Ang. min kat - hjælp
Fra : Bong

Dato : 21-04-05 16:35

Vi har lige fået en lile kattekilling, men den har et betændt øje, og rødt
øje, samtidig er den forkølet.

Men hvad skal vi gøre med betændelsen, vi vasker det hyppigt væk, men skal
vi have noget fra dyrlægen?

Mvh,

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 21-04-05 16:43

> [...]
> øje, samtidig er den forkølet.
>
> Men hvad skal vi gøre med betændelsen, vi vasker det hyppigt væk, men skal

Jeg synes, at I skal tage en tur til Dr. Dyr med missen. Når den også er
forkølet, så tyder det på, at den har en infektion, som den måske skal
bruge antibiotika for slippe af med.

Med venlig hilsen
Betina Rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ukendt

Dato : 21-04-05 16:44

Bong" <bonggggg@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> øje, samtidig er den forkølet.
>
> Men hvad skal vi gøre med betændelsen, vi vasker det hyppigt væk, men skal

Ja, i skal have noget øjensalve fra dyrlægen og måske kan han / hun også
give noget imod forkølelsen.
Det er i hvert fald en god ide, lige at få den tjekket.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Ragna

Dato : 21-04-05 16:49

I undgår nok ikke en tur til dyrlægen, når den lille både har øjenbetændelse
og virker forkølet.
Som regel hjælper det ret hurtigt på problemerne, når killingen får lidt
antibiotika.
Mange bruger kamillete på en vattot til at tørre betændelsen væk med, indtil
man kan komme til dyrlæge.
Når killingen har de nævnte symptomer, har den måske også orm, så I skal nok
også tænke på at få medicin til en ormekur, når I alligevel besøger
dyrlægen.
Vores hankat, Fufu, havde alle disse problemer - og flere til - da vi fik
ham, men nu er han en stor, stærk og fræk fyr på snart 4 år.
Held og lykke med jeres lille mis!

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Gainsbourg

Dato : 21-04-05 22:57

Jeres killings symptomer kan dække over flere sygdomme, hvoraf en
kombination af forkølelese og øjenbetændelse ikke nødvendigvis er blandt de
mest sandsynlige. En tur til dyrlægen er nødvendig. Mit umiddelbare gæt er
"kattesyge" (chlamydia).

http://www.netdyredoktor.dk/Kat/Kat_Sygdomsleksikon/kat_syg_klamydia.html

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 22-04-05 00:25

In article <IkV9e.490$ka4.425@news.get2net.dk>, Gainsbourg
<isl41688@TORSTENimage.dk> wrote:

> Mit umiddelbare gæt er
> "kattesyge" (chlamydia).

Bare et lille info. Kattesyge er felin panleukopenivirus - et såkaldt
parvovirus. Det er en ret alvorlig sygdom med høj dødelighed, der giver
opkast, feber og diarre.
Clamydia (chlamydia psittaci) er noget helt andet, der ganske rigtigt
kan give øjenproblemer.
Bortset fra det er jeg helt enig med dig - det er en sag for dyrlægen.

For mere info: http://www.dyrlaegebrevkassen.dk/vaccination_af_kat.htm

--
Knus fra Ann R

Fra : Gainsbourg

Dato : 22-04-05 01:16

Ja, du har selvfølgelig fuldstændig ret - 2 helt forskellige ting.

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Bong

Dato : 22-04-05 10:35

Idag har jeg så kunne se lidt nærmere på det da vi vasker det, og kan se at
den er blevet kradset i den hvide del af øjet af en anden kat inden vi fik
den, så vi må afsted til dyrlægen i morgen og får forhåbentlig noget som kan
få betændelsen væk så den kan se ordentligt igen på begge øjn.