Kradsetårn "gør det selv"
Fra : Piea

Dato : 30-03-05 13:28

Jeg må altså tillade mig at prale lidt.

Jeg valgte at bruge påsken på at lave et kradsetårn til katten. Og det er
simpelthen blevet som forventet, ja bedre end forventet.

Liggepladserne er proppet med hyndefyld, så katten ligger bedre end i sengen
Som i nok kan forstå er det et sikkert hit i hjemmet for alle parter.

Og det bedste af det hele, den har kostet ca 450 kr at bygge.

http://www.123hjemmeside.dk/ragdoll/1012802

God fornøjelse til alle

Fra : Linde

Dato : 29-03-05 20:28

Det ser sågu fremragende ud, det tårn! Får lyst til at lave et tilsvarende,
det ville passe fint i stuen sammen med højttalerne plus de ser ud til de
kan suge nogle stående bølger og refleksioner også.
Spånplade kan jeg forestille mig hvor kan købes, men hvor fik du
kradsemåtteriet og plys fra? Hvad mener du om at bruge fugemasse i stedet
for lim, vil det holde?

Mvh
Linde

Fra : Piea

Dato : 30-03-05 20:51

Mange tak er også selv ret stolt af det.
Jo det er ret stort 122 cm i højden og ½ m bredt

Sisaltæppe sælges i de fleste tæppehandlere, og de har som regel rester
liggende.
Plysstoffet er fra stof2000.

Danalim 295 er ikke en fugemasse (det tror jeg da ikke) men en montagelim.
Men tæppetape er ikke stærkt nok til at holde tæppet, men tror da du kan
bruge de fleste typer lim. Bare pas på med den ikke er for stærk i lugten
(så katten ikke vil bruge tårnet)

God fornøjelse med projektet.

Fra : Lene Vang

Dato : 31-03-05 11:20

hejsa Piea

det er en rigtig flot kradsetårn du har lavet.
Men der var noget jeg studsede over, du skriver at hullerne i tårnet har en
radius på 16 cm.
mente du ikke, at de har en diameter på 16cm.

Matematik har aldig været min stærke side.
Men jeg mener at radiusen er fra midten at cirklen (hullet) og ud til siden.
8 cm.
og Diameteren er fra den ene siden at cirklen til den anden siden. altså 16
cm.

Ellers vil hullet komme til at være 32 cm. Stoooooooooor kat

Knus Lene

Fra : Carina Kristensen

Dato : 31-03-05 12:12

Svarer lige for piea....
Jeg tror bestemt hun mente radius... Fordi at ellers er hullet jo kun 16 cm
bredt... og det er noget af et lille hul... På den anden måde bliver hullet
jo 32cm, hvilket er mere realistisk..

Fra : Carina Kristensen

Dato : 31-03-05 12:13

Hvis du tager et rundt hul... Så er det fra midten og ud det er
Radiusen...
og diameteren er fra den ene side af cirklen til den anden side...
Dvs. at radius skal ganges med 2 for at få diameteren

Fra : Piea

Dato : 31-03-05 12:58

Må vist hellere svare.

Jeg mener diameter, beklager beklager, får straks rettet fejlen. Og tak for
oplysningen

Jeