Katte og bi stik ???
Fra : Jan

Dato : 04-04-05 09:11

Hejsa

Vi kom til at snakke om, hvad der sker med en kat hvis den bliver stukket af
en bi/hveps.

Vores kate er indekat, men det hænder jo, at der komme en bi ind via altanen
osv... om sommeren.

Jan

Fra : Denise

Dato : 04-04-05 12:28

"Jan" <jan@soerensen.mail.dk> wrote in message
> [...]
af
> en bi/hveps.
>
> Vores kate er indekat, men det hænder jo, at der komme en bi ind via

Vi havde en kat der blev stukket/bidt af en brumbasse. Poten hævede op til
dobbeltstørrelse, men så ellers ikke ud til at genere ham.
Jeg har fundet døde hvepse i huset, om det er kattene der har tævet dem ved
jeg ikke, men det man skal passe på og holde øje med, er selvfølgelig hvis
de bliver stukket i mundenr. Og så kan nogle katte måske være allergiske
overfor bistik som mennesker, men det kan man jo aldrig vide.
Den ene af vores nuværende katte kommer piskende ind fra løbegården, hvis
der er en bi eller hveps der summer, så den har måske prøvet at blive
stukket engang, uden jeg opdagede det.

--
Hilsen Denise

Fra : Annemette Engell Han~

Dato : 04-04-05 12:56

> [...]
> Den ene af vores nuværende katte kommer piskende ind fra løbegården, hvis
> der er en bi eller hveps der summer, så den har måske prøvet at blive

Hejsa

Lidt doven er man jo... ;) så jeg vil gerne henvise til følgende tråde
om bistik

http://www.felisforum.dk/viewtopic.php?t=1002&highlight=bistik

http://www.felisforum.dk/viewtopic.php?t=1376&highlight=bistik

Den ene gang 'gik det godt' - det var straks værre med den anden gang...

Med venlig hilsen
Annemette Engell Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Denise

Dato : 04-04-05 13:31

"Annemette Engell Hansen" <therealnaniaKATTE@BAKKEhotmail.com> wrote in
message news:42512b4972208@nerdgirl.dk...
> Lidt doven er man jo... ;) så jeg vil gerne henvise til følgende tråde
> [...]

Det er ok at være doven, når det gælder links med mange gode oplysninger

> Den ene gang 'gik det godt' - det var straks værre med den anden gang...

Nå, det gik da godt anden gang også til sidst, men sikken en forskrækkelse.

--
Hilsen Denise

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 04-04-05 13:23

In article <4250f685$0$259$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Jan
<jan@soerensen.mail.dk> wrote:

> Hejsa
>
> Vi kom til at snakke om, hvad der sker med en kat hvis den bliver stukket af
> en bi/hveps.

Bortset fra egentlig allergi, så tror jeg det kommer an på, hvor
katten blev stukket. Et stik i munden er ret sikkert meget farligere
end i f.eks. en pote (hævede slimhinder, lukkede luftveje).
Og pas på døde hvepse. Så vidt jeg ved kan de faktisk "stikke" efter
døden, hvis man kommer til at røre brodden. Ved bistik skal man derimod
huske at få fjernet brodden fra katten, fordi den bliver revet ud af
bien ved stikket - og sidder i såret og fortsætter med at pumpe gift
ind.

--
Knus fra Ann R