Skæld i pelsen ???
Fra : Jan

Dato : 04-04-05 09:09

Hejsa

Vores kat er begyndt at få sådan noget hvidt skæld i pelsen, hvad kommer det
af og hvad kan vi gøre ved det.

Jan

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 04-04-05 13:34

In article <4250f62b$0$312$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Jan
<jan@soerensen.mail.dk> wrote:

> Vores kat er begyndt at få sådan noget hvidt skæld i pelsen, hvad kommer det
> af og hvad kan vi gøre ved det.

Hvis der ellers ikke er noget at se på huden eller mærke på katten,
tror jeg jeg ville prøve at skifte foder - nok til en "hair & skin"
type med ekstra mange omega3 fedtsyrer. Evt give et tilskud ved siden
af - f.eks. viacutan.
Da jeg personligt har erfaring med foderallergi og ved at skæl kan være
et symptom, ville jeg også holde øje med kløen, småsår.
Men i første omgang ville jeg prøve om det er fordi deres foder ikke
indeholder det, det skal.

--
Knus fra Ann R

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 04-04-05 14:14

"Ann Rudbeck" <webmaster@fjernsiamis.com> skrev i en meddelelse

> Hvis der ellers ikke er noget at se på huden eller mærke på katten,
> tror jeg jeg ville prøve at skifte foder - nok til en "hair & skin"
> type med ekstra mange omega3 fedtsyrer.

Dengang jeg fodrede med Hill´s havde jeg (altså kattene ;-D) også problemer
med skæl og mat pels. Jeg prøvede at skifte foder, og det hjalp altså. Jeg
har så efterfølgende fundet ud af, at - i hvert fald den "almindelige" -
Hill´s ikke indeholder omegea3 fedtsyrer. Så ingen tvivl om, at det har en
stor indflydelse på pels og hud.

Med venlig hilsen
Helle Frederiksen.

Fra : J

Dato : 04-04-05 20:03

"Jan" <jan@soerensen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Vores kat er begyndt at få sådan noget hvidt skæld i pelsen, hvad kommer
det
> af og hvad kan vi gøre ved det.
>
> Jan

Hej
Det er også godt, at give et tilskud af lakseolie. Det fås i sådan en
pumpeflaske, og jeg giver mine katte et par pumpeslag en par gange om ugen,
ovenpå deres tørfoder.
Jette