katteopdragelse.
Fra : V. Hansen

Dato : 02-04-05 14:14

Hej gruppe.

Jeg er kommet til at tænke på, om vores tilløber mosart ikke har fået den
opdragelse af sin mor som han skulle have haft, og om det er grunden til at
det stadigvæk ikke går mellem ham og vores gamle hunkat fimbe.
Hun har nemlig givet og giver stadigvæk vores kelimtæppe den tur, som vi
kan huske at hendes mor gav sine killinger, nemlig en
holden fast med forpoterne og en voldsom sparketur med bagpoterne. Vel for
at sætte sig i respekt.

Og hvis det er tilfældet , er det så forsent eller kan vi gøre noget for at
opdrage den, den er nok 10-12 mdr.

Feliway var ikke lige løsningen.

mvh
Vibeke

Ps.
Det er 2. år vi tilsyneladende er udset til at aftage et kuld killinger,
søde grå og rødstribede, men de kan ikke tilpasse sig andre katte, så hvor
svært det end er , så tager vi dem ikke mere ind.
Hvis nogen i trekantområdet kender nogen der får sådan et kuld, vil jeg
gerne have besked, så de ikke igen i år læsser deres overskud af her.

Fra : fam. Ager

Dato : 02-04-05 17:38

nemlig en
> holden fast med forpoterne og en voldsom sparketur med bagpoterne. Vel for
> at sætte sig i respekt.
>
> mvh
> Vibeke
-------------------------------

begge mine raggier, gør som du beskriver, og det er et led i deres leg. det
er både større bolde, ungernes tøjdyr, og med hinanden, når de tager en
slåskamp.
så jeg tror nu ikke at det har noget med manglende opdragelse fra missemors
side at gøre.

mvh. marie

Fra : V. Hansen

Dato : 02-04-05 18:51

> [...]
> en slåskamp.
> så jeg tror nu ikke at det har noget med manglende opdragelse fra

kom bare til at tænke på vores missemor, hun havde 6 killinger og tog dem en
efter en på denne her måde,
så måske er der er en form for opdragelse i det.

mvh
Vibeke

Fra : Ukendt

Dato : 02-04-05 19:36

"V. Hansen" <vibsenhansen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> kom bare til at tænke på vores missemor, hun havde 6 killinger og tog dem
en
> efter en på denne her måde,
> så måske er der er en form for opdragelse i det.

Adfærden har ikke noget med manglende/forkert opdragelse i killingestadiet
at gøre.

Alle katte gør det på et eller andet tidspunkt i livet i leg og/eller som en
måde at komme af med nogle aggressioner.

Stik katten en bamse ned må sparke på, når den er i færd med jeres fine
tæppe. Får den ikke lov til at udøve adfærden, risikerer I at stå med en
kat, der udviser sin aggression på en mere uhensigtsmæssig måde.

Naturlig adfærd skal ikke holdes nede, blot drejes over på noget der gør, at
den naturlige adfærd er til at leve sammen med

Tina

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 02-04-05 20:00

> [...]
>
> Naturlig adfærd skal ikke holdes nede, blot drejes over på noget der gør, at
> den naturlige adfærd er til at leve sammen med

Ja, mine katte har også altid gjort det, enten hvis jeg bevidst lægger
en eller anden større, blød ting mellem deres forben, eller hvis de selv
lige finder noget, som de synes skal have bank, f.eks. måtten ved
terrassedøren. Det er også en dum måtte

Katte gør det også, når de slås i leg.

Det er helt normalt.

Med venlig hilsen
Betina Rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : V. Hansen

Dato : 02-04-05 23:20

Kelimmen holder såmænd nok til det, det er ikke det der er problemet,
håbede på at det måske er et tegn fra fimbes side på at mosart
måske kunne trænge til noget opdragelse i katteadfærd.
Det var bare det.

mvh
Vibeke