Tynd kat.
Fra : Crazy Camilla

Dato : 17-04-05 20:55

Hej.

Dyrlægen siger min kat trænger til at tage lidt på, og at pelsen også godt
må blive pænere.
Kan nogen anbefale et godt mærke indenfor kattefoder i den situation?

Med venlig hilsen Camilla.

Fra : Anette

Dato : 17-04-05 21:13

Crazy Camilla wrote:
> Kan nogen anbefale et godt mærke indenfor kattefoder i den situation?

Hej Camilla

Vores tre misser ÆÆÆLSKER Kitekat dåsefoder. Jeg ved ikke
nærigs-/sundhedsmæssigt hvor godt det er skruet sammen, men kattene kræver
foder vildt mange gange om dagen når vi har det dåsefoder i huset.
Vi har brugt det som opfedning til vinteren, typisk i starten af december -
og det virker formidabelt, næsten for godt. Det overskydende fedtlag får de
rendt af sig i løbet af foråret.
Pelsmæsigt hjælper det at fodre med lakserester et par gange om ugen.
Lakserester/småstykker fåes biligt i de fleste supermarkeder. Det er dog
ikke alle katte der er vilde med fisk/laks, men de 3 vi har nu er glade for
det. Og de får en flot pels af laks og andre fede fisk.

/ Anette

Fra : Melanie

Dato : 17-04-05 22:50

"Crazy Camilla" <findes@ikke.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> må blive pænere.
> Kan nogen anbefale et godt mærke indenfor kattefoder i den situation?

Hej Camilla

Vores kat har taget på af Iams med lam tror jeg det var. Det var ikke
planen, så nu er hun på skrump. Det hjælper, men hun elsker Iams og savner
det. Held og lykke med det.

Mvh Melanie

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 17-04-05 23:27

In article <4262bf41$0$23075$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, Crazy
Camilla <findes@ikke.dk> wrote:

> Dyrlægen siger min kat trænger til at tage lidt på, og at pelsen også godt
> må blive pænere.
> Kan nogen anbefale et godt mærke indenfor kattefoder i den situation?

RC Hair & Skin?
Indeholder omega3fedt i større mængde end "normalt" foder, og har
muligvis derfor(?) et pænt fedtindhold - og er beregnet til hud- og
pels problemer. Ifølge min dyrlæge er hair & skin kattemad den bedste
kattemad..

--
Knus fra Ann R

Fra : fam. Ager

Dato : 18-04-05 06:25

"Ann Rudbeck" <webmaster@fjernsiamis.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> muligvis derfor(?) et pænt fedtindhold - og er beregnet til hud- og
> pels problemer. Ifølge min dyrlæge er hair & skin kattemad den bedste

---------------------------------

min sidstankomne raggie var på hair and skin da jeg fik ham, og det var
absolut ikke sagen!, jeg skiftede over på iams chicken, og han blev meget
bedre i pelsen!

mvh. marie

Fra : Camilla Baird

Dato : 17-04-05 23:37

Crazy Camilla wrote:

> [...]
> må blive pænere.
> Kan nogen anbefale et godt mærke indenfor kattefoder i den situation?

Killingefoder er godt at tage på af.
Royal Canin S33 "Sensitive" er godt atvge på af og giver en flot pels.
Dyrlægnes c/d er også at anbefale.

Pelsen bliver flot af Viacutan, som er i kapsler eller flydende til at
"pumpe" på maden.

mvh Camilla

Fra : Crazy Camilla

Dato : 21-04-05 14:52

"Camilla Baird" <mail@korat.dk> skrev i en meddelelse

> Killingefoder er godt at tage på af.
> Royal Canin S33 "Sensitive" er godt atvge på af og giver en flot pels.
> Dyrlægnes c/d er også at anbefale.

> mvh Camilla

Hej.

Dyrecentret anbefalede Hills prescription diet c/d, da det har en lidt
højere fedtprocent.
Men nu hvor jeg er kommet hjem ser jeg at det er et ditætfoder til katte med
urinvejslidelser? Øøøøøh, det hænger jo ikke helt sammen...
Er det det helt forkerte foder, jeg har fået fat i, eller er det ligegyldigt
eller ligefrem positivt at det også kan forebygge urinvejslidelser?

Med venlig hilsen Camilla.

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 21-04-05 15:00

In article <4267b020$0$23008$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, Crazy
Camilla <findes@ikke.dk> wrote:

> Er det det helt forkerte foder, jeg har fået fat i, eller er det ligegyldigt
> eller ligefrem positivt at det også kan forebygge urinvejslidelser?

Positivt.. det er bare en fordel mere.
c/d er udmærket foder.

--
Knus fra Ann R

Fra : Denise

Dato : 21-04-05 15:16

Ann Rudbeck wrote:

> Positivt.. det er bare en fordel mere.
> c/d er udmærket foder.

