Killinger eller ej
Fra : David Friderichsen

Dato : 31-03-05 15:24

Hej

Vi har 2 katte en kasteret hankat på 7 år og en lille hunkat på bare 8
måneder og så vidt vi kan læse os til skulle der ikke være lang tid til at
hun kommer i sin første løbetid og så er det i den sammehæng vi har
diskuteret her hjemme og hun skal have lov til at have killinger eller om
hun skal steraliseres.

vi har læst en del og der er nogen der siger at det er godt for en kat at
få lov til at få 1 kuld unger og andre siger nej, men vi er jo også urolig
for hvad den gamle hankat vil sige

så hvad er jeres råd ?

Venlig hilsen
David + 2 frække katte

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 31-03-05 16:03

Hej David

For år tilbage sagde dyrlæger altid at det var bedst for hunkatten at få et
kuld killinger før neutralisation, i dag
ved man at det er noget pjat, faktisk har det vist sig at hvis hunkatten
bliver neutraliseret inden hun går i løbetid første gang, nedsætter man
risikoen for cancer væsentligt.

Hunkatten vil ikke "savne" ikke at få killinger, tvært i mod vil hun blive
en gladere og roligere kat.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : David Friderichsen

Dato : 31-03-05 22:07

"Marianne Hellemose" <dsl189745@vip.cybercity.dk> wrote in

> [...]
> ***Ailurophil***
>
> "the greatness of a nation and it's moral progress,
> can be judged by how its animals are treated"

Tak for det svar det er jeg glad for at høre så er det jo bare at finde
en dyrelæge :)

er der nogen her der ved hvor i malmø (sverige) man finder sådan en det
er til at betale

/David

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 01-04-05 06:57

David skrev
<er der nogen her der ved hvor i malmø (sverige) man finder sådan en det er
til at betale >

Hvis du via tlf-bogen finder dem der ligger i den afstand du er parat til at
tage, så kan du bare ringe til de forskellige og få deres pris på
neutralisation og så bestille tid der hvor det nu passer dig.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi