Ang skiftning af tænder
Fra : Carina Kristensen

Dato : 12-04-05 18:18

Kom lige til at tænke på hvordan og hvorledes det egentligt foregår når
ens
kat skifter tænder... Mine katte er henholdsvis 6 mdr ...

Hvad skal man evt gøre når de skifter tænder.....?

Mvh Carina

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 12-04-05 18:55

> [...]
> ens
> kat skifter tænder... Mine katte er henholdsvis 6 mdr ...
>
> Hvad skal man evt gøre når de skifter tænder.....?

Man skal ikke gøre noget Som regel opdager man slet ikke, at de
skifter tænder. Jeg har endnu aldrig fundet en tand fra én af mine. Jeg
tror de oftest ryger lige i løgnhalsen

Med venlig hilsen
Betina Rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Carina Kristensen

Dato : 12-04-05 19:17

Okay... så har de jo nok allerede skiftet.. har nu bare ikke bemærket
noget

Fra : Denise

Dato : 12-04-05 18:51

Carina Kristensen wrote:
> Kom lige til at tænke på hvordan og hvorledes det egentligt foregår
> når ens
> kat skifter tænder... Mine katte er henholdsvis 6 mdr ...
>
> Hvad skal man evt gøre når de skifter tænder.....?

Man skal ikke gøre noget, det sker automatisk som regel i 4-6 måneders
alderen. Tit ser man at de pludselig har 2 hjørnetænder helt ved siden af
hinanden, så de plejer ikke at være tandløse, som når vi taber mælketænder.
På et tidspunkt er så den ene tand væk, og det er sjældent man opdager tabte
tænder, jeg tror de plejer at sluge dem. Hvis tanden er løs kan man godt
tage den ud. På de tidspunkter kan katten være lidt irritabel, måske bide
lidt og gnubbe mund på ting og sager, og måske også savle. Prøv og check
hjørnetænderne og se om der er mange

--
Hilsen Denise

Fra : Tine Kristiansen

Dato : 12-04-05 19:41

"Carina Kristensen" <carina_kristensen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ens
> kat skifter tænder... Mine katte er henholdsvis 6 mdr ...
>
> Hvad skal man evt gøre når de skifter tænder.....?

Hej Carina,

Min killing begyndte at tisse udenfor bakken og det fik jeg afvide var meget
normalt i forbindelse med tandskifte. Og så er det bare at tage det i
opløbet før det bliver en vane.

Hilsen
Tine

Fra : Carina Kristensen

Dato : 12-04-05 20:48

Okay... min ene kat Mille, den havde lige i 2 dage for 1 mdrs tid siden hvor
den om morgenen havde stilt sig ovenpå min dyne og tisset på den (mens jeg
sov under den), heldigvis vågnede jeg med det samme og skældte den ud! Og
pænt lige viste den at det var altså i kattebakken det skulle foregå og IKKE
på min dyne... Det kan da et være derfor... Hun har måske haft nogen smerter
og ville have sin mor til at nusse lidt med den... og så har jeg jo lagt og
sovet og ikke været der..

Normalt er de nemlig begge 2 helt renlige...
Mille er nemlig også et utroligt lille "mor barn"...

Fra : Cindie Iwersen

Dato : 13-04-05 06:55

Hejsa

Jeg er så heldig og fandt en af Pjevses løse tænder ude ved madskålen, som
jeg nu opbevarer i en lille glas.
Lille sjov minde at have fra hans lømmelalder.

mvh Cindie

Fra : Allan

Dato : 13-04-05 18:24

"Cindie Iwersen" <ciwr@obel.aau.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg nu opbevarer i en lille glas.
> Lille sjov minde at have fra hans lømmelalder.

Jeg Fandt en fra Kosmos i sengen.
De er godtnok små sådan nogle hjørnetænder
Mvh Allan

Fra : Tine Kristiansen

Dato : 13-04-05 20:04

> [...]
> sovet og ikke været der..
>
> Normalt er de nemlig begge 2 helt renlige...
> Mille er nemlig også et utroligt lille "mor barn"...

Hej igen,

Ja, det er sikkert derfor. Min lille Pjuske tissede også på min kæreste da
hun først skiftede tænder.
Og er du gal han blev sur.................... ikke så fedt. Men heldigvis er
hun stoppet igen.
Nu er det så bare Simba vi skal have til at lade være, men det har desværre
ikke noget med tænder at gøre :0(((

Hilsen
Tine