kat og camping
Fra : Liselotte Falck

Dato : 28-04-05 11:39

Hejsa.
Vi skal på camping i ca 5 mdr, og vil selvfølgelig have vores dejlige
pelle (som er inde kat) med,
Er der nogen der vil hjælpe med hvordan vi takler dette, vi har prøvet
længe med at give ham sele på men han nægter at bevæge sig med den på.
Hvordan gør vi så det bliver en god oplevelse for vores kat..
Alle råd modtages da vi er på helt bar bund. Vil dog lige nævne at vi
havde tænkt os at starte med et par timer for derefter at trappe
langtsomt op.

Med venlig hilsen
Liselotte Falck
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Anette

Dato : 28-04-05 23:43

Liselotte Falck wrote:
> Er der nogen der vil hjælpe med hvordan vi takler dette, vi har prøvet
> længe med at give ham sele på men han nægter at bevæge sig med den på.

He he - lige nu har han det rart fordi han ved at skawe sig, kan få jer til
at tage den dumme sele af igen.
Prøv engang at ignorere hans pjat - og afled i stedet hans opmærksomhed med
noget han normalt synes er vildt sjovt eller rart. Legetøj, godbidder eller
hvad der driver ham. Få ham til at glemme at selen er dum og underlig, men
tværtimod når "jeg får selen på SÅ sker det noget skægt"
Undgå for alt i verden at ynke ham og fortælle ham hvor frygtelig synd det
er for ham med den dumme sele eller endnu værre grine af ham med selen på.
Vær helt som I plejer - vis ham at alt er som det plejer - det er bare meget
sjovere. Det tager noget tid "før den fiser ind" men med tålmodighed så kan
det læres.

Det samme gælder når I er på camping. Væn ham til campingvognen/teltet eller
hvad I nu skal bo i, i god tid, så han forbinder jeres sommerhjem med Jer og
sig selv.Ignorer hans pjevseri - men giv ham selen på og gå udenfor - lad
ham være med i det omfang han tør, men hele tiden med mulighed for at stikke
af ind hvor han føler sig tryg. Bare vent - han vil overraske jer. Verden
bliver alt for spændende til at han gider sidde og pive

God camping tur.

/ Anette