Nyt foder?
Fra : dpl

Dato : 15-04-05 15:16

Hejsa...
Kan man se på antallet af indlæg i dag, at min datter har taget sig en
laaang lur udenfor? *smil*

Dette spørgsmål går på foder, da jeg overvejer at skifte mærke. Lige nu
får både hund og katte Olivers, men vores skt. bernhard gider bare ikke
spise det mere. Så nu overvejer jeg at skifte til RC. Hvordan er deres
kattemad, og kan man få opdrætter-rabat? Alle erfaringer er velkomne.

Hilsen Dorthe ( - mor til Klara, og "bedstemor" til Raisas nye
sibilinger *smil* )

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 15-04-05 15:30

Hej Dorthe

Tillykke med endnu en familie-forøgelse

Nu har jeg jo "et eller andet" med tørfoder når det så er sagt, har jeg
brugt RC i mange år og både jeg og kattene er glade for det.

RC har opdrætter-rabat, man får hver 5 pose gratis, jeg får (og fik på
Lolland) leveret fra Hunden og Kattens Storkøb i Helsingør. De fører også
Iams, Eukanuba, Hills, Pro Plan osv Tlf. 49 21 07 76 og deres priser er
konkurence-dygtige

Hvis du ikke allerede er registreret opdrætter i RC kan du via deres
hjemmeside www.royalcanin.dk klikke dig ind til en ansøgning. I rubrikken
partnere, vælger du katteopdrættere og i venstre side vælger du "Breeder
Club"

Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Sanni

Dato : 15-04-05 15:49

Hej Dorthe

Jeg tror det er en "svaghed" hos Bernharder, det med mad som de ikke kan
lide.
Mine to bernharder har altid fået RC Giant, men lige pludselig gad de
bestemt ikke det mere. Så skiftede jeg til Olivers, hvilket gik fantastisk
en tid men endte med samme resultat. Nyt produkt, Hills Natures best, men
osse kun en periode.
nu har jeg taget konsekvensen af dette og hvergang de har spist to sække af
det ene, køber jeg to sække af det andet, sådan så vi skifter mellem de
førnævnte produkter. Det virker.

Sanni
Poseåbner for Bianca 12 år og Mozart 1 år og amerikaneren Perle 4 år.

Fra : maz

Dato : 15-04-05 15:52

dpl wrote:
> Kan man se på antallet af indlæg i dag, at min datter har taget sig en
> laaang lur udenfor? *smil*
:)

> [...]
> ikke spise det mere. Så nu overvejer jeg at skifte til RC. Hvordan er
> deres kattemad, og kan man få opdrætter-rabat? Alle erfaringer er
Jeg har kun gode erfaringer med RC, både smagsmæssigt og ernæringsmæssigt og
det har indtil nu slået alle andre mærker (både Iams, Hills, Eukanuba, Pro
Plan mm). Der er jo et hav af forskellige varianter at vælge imellem, men på
trods af dette, har det kun været enkelte varianter, som mine 3 kræsne
babyer ikke rigtig gad spise. Ellers er de vilde med RC, specielt Outdoor,
Light, Exigent, Beauty & Fit og Oral Sensitive.. Det er det eneste mærke,
jeg tør købe i 10 kg sække..

Jeg ved ikke hvad der er billigst - opdrætterordningen, som har været en del
kritiseret eller alm. storkøb. Men ved køb af 9-10 kg-sække er kiloprisen
ca. 40 kr for privatbrugere.

Til start kan du skrive til RC via deres hjemmeside og bede om smagsprøver.
Sig du gerne vil prøve en del forskellige (altså mere end de normale 3-4
stykker de sender) og hvor mange katte du har. Så sender de en ret stor
prøvepakke vederlagsfrit til dig (jeg fik 1,5 kilo foder til mine 3 katte,
gratis!)

Så all together, jeg kan kun anbefale RCs produkter. Og de er ikke dyrere
end andre kvalitetsprodukter på markedet.

> Hilsen Dorthe ( - mor til Klara, og "bedstemor" til Raisas nye
> sibilinger *smil* )
Tillykke med de 4 nye små :) Håber alt går godt med dem.

Fra : johny møller

Dato : 16-04-05 09:45

jeg er ikke opdrætter men har bare 4 katte på hygge basis. jeg har tidligere
købt billig tørkost hvilket kattene egentlig var vilde med. men jeg syntes
jeg ville give dem noget ordentligt og købte RC nu er der kun RC og hills
de vil spise alt andet er yt. og jeg kan se på mine katte specielt pelsen at
det er et godt foder. derudover kan jeg se en væsentlig forskel i
kattebakken. den bliver ikke nær så fyldt nui hvor de får ordentlig kost.

hilsen bettina

Fra : Bente Lyngsøe

Dato : 17-04-05 17:53

Hej

både min hund og mine katte får Arion. Det er et italiensk fodermærke.
det er noget billigere end RC, men det er nu ikke kun derfor jeg køber det.
Mine katte er kræsne og gider ikke spise RC heller ikke sensitive eller
exigent som jo er til kræsne dyr.

I øjeblikket tester vi et nyt foder for dyrhandlen. Nutra Nuggets et
amerikansk mærke.
hunden er vild med det, kattene gider det ikke.

Bente