Halsbånd eller ikke
Fra : Allan

Dato : 16-04-05 20:29

Jeg er lidt i tvivl om jeg skal give min kat Kosmos et nyt halsbånd på.
Her idag har han mistet det han normalt har sidende.
Det ligger et eller andet sted ude i haven.

Ja det er et luksus problem men skal han have et nyt på?

Mine katte er indhegnede og øremærkede, Så det burde ikke være nødvændigt.

Men jeg har ingen slet ingen gode erfaringer fra øremærkningeng.

De katte jeg har mistet, har haft halsbånd på og Falk Eller folk har
ringet. på tlf nr, så jeg har ikke brugt øre nummeret til noget.

Nu burde jeg jo ikke miste flere Da de er indhegnet.

Nu er det lige det at der er en anden kat med det samme øre nr: et sted i
jyland.
Det er langt fra her. Hundested.

Men hvad ville i gøre ?
Halsbånd med tlf nr
Eller stole på øremærkningen.

Mvh Allan

Fra : Carina Kristensen

Dato : 16-04-05 20:55

Jeg ville helt klart købe et nyt halsbånd...
Det er jo heller ikke lige alle folk der går op i at katte er hos de rette
ejere, så ser de en bortløben kat med øremærkning, så er det ikke sikkert de
ville gøre noget... men så står nr så synligt så er der nok større
sandsynlighed for at folk vil gøre noget...

Halsbånd med nr i ville jeg helt sikkert sætte på dem. Selv mine små inde
missere skal have en på, i tilfælde af at de slipper ud - og det er ikke
alle der gider til at tjekke øremærkning.

Fra : Katja Andersen

Dato : 16-04-05 21:39

Hej.
Om du skal give halsbånd på eller ej, kan jeg ikke svare på.
Men en ting der undrer mig er øremærkningen. Jeg troede da at alle katte
havde forskelligt nr. Hvis der er tale om en "skrive" fejl må dyrelægen vel
gøre et eller andet ved det.
Eller kan flere katte godt mærkes med det samme nr.???

Hilsen Katja

Fra : Allan

Dato : 16-04-05 22:49

"Katja Andersen" <Blue@c4-life.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vel gøre et eller andet ved det.
> Eller kan flere katte godt mærkes med det samme nr.???

Hej Katja

Ja der kan stadigvæk ske dobbeltmærkninger af kattene.
Normalt sker den slags fejl hos dyrlægen.

Men her er det en helt anden der har mærket de andre katte.

Det hele sker jo på friviligt basis.
Så folk gør hvad de vil.

Det der nok er sket med min Kosmos øremærkning
er at den er blevet brugt et andet sted. Muligvis dansk dyreværn århus.
Men da jeg ikke har noget at have det i så er det kun en mugllighed.

Men du har ret i at det er surt

Mvh Allan

Fra : Carina Kristensen

Dato : 16-04-05 22:49

ja det er sket før at 2 katte har fået ens numre i deres øremærkning... og
tilfælde af det, ja så kan man jo ikke bruge en øremærkning til noget som
helst..