringe til dyrlægen og se om du ikke kan komme til check, så du kan
nå det inden helligdagen.
Det kan være noget der nemt kan ordnes, hvis du kommer hurtigt, i stedet for
at vente til problemet bliver værre.

--
Hilsen Denise

Fra : JOHS

Dato : 04-05-05 17:16

Hej Stine
Lidt sent men alligevel...
Jeg ville nok også tage katten til dyrlæge...men jeg vil nu fortælle
dig om en af mine katte der også i perioder havde en "bar plet med
skorpe".
Missemor er tilløber og jeg havde i forvejen 2 katte, hvoraf hun ikke
brød sig om ahnkatten. Missemor boede derfor de første år i fyrrummet.
Jeg undrede mig over at hun først på det ene forben og siden på begge
fik en bar plet med skorpe på.
Jeg tog hende med til dyrlægen, som sagde at han ikke ku' se en
forklaring.
Jeg købte en bog "twisted wiskers" i håb om at kunne finde en måde at
slippe af med anden dårlig vane hun havde, nemlig at "slå ud" efter min
hånd når jeg tog den til mig.
I bogen læste jeg at katte i frustration kan give sig til at slikke
sig, så de slikker hårene af. Frustrationen kan have mange grunde.

Min konklusion blev derfor at missemor var frustreret over et eller
andet...hvilket viste sig at være mangel på mensklig kontakt.

Pletterne var der kun sidst på vinteren, hvor hun igennem længere tid
havde måtte nøjes med korte besøg af os i løbet af dagene.

Nu er hun flyttet indenfor, har boet her et par år og der har ikke
været flere "bare pletter med skorpe".

Måske er der et eller andet der frustrerer dyret, hvis dyrlægen ikke
kan finde noget?

Det er jo nogle følsomme dyr

Håber du finder ud af det.
Signe