Katte med på langtur?
Fra : Claus Nedergaard Jac~

Dato : 19-04-05 22:25

Hej gruppe

Min kone og jeg har fået tilbudt ophold i en dejlig træhytte i Norge i 3
uger af juli og vil gerne have vore to katte på ca. 10 måneder med. Vi skal
køre i bil derop. Men umiddelbart er kattene ikke særligt glade for at køre
i bil. Hvad kan man gøre? Træne dem op langsomt til at køre længere og
længere ture? Bruge noget beroligende?

Hvordan iøvrigt med katte og Norge - nogen der kender til
veterinærbestemmelserne?

Mvh.
Lisbeth og Claus, Odder

Fra : Anette

Dato : 19-04-05 22:34

Claus Nedergaard Jacobsen wrote:
> Hvordan iøvrigt med katte og Norge - nogen der kender til
> veterinærbestemmelserne?

Det står på Fødevarestyrelsens hjemmeside

http://www.foedevarestyrelsen.dk/Dyr/Rejse_med_kaeledyr/Liste_over_lande/norge.htm

God tur

/ Anette

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 19-04-05 22:50

I kan evt. træne dem på kortere ture. Man kan også give køresygepiller. Jeg
har lige afprøvet en pille, der hedder Postafen (så vidt jeg husker),
anbefalet af Knud Stensborg (radiodyrlæge). Jeg har en kat, der bliver meget
køresyg, og jeg havde hende med i Tyskland i weekenden, en tur på ca. 3
timer. Inden turen derned havde jeg givet hende ½ pille, men hun blev stadig
noget køresyg og savlede en del. Før hjemturen gav jeg hende en hel pille,
og hun blev ikke køresyg (eller søsyg).

Ang. Norge, så har de vel krav om rabiesvaccine ligesom Sverige og Tyskland.

Mvh. Else.

Fra : Claus Nedergaard Jac~

Dato : 20-04-05 23:13

Super - tak for svar begge to!