Enig. Min bror der er nyuddannet dyrlæge har altid fodret sin hankat med
c/d, selvom den aldrig har fejlet noget. Han har nok lært noget af, at han i
sine unge dage havde 2 katte der røg på hospitalet med sten (nåja, og så
lærer de vel også en del om foder under studiet

--
Hilsen Denise

Fra : Ukendt

Dato : 17-04-05 23:41

> [...]
> må blive pænere.
> Kan nogen anbefale et godt mærke indenfor kattefoder i den situation?

Hvad har din kat spist indtil nu?

Tina

Fra : Crazy Camilla

Dato : 18-04-05 13:36

"Tina" <wunjo(snabel-a)webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> "Crazy Camilla" <findes@ikke.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad har din kat spist indtil nu?
>
> Tina

Hej.

Min kat får som regel Hills foder.
Dyrecentret har både "dyrehandler" varianterne og "dyrlæge" varianterne.
Jeg har hidtil købt Indoor varianten, men det er nok forkert. For det er vel
beregnet til katte, der netop har tendens til at tage på, fordi de ikke
kommer ud og bevæge sig så meget?

Men Nudie vil gerne spise forskellige mærker, og er med andre ord ikke
kræsen, men det skal helst være tørfoder. Dåsemad gider Nudie kun engang
imellem, og fisk - rejer - tun - kylling og den slags har slet ingen
interesse. Jeg tabte en klat leverpostej på gulvet i går, og lagde den op i
Nudies madskål for at se om hun var interesseret, men det var hun ikke.

Kan man evt. blande noget ekstra fedtstof i maden?
Hvad med mælkeprodukter, kan man bruge det?

Det er jo heller ikke meningen at Nudie skal blive fed, bare få lidt mere
sul på kroppen og en pænere pels.

Hvor meget skal en alm. huskat (hun) egentlig veje?
Jeg kunne ikke få Nudie vejet i dyrecentret, da vægten var i stykker den dag
vi var der, men dyrlægen sagde at Nudie var for tynd.

Med venlig hilsen Camilla.

Fra : Ukendt

Dato : 18-04-05 21:12

> [...]
vel
> beregnet til katte, der netop har tendens til at tage på, fordi de ikke

"Indoor" i de forskellige firmaers mærker, er beregnet til katte der lever
indendørs og får moderat motion.

> Men Nudie vil gerne spise forskellige mærker, og er med andre ord ikke
> kræsen, men det skal helst være tørfoder.

Selv har jeg fodret en god måned med Royal Canin "Fit". Min har taget lidt
på af det, det var også meningen, og hans pels er blevet blankere. Han fik
RC Light før. Desuden har RC Fit den fordel, at det har hårbolle-system.

> [...]
> interesse. Jeg tabte en klat leverpostej på gulvet i går, og lagde den op
> Nudies madskål for at se om hun var interesseret, men det var hun ikke.

Så er det godt hun kan lide sin tørkost ;)

> Kan man evt. blande noget ekstra fedtstof i maden?
> Hvad med mælkeprodukter, kan man bruge det?

Jeg vil råde dig til at finde et foder, der har lidt mere fedtstof i, end
det du bruger nu. Fx har RC Light 10% fedtstof i, mens RC Fit har 15%
fedtstof i. Det ekstra fedtstof i foderet gør både noget for vægten (uden at
vægten ryger for højt op) og noget for pelsen.

> Det er jo heller ikke meningen at Nudie skal blive fed, bare få lidt mere
> sul på kroppen og en pænere pels.

Se ovenstående.

> Hvor meget skal en alm. huskat (hun) egentlig veje?
> Jeg kunne ikke få Nudie vejet i dyrecentret, da vægten var i stykker den
dag
> vi var der, men dyrlægen sagde at Nudie var for tynd.

Svært at sige, uden at vide, hvor høj og lang hun er. Den gennemsnitlige
huskat findes ikke

Fx kender jeg alm. sunde og raske, ej overvægtige eller undervægtige
huskatte, fra 2½ kilo til ca. 8 kilo.

Tina

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 18-04-05 13:43

Jeg har lige hørt om noget nyt fra Royal Canin, der skulle udleveres fra
dyrlægen. Det skulle være noget recovery-noget til katte der har tabt sig,
fx pga. sygdom - lidt a la Hills a/d, men det er vist i pulverform.
Er der nogen, der har prøvet det, eller bare hørt om det?

Mvh. Else.

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 18-04-05 18:29

In article <4263ab49$0$302$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Else
Gyldenkærne <gyldenkaerne@no-junk.post.tele.dk> wrote:

> [...]
> fx pga. sygdom - lidt a la Hills a/d, men det er vist i pulverform.
> Er der nogen, der har prøvet det, eller bare hørt om det?

Er det mon det her du tænker på - CONVALESCENCE SUPPORT?:
http://www.royalcanin.dk/default.aspx?pageID=7101&lang=da

--
Knus fra Ann R

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 18-04-05 19:46

Ja, det tror jeg bestemt
Jeg tror nu ikke, det er nødvendigt til min diegivende hunkat, det lader til
at være til mere drastiske tilfælde. Jeg giver i stedet et tilskud af
almindelig modermælkserstatning (til moderen altså) - men måske det ville
være en ide til den kat, der oprindelig blev spurgt for.

Mvh. Else.