Død kat
Fra : Leyna

Dato : 22-04-05 14:43

Jeg har fundet og begravet en død kat (ja, jeg kunne altså ikke finde
på at begrave en levende *G*), og nu har jeg ringet rundt til naboer,
genboere og dem jeg ellers kender i omegnen for at høre om de mangler
en kat. Ingen har ville vedkende sig den, så jeg går ud fra at det var
en vildkat. Den var ikke øretatoveret.
Er der mere jeg bør gøre?
Det skal lige siges at vi bor ret øde, så hvis den tilhørte nogen, så
har den virkelig været på langfart. Det var en (så vidt jeg kunne
bedømme) højgravid, sort hunkat, men andet kan jeg egentlig ikke sige
om den. Vi bor et godt stykke udenfor Holbæk med postdistrikt Ørsted.
(Det er altså en lille flække i Jylland, der også hedder Holbæk.)
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Denise

Dato : 22-04-05 16:12

Leyna wrote:
> [...]
> om den. Vi bor et godt stykke udenfor Holbæk med postdistrikt Ørsted.
> (Det er altså en lille flække i Jylland, der også hedder Holbæk.)

Øv, det var da en trist sag, du rendte ind i. Hvis du skulle gøre mere kunne
du meddele det til den nærmeste dyrlæge og kattehjem, hvis de skulle få en
henvendelse.
Stakkels mis

--
Hilsen Denise

Fra : Leyna

Dato : 22-04-05 20:57

On Fri, 22 Apr 2005 17:12:04 +0200, "Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk>
wrote:

>Øv, det var da en trist sag, du rendte ind i. Hvis du skulle gøre mere kunne
>du meddele det til den nærmeste dyrlæge og kattehjem, hvis de skulle få en
>henvendelse.

Dyrlæge og Falck er blevet informeret, men det er lidt svært uden
øremærkning...
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 22-04-05 16:45

"Leyna" == Leyna <leyna@leyna.dk> writes:

> (Det er altså en lille flække i Jylland, der også hedder Holbæk.)

Hvis du kalder Holbæk for en flække, tør jeg ikke tænke på hvad du
kunne finde på at sige om Lille Sjørup

--
/Wegge
Min holdning til Usenet - <http://wiki.wegge.dk/Usenet>

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-05 17:57

"Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis du kalder Holbæk for en flække, tør jeg ikke tænke på hvad du
> kunne finde på at sige om Lille Sjørup

Et par huse med et bynavn... og så må Ørsted jo være storbyen.

Trist med katten. Det lyder som om, at den bare har været efterladt.
Du kan evt. ringe til Falck og dyrlæge og sige, at du har fundet og begravet
den, så kan en evt. ejer få besked derigennem, hvis nogen skulle fremlyse
den.
Tjek evt. også lokalavisen om der er nogen, der melder den savnet der.

Var katten kørt over eller.... ?

--
Mvh. www.tjekmig.dk Tidligere bosat i Øster Alling v. Auning

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Leyna

Dato : 22-04-05 21:00

On Fri, 22 Apr 2005 18:57:05 +0200, "Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk>
wrote:

>Et par huse med et bynavn... og så må Ørsted jo være storbyen.

hehe... alt er jo relativt, men jeg kommer altså fra København, og så
er vores Holbæk altså blot en flække!

> [...]
>den, så kan en evt. ejer få besked derigennem, hvis nogen skulle fremlyse

Er gjort.

>Tjek evt. også lokalavisen om der er nogen, der melder den savnet der.

Det vil jeg lige holde øje med...

>Var katten kørt over eller.... ?

Det skal jeg ikke kunne sige, men med den smule trafik der er her skal
den ha' været mega-uheldig.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Leyna

Dato : 22-04-05 20:56

On 22 Apr 2005 17:44:57 +0200, Anders Wegge Jakobsen <wegge@wegge.dk>
wrote:

> Hvis du kalder Holbæk for en flække, tør jeg ikke tænke på hvad du
>kunne finde på at sige om Lille Sjørup

Helt klart noget pænt!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Steen Suder

Dato : 23-04-05 00:58

Anders Wegge Jakobsen wrote:

> Hvis du kalder Holbæk for en flække, tør jeg ikke tænke på hvad du
> kunne finde på at sige om Lille Sjørup

Nu stod der altså:
"Det er altså en lille flække i Jylland, der også hedder Holbæk."

og ikke:
"Der er altså også en lille flække i Jylland, der hedder Holbæk."

--
Steen Suder

Fra : karsten & Pia

Dato : 23-04-05 07:57

> [...]
>
> og ikke:
> "Der er altså også en lille flække i Jylland, der hedder Holbæk."

Jeg tror godt det blev opfattet..........sagen er jo nok at den lille flække
(Holbæk Jylland) ikke er så lille endda. Og at Anders mente at Lille Sjørup
var en flække, men at hvis Leyna mente Holbæk var en flække, så turde han
ikke tænke på hvad lille Sjørup var.!! Puha der fik jeg mig vist rodet ud i
en forklaring der.

MVH Pia

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 23-04-05 11:58

"Steen" == Steen Suder <sfs_news_spam@suder.dk> writes:

> Nu stod der altså:
> "Det er altså en lille flække i Jylland, der også hedder Holbæk."

> og ikke:
> "Der er altså også en lille flække i Jylland, der hedder Holbæk."

Med håb om at vi kan få afsluttet denne OT tråd i en fart:

Holbæk på djursland er en landsby på et par hundrede husstande med
sognekirke og købmand. Lille Sjørup er et vejkryds med eget navn og 8
husstande. Ll. Sjørup ligger iøvrigt 3 km fra det holbæk der tales om
her.

Så mit spørgsmål gik mest på hvilket ord der skulle bruges om noget
der var meget mindre end en flække.

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 23-04-05 08:41

> [...]
> genboere og dem jeg ellers kender i omegnen for at høre om de mangler
> en kat. Ingen har ville vedkende sig den, så jeg går ud fra at det var

Der er jo den mulighed at katten er chippet...

Joan
www.haarbolden.dk

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk