Genboens have er spændende
Fra : Tommy

Dato : 20-04-05 07:34

Hej alle,

Vi er for nylig flyttet i rækkehus, og har i den anledning fået en have som
vores katte nyder meget, efter de er kommet fra en 2 værelses lejlighed på
5. sal.

Desværre er det sådan at de er meget eventyrlystne, og hvis vi lukker dem ud
foran huset, så render de direkte over i genboens have. Manden derovre har
en voldsom katteallergi, og vores katte er åbenbart de eneste der har haft
interesse i at gå på besøg derovre, så de har bedt os holde kattene i vores
have, på trods af at der er flere katte der strejfer rundt.

Nåmen det er jo hvad det er, vi er ikke interesseret i at ryge i nabokrige
når vi lige er flyttet herud (heller ikke senere for den sags skyld), så jeg
tænkte på om der var nogle planter man kunne foreslå genboen at købe som
katte ikke kan lide lugten af, eller skal man springe det skridt over og gå
direkte til at tilbyde at installere et hønsenet i deres hæk?

Mange hilsener

Tommy

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 20-04-05 07:50

Hej Tommy

Jeg vil da foreslå at I sætte hønsenet op om jeres have.

Prøv at læse Mark og Vejfredsloven her på Dyrenes Beskyttelses hjemmeside
http://makeashorterlink.com/?T19B1264A

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : goofy

Dato : 20-04-05 10:39

Hejsa Marianne

> Prøv at læse Mark og Vejfredsloven her på Dyrenes Beskyttelses
> hjemmeside
> http://makeashorterlink.com/?T19B1264A

Er du sikker på at kæledyr som katte går under " husdyr/pelsdyr"?
Har du et eller andet sted hvor det nærmere er beskrevet?

Med venlig hilsen

Steen Vinbæl

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 20-04-05 11:06

Hej Steen

Ja det er jeg ret sikker på, både Dyrenes Beskyttelse,
Kattens Værn og Inges kattehjem fortæller på deres sider at katte kommer ind
under Mark og Vejfredsloven,
ydermere nævner loven specifikt katte flere steder, også
Dyreetisk Råds udtalelse om katte (i forbindelse med den nye lovgivning,
nogle gerne vil have ) pointere at også katte, både "vilde" og ejer-katter,
kommer ind under M
& V loven.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : fam. Ager

Dato : 20-04-05 09:28

hegn dog jeres egen have ind!
før vi fik katte, havde vi altid ballade med naboens kat, som enten myrdede
ungernes dværgkaniner, eller endte oppe i træerne pga. vores hunde som
absolut ikke kunne lide katte. og ofte måtte jeg ud i haven og jage katten
væk, før jeg turde lukke hundene ud. for jeg er ikke sikker på, at de ville
være sød ved den hvis de løb den op... men naboen var ret ligeglad, de købte
jo bare en ny kat, hvis der skete den noget....sørgelig indstilling at
have..

vi har nu selv katte, og har sikret at de ikke kan komme ud. dels pga. vejen
og dels pga. mine oplevelser med hunde der ikke bryder sig om fremmede katte
på deres grund. bare tanken om at de skulle forsvinde gør mig helt dårlig.
jeg synes at det er ejerens ansvar, at holde deres dyr inde på egen grund,
om det så er en kat eller en hund.

mvh. marie

Fra : Tommy

Dato : 20-04-05 09:41

> [...]
> mig helt dårlig.
> jeg synes at det er ejerens ansvar, at holde deres dyr inde på egen grund,

Okay rolig nu hehe, det var jo bare en forespørgsel.

Vi hegner også vores egen have ind, men det er nu engang sådan at hvis man
vil lufte ud, så kan kattene komme ud gennem vinduerne. Og det var mere hvis
man gerne ville have at kattene kunne rende ud til begge sider, da det kun
er hende der har et problem med det.

Så derfor ville jeg høre om der var nogle planter der kunne blive plantet
derovre.

Fra : JytteB

Dato : 20-04-05 10:46

">
> [...]
> hvis man gerne ville have at kattene kunne rende ud til begge sider, da
> det kun er hende der har et problem med det.

Man kan få nogle beslag til at sætte på vinduerne, så der kun er en sprække
åben. De er både katte- og indbrudssikrede.
Det kan jo godt være jeres genbo selv vil bestemme, hvad der skal plantes i
deres have.
Mig bekendt findes der heller ingen planter, der holder katte væk.

Hilsen
Jytte

Fra : Tommy

Dato : 20-04-05 11:39

"JytteB" <vingekatten@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Man kan få nogle beslag til at sætte på vinduerne, så der kun er en
> sprække åben. De er både katte- og indbrudssikrede.

Tak for infoen det vil jeg prøve at kigge på.

> Det kan jo godt være jeres genbo selv vil bestemme, hvad der skal plantes
> i deres have.

Nej, jeg har besluttet mig for at tage mig af deres have...Det er
selvfølgelig dem selv der har bragt snakken om planter på banen, da de også
er interesseret i at finde på noget som kan gøre alle tilfredse.

> Mig bekendt findes der heller ingen planter, der holder katte væk.

Okay, Genboen snakkede bare om nogle baldrian planter, men det eneste jeg
har kunne finde på nettet vedr. de planter er at de har den modsatte
virkning, nemlig at de tiltrækker katte, især i dråbeform, og det ville jo
absolut ikke hjælpe på problemet.

> Hilsen
> Jytte

Mvh.

Tommy

Fra : JytteB

Dato : 20-04-05 11:59

"Tommy" <XtommyX@Xnitzof.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> har kunne finde på nettet vedr. de planter er at de har den modsatte
> virkning, nemlig at de tiltrækker katte, især i dråbeform, og det ville jo

Baldrian tiltrækker katte, og hvidløg holder vampyrer væk.

Hilsen
Jytte

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 20-04-05 12:24

> [...]
> har kunne finde på nettet vedr. de planter er at de har den modsatte
> virkning, nemlig at de tiltrækker katte, især i dråbeform, og det ville jo

HA HA .
Jeg så faktisk et gør-det-selv-halløj-program i fjernsynet, hvor de skulle
bygge en legeplads. Og ham her den kloge byggeformand plantede baldrian
rundt om sandkassen, for at holde kattene væk *G*. Der må da være et eller
andet, som han har fået galt i halsen ;oD.

Med venlig hilsen
Helle Frederiksen.

Fra : goofy

Dato : 20-04-05 11:24

Hejsa
> Vi hegner også vores egen have ind, men det er nu engang sådan
> at hvis man vil lufte ud, så kan kattene komme ud gennem
> vinduerne.
Du kan for ganske få pende købe hos det lokale byggemarker et
fluenet der nemt sættes op med velko.

Det har vi for vores vinduer så vi kan lufte ud, og det er
PRAGTFULDT med sommeraftener UDEN div. myggetik

Med venlig hilsen

Steen Vinbæk

Fra : Mia Knudsen

Dato : 20-04-05 14:01

Hejsa Tommy

Har din genbo prøvet at bruge "gå-væk-kat"? Det er, vist nok, en
spray, som man kan sprøjte med de steder, hvor katten ikke må
komme. Jeg kender også en dame, som sværger til at lægge peber ud
de steder, hvor kattene er uønskede.

Med venlig hilsen
Mia

Fra : Mia Knudsen

Dato : 21-04-05 15:29

Hejsa Tommy

Da jeg i dag var i Matas, så jeg tilfældigt, at der stod et
produkt, som minder om "Gå-væk-kat". Jeg tror nok, at det hed
noget i stil med "helt stop", og det indeholdt blandt andet timian!
(samt endnu en krydderurt, som jeg ikke kan huske navnet på) Så
måske kunne din genbo enten bruge midlet eller forsøge sig med
timian? Der stod på pakken, at midlet kunne bruges i græsrabatter,
hække og lignende.

Prøv at spørge i Matas

Med venlig hilsen
Mia.

Fra : Carina Kristensen

Dato : 21-04-05 20:45

Det der med matas gå-væk produkter... de har i rabatten haft en udsendelse
om det... Det var godt nok om gå-væk-hund... og det havde lige præcis den
modsatte reaktion på hunde... i stedet for at gå væk kom de derhen og
tissede...

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk