Skovflåt
Fra : Ole Jensen

Dato : 30-03-05 21:47

Hej

Hvordan fjerner i skovflåt fra Jeres katte?
Jeg har lige fjernet tre fra min med en sådan en tæge-fjerner der lidt
ligner et kreditkort med et par slidser i hjørnet.
http://www.safecard.dk/

Men hvad gør I?
Ole-J
Jeg er ikke ekspert - selvom jeg ofte udtaler mig som sådan

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 30-03-05 22:48

<klip>> Hvordan fjerner i skovflåt fra Jeres katte?
> Jeg er ikke ekspert - selvom jeg ofte udtaler mig som sådan
</klip>

Trækker dem af med fingrene, i et snuptag.....

--
Hilsen Heidi, Miver og Mulle's mor, der heller ikke er ekspert, men det
virker *G*

Fra : Anette

Dato : 30-03-05 23:28

Ole Jensen wrote:
> Men hvad gør I?

Med pincet eller med fingrene - alt efter hvor tægen sidder og hvor stor den
er.
Hvis den først har nået at blive stor som en ært, kan jeg ikke lide at tage
den neglene. Man risikerer man sprænger den, som en overmoden bums, uden at
få den med ud...addrrrr

Har tægen siddet så længe ( mine katte er ude/indemisser, så i perioder er
det ikke hver dag de har tid til en nussetur) - så renser jeg stedet hvor
tægen har siddet med chlorhexidin, bare for at forebygge eventuel
betændelse. Jeg ved ikke om det egentlig gør nogen forskel, men de sidste
godt 20 år har ingen af mine katte fået betændelse af tæger.

/ Anette

Fra : Hrönn Samsonardóttir~

Dato : 31-03-05 08:38

> newsplus@oleswebsite.dk (... skrev:
> Hej
>
> Hvordan fjerner i skovflåt fra Jeres katte?

Jeg bruger en tægetang (speciel pincet) den griber godt omkring flåten
og så drejer man bare stille og roligt rundt indtil flåten slipper taget.

Med venlig hilsen
Hrönn Samsonardóttir Meyer
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Carina Kristensen

Dato : 31-03-05 11:22

Hej...
Man kan også simpelthen gnubbe forsigtigt hen over den... nulre den frem
og
tilbage og så giver den efterhånden slip... en sikker måde på hvor du får
det hele af den med... Men det kan godt være lidt sværere hvis den har
fået
"boret" sig længere ned... men for mig virker den hver gang... Det er det
samme jeg gør på mig selv hvis jeg har fået en.

"Hrönn Samsonardóttir Meyer" <bamseKATTE@BAKKEcool.dk> skrev i en
meddelelse