Tiden flyver... og gården løber...
Fra : dpl

Dato : 30-04-05 13:20

Hejsa
Ja, ih hvor tiden dog flyver. Vores datter Klara er netop blevet 9 uger
gammel, og Raisas killinger, ja de er såmænd allerede 14 dage gamle, og
har fået øjne osv.

I går flyttede den lille familie fra den mørke fødekasse ude i gangen,
og ind i et stort bur her i stuen. Ja, Raisa er selvfølgeligt ikke
lukket inde, hun kan komme og gå som det passer hende, men de små er der
styr på, indtil de selv finder ud af at kravle op igennem den åbne luge
*smil*. Som I kan se, passer den nye lyse bolig dem fortrindeligt:
http://www.sevastopol.dk/images/killinger8.jpg

Alle 4 er jo så utåleligt grimme, at vi nok slet ikke får solgt dem, men
til salg er de altså... *smil*

Dernæst har jeg et løbegårdsspørgsmål. Min søøøde kæreste er nemlig i
fuld gang med at lægge sidste hånd på vores 100 kvm store hunde- katte-
kombigård, komplet med træer, buske og en masse mælkebøtter. Men hvad
med "taget"? Vi vil gerne have det totalt overdækket, enten af net eller
lign. Men hvad har I af erfaringer, hvad er bedst, billigt og pænest?

Hov, I kan da lige få et billede af Klara, den dejlige tøs:
http://www.kishka.dk/dorthes/images/klara/klara41.jpg

Hilsen Dorthe

Fra : Jytte B

Dato : 30-04-05 14:07

"dpl" <dplahrmann@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Men hvad har I af erfaringer, hvad er bedst, billigt og pænest?
>
> Hov, I kan da lige få et billede af Klara, den dejlige tøs:

Hvor er alle børnene bare dejlige.

Hilsen
Jytte

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 30-04-05 14:16

Hej Dorthe

*grin* ja jeg har jo svært ved at bestemme mig for hvilke killinger der er
dejligst, din ene, eller Raisas, de ser pragtfulde ud allesammen.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : dpl

Dato : 01-05-05 10:50

Ja, jeg tror også vi er lige stolte, Raisa og jeg, når vi sidder og
holder ammestue sammen *smil*.

Hilsen Dorthe
http://www.sevastopol.dk/

Fra : Denise

Dato : 30-04-05 16:52

dpl wrote:
> http://www.sevastopol.dk/images/killinger8.jpg
>
> Alle 4 er jo så utåleligt grimme, at vi nok slet ikke får solgt dem,
> men til salg er de altså... *smil*

Uh ha hvor er de grimme, men du kan jo altid give mig dem, når du nu ikke
får dem solgt
SUUUUK

> Men hvad med "taget"? Vi vil gerne have det totalt overdækket, enten
> af net eller lign.

Jeg har set nogle vinterbilleder af nogle der havde net ovenover, men kan
ikke huske hvor. Håber der kommer ideer fra nogle.

> Hov, I kan da lige få et billede af Klara, den dejlige tøs:
> http://www.kishka.dk/dorthes/images/klara/klara41.jpg

Hun ser skam også sød ud, og jeg går ud fra hun ikke er til salg

--
Hilsen Denise

Fra : Lisbet Sørensen

Dato : 01-05-05 00:38

Hej Dorthe
Tillykke med både din egen lille killing og de små blå og sorte. Smukke
ser de ud allesammen.
Vi har alm. hønsetrådnet som tag over hankattegård. Siderne er minknet /
volierenet. Hønsetrådnettet er lagt og slået på tværgående lægter, for
at støtte. Det fungerer udmærket. Om vinteren er vi lige ude for at
fjerne sne derfra. Jeg er lidt ærgerlig over vi ikke har tildækket med
trapezplader, eftersom vi udstiller, og det kan være træls med regn, sne
osv., men det kræver jo en helt anden og ekstra solid konstruktion. I
hunkattegården har vi et elhegn løbende 2 m. oppe. Det fungerer også
godt, og så har kattene mulighed for at jage de fugle der er så dumme
til at flyve ned i gården.
Held og lykke.

Med venlig hilsen
Lisbet Sørensen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : dpl

Dato : 01-05-05 11:00

Hej Lisbeth

Vores løbegård får en lille overdækket afdeling, men skal eller være
frit tilgængelig for sol og regn. Den vi har nu er helt overdækket, og
jorden bliver hurtig tør og kedelig, uden ret mange planter. Gården skal
desuden kunne fungere som lejlighedsvis opholdsted for vores skt.
bernhardshund, hvilket også vil give lidt slid på gårdens bund.
Jeg udstiller ikke lige nu, og tro også at kattene vil foretrække mest
mulig luft.

Men der skal net eller lign. på, dels for at holde kattene inde, men
især for at holde diverse vildkatte i området ude. Og som bestyrer af en
vildtplejestation, så foretrækker jeg nu, at mine katte ikke selv skaber
"patienterne"! *smil*

Hilsen Dorthe
http://www.sevastopol.dk/

Fra : dpl

Dato : 01-05-05 10:52

Denise wrote:

> Uh ha hvor er de grimme, men du kan jo altid give mig dem, når du nu ikke
> får dem solgt

Hej Denise
Ja, det vil jeg så overveje, hvis vi ender med 4 halvvilde store
killinger i vores lille hus *grin*.

> Hun ser skam også sød ud, og jeg går ud fra hun ikke er til salg

Nix! Hun sover hele natten, og er glad og tilfreds om dagen... så hende
beholder vi selv *smil*.

Hilsen Dorthe
http://www.sevastopol.dk/

Fra : Margit Wulff

Dato : 01-05-05 18:04

Du skulle prøve at se på siden om Spurvely.

http://spurvely.kattesiden.dk/misselandsbyen.html

vh Margit
-webmaster på kattesiden.dk

Fra : dpl

Dato : 03-05-05 17:33

Hejsa, tak for linket
Det er faktisk noget lignende vi er i gang med, skal lige få taget et
par billeder. Dog skal vores katte dele gården med en hund, så sliddet
bliver noget større. Men da der er tre træer inde i gården, har de jo
masser af steder at hygge sig.

Hilsen Dorthe
http://www.sevastopol.dk/