Hygiejne problemer
Fra : Melanie

Dato : 24-04-05 19:19

Hej Ng

Måske nogen kan huske mig og vores katte. Jeg skrev en tråd for 1-2 md.
siden der hed øv øv øv. Vores næsten 1 årige killing blev påkørt og måtte
aflives. Dagen efter tog vi en tur på internatet og tog en ca. 3 årig hunkat
med hjem (Mitzi). I forvejen havde vi en ca. 4 årig (Misse) kat hjemme. Der
var lidt gnidren mellem dem, og Misse fik diet foder, derfor blev hun i kort
periode fodret i stueetagen (Normalt er kattene mest på 1. salen). Misse er
blevet meget mere kællen siden vi fik Mitzi, men opholder sig næsten
konstant i stueetagen. Det er heller ikke noget problem, bortset fra at hun
miaver rigtig meget fordi hun skal gå på 1. salen for at få mad og gå på
bakke. Det er desværre begyndt at blive et problem, fordi hun tisser på tøj
mm i stueetagen i stedet for at gå op. De to katte mødes af og til i vores
soveværelse. Det går af og til ok, men andre gange er der en frygtelig
væssen.

Hvad kan vi gøre for at Misses hygiejne bliver god igen og hun bevæger sig
op på 1. salen igen? De to katte må da kunne lære at enes så de kan spise og
tisse de samme steder. hvordan? Hjælp, for det er bare ulækkert at hun
tisser hist og her i stuen.

Begge katte er steraliseret.
Mvh Melanie

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-05 19:42

"Melanie" <melanie@din_fake_ven.dk> skrev i en meddelelse news:426be340$0

> [...]
og
> tisse de samme steder. hvordan? Hjælp, for det er bare ulækkert at hun

Kan i ikke bare placere en ekstra kattebakke i stueetagen ?

Hvad i ellers kan gøre for, og lokke hende op på 1.salen igen, må andre give
et bud på.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : fam. Ager

Dato : 24-04-05 19:56

Hej melanie...!

jeg vil da også foreslå at i sætter en ekstra kasse op nede, det kan tage
tid med sammenføring af katte, men lad dem selv sætte farten... jeg tror
ikke at i kan fremskynde det. det skal nok komme helt af sig selv.
det at hun tisser nede er sikkert en demonstration af hendes utilfredshed
med den andens eksistens på 1.etagen.. så nu er hun altså flyttet ned og vil
gerne have sit eget toilet..
vi gjorde det samme da vi fik albert, antons bror. men de fandt meget
hurtigt ud af at have fælles toilet, så det ekstra blev overflødigt. men så
kan de da vælge.

held og lykke med det!

mvh. marie

Fra : Melanie

Dato : 24-04-05 20:22

> Hej melanie...!
>
> jeg vil da også foreslå at i sætter en ekstra kasse op nede,

Grunden til vi ikke bare har gjort det er pga. vores 2 hunde. Den ene elsker
at spise kattened lort, og jeg er altså ikke ude at tømme kattebakke straks
der har været en kat. Det betyder så at jeg skal flytte kattebakken i tide
og utide og det for vi aldrig gjort.

>det kan tage tid med sammenføring af katte, men lad dem selv sætte
>farten... jeg tror ikke at i kan fremskynde det. det skal nok komme helt af
>sig selv.

Ja du har nok ret, det er bare surt Misse tisser i stuen.

> det at hun tisser nede er sikkert en demonstration af hendes utilfredshed
> med den andens eksistens på 1.etagen.. så nu er hun altså flyttet ned og
> vil gerne have sit eget toilet..

Griner. Ja det kunne ligne hende. Hun er dog blevet meget mere kællen.
Desværre næsten for meget. *G*

> vi gjorde det samme da vi fik albert, antons bror. men de fandt meget
> hurtigt ud af at have fælles toilet, så det ekstra blev overflødigt. men
> så kan de da vælge.

Håbede vi kunne gøre noget andet. Piv.

> held og lykke med det!

Tak, lyder til vi har brug for det.

> mvh. marie

Mvh Melanie

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-05 20:42

"Melanie" <melanie@din_fake_ven.dk> skrev i en meddelelse news:426bf1e2$0

> [...]
straks
> der har været en kat. Det betyder så at jeg skal flytte kattebakken i tide

Sådan et par hunde har vi også...
Få fat i en lukket bakke og så sig "Nej", når hunden forsøger at stikke
hovedet ind i bakken efter "frokosten".
Når man har gjort det mange gange nok, så begynder hundene at lade bakken
være i fred.

Det er da en bedre løsning, end at få overpisset alting i stuen.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Gainsbourg

Dato : 24-04-05 23:48

Du bliver nok nødt til at give hende sin egen bakke i stueetagen. Eller
overveje at levere den sidst ankomne kat tilbage. Når man prøver at
sammenføre voksne katte uden at være _meget_ omhyggelige med processen, så
går det rigtig tit galt. Og nogle gange lykkedes det ikke selvom man gør sig
nok så meget umage.

Med venlig hilsen
Gainsbourg