opdate på katten der plukker sig!
Fra : Karin Offenbach Rasm~

Dato : 13-04-05 20:35

Hej
ja nu er der gået et stykke tid og ak og ve. Han fik en hormonindsprøjtning
og den skulle hjælpe i løbet af 2-3 dage.- men det fortalte dyrlægen ham
vist ikke. Nu han den fineste bare hud og ligner mest af alt noget der er
mølædt. vi har jo gået og krydset fingre hver dag og håbet på at det var den
sidste dag vi fandt totter men men. Kan bare ikke få mig selv til at tage
til dyrlægen igen for så vil han garanteret sætte ham på den der pillekur
der ødelægger ham totalt.Og manden er totalt afvisende - det er nemlig hans
kat! Kunne det være en ide med en dyrepsykolog. ?Nogen der har erfaring med
en sådan?
MVH Karin

Fra : Denise

Dato : 14-04-05 07:36

"Karin Offenbach Rasmussen" <karino@stofanet.dk> wrote in message
> [...]
hans
> kat! Kunne det være en ide med en dyrepsykolog. ?Nogen der har erfaring

Hej Karin
Jeg har også et problem med en af vores katte og pels. Han slikker pelsen af
sig på maven. Det har nu stået på et par år og dyrlægen har kigget på ham.
Hun sagde der af og til var nogle katte der gjorde det, uden påviselig
grund. Der kunne ligge noget allergi bag, da hans bror har allergi. Men han
er ligeså fin lyserød på maven som en gris, uden nogle former for sår. I
vores tilfælde er der ikke sket en ændring af katten, efter hvad vi kan se,
han er som han plejer, så vi har ikke givet ham medicin men lader ham
hyggevaske sig på maven. Jeg har på fornemmelsen det er kedsomhed eller
måske en rangændring, men er ikke sikker.
Efter hvad jeg forstår på dig er det IKKE det samme, derfor har jeg ikke
reageret. Jeg forstår din mis taber hår i totter, altså fælder. Der er en
mulighed at en anden dyrlæge kan finde grunden, hvis jeres nuværende dyrlæge
er på bar bund og ikke har nogle ideer. Men jeg vil foreslå at I prøver det
nye mad der er kommet, hvis nu det skulle være en mangelsygdom han har.

http://www.dyrlaegevagten.dk/shopframe.cfm/cms/id=475/sprog=1/item=yes/

--
Hilsen Denise

Fra : Karin Offenbach Rasm~

Dato : 14-04-05 09:36

"Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
det
> nye mad der er kommet, hvis nu det skulle være en mangelsygdom han har.

Han ikke bare taber det - nej han bider det af i totter og kun det samme
sted. Han er undersøgt for allergi og utøj og der er intet. Det er
simpelthen et stress-symtom og dyrlægen har da også en kur men det er den
jeg frygter lidt.Hormonerne vil nemlig ødelægge hele hans urinvejssystem -
og hvad er så bedst - lidt bar mave eller celleforandringer og prostata????.
Hvis bare man vidste hvad der foregik i hovedet på sådan en kat.Og da var
det jeg kom til at tænke på lidt alternativt- kattehvisker eller sådan!

Karin

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 14-04-05 09:52

Karin skrev
<Hvis bare man vidste hvad der foregik i hovedet på sådan en kat.Og da var
det jeg kom til at tænke på lidt alternativt- kattehvisker eller sådan! >

*gg* det skal du kun sige en gang jeg kan varmt anbefale Grethe
Fuglsang
http://www.dyrehealeren.dk/Index.htm

Jeg har selv brugt hende til en kat der blev ved at få "tisse
problemer" og alle prøver viste at der var ikke krystaller, blod eller
betændelse i urinen, så min dyrlæge luftede tanken om det måske var psykisk.
Jeg kontaktede Grethe og hun fjernhealede katten, det er 2½ md siden og der
har intet været siden

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Karin Offenbach Rasm~

Dato : 14-04-05 10:48

"Marianne Hellemose" <dsl189745@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Mahatma Ghandi
>
> Tak tror jeg prøver. Kiggede lidt på hendes hjemmeside. Vil det sige at
hun bare får et billede og uden nogen form for kontakt har healet din kat?.
Normalt er jeg ikke til sådan noget men jeg synes ikke jeg har noget valg -
mener overvinder mig selv og prøver det.

Karin

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 14-04-05 11:24

Hej Karin

Ja Grethe skal bare have et rimelig nyt foto af katten, gerne via email, så
aftaler man et tidspunkt for healingen, der typiskt varer en halv times tid,
bagefter ringer Grethe så man kan få en snak om hvad der kom frem under
healingen.

Jeg kan godt forstå at nogle er skeptiske, det har jeg selv været, men der
er også situationer hvor man står "med ryggen mod muren" og så kan
utraditionelle metoder
være værd at overveje, også fordi hendes priser er rimelige, de færreste
behøver at "gå i banken" for at få råd til det.

Jeg er ihvertfald jublende lykkelig for at jeg prøvede med min gamle hunkat
på 11 år, jeg var begyndt at få tanker om at hun måske burde få fred, men de
er "gemt" langt væk nu, hendes "tisse-problemer" er væk og hendes almene
tilstand er rigtig god, livligere og gladere.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Denise

Dato : 14-04-05 12:13

"Karin Offenbach Rasmussen" <kr@dtc-online.dk> wrote in message
> [...]
> Hvis bare man vidste hvad der foregik i hovedet på sådan en kat.Og da var
> det jeg kom til at tænke på lidt alternativt- kattehvisker eller sådan!

Ja så hjælper foderskift jo nok ikke, hvis man helt sikkert ved det er
stress. Jeg kan godt forstå du ikke har lyst til hormonkuren, jeg ville nok
foretrække en bar mave, hvis katten ellers er som den plejer.
Men jeg ville prøve som Marianne siger i første omgang. Måske kan andre
alternative ting prøves hvis det ikke hjælper, der er jo Bachs og Wolle
ting.

--
Hilsen Denise
Frivillige donationer til vildkattesiden, se

Fra : Annemette Engell Han~

Dato : 14-04-05 12:35

> [...]
>
> --
> Hilsen Denise
> Frivillige donationer til vildkattesiden, se

Hejsa

Jeg vil bare lige komme med en lille kommentar til Mariannes indlæg...
Vi har også brugt Grehte dyrehealer to gange og med gode resultater
begge gange, den ene gang var det med tisseproblemer og den anden gang
med "maveproblemer"... Vi var også meget skeptiske, men som marianne
skriver, så overvinder man den skepsis når *alle andre har opgivet* - så
vi kan kun anbefale dig at prøve det :)

Med venlig hilsen
Annemette Engell Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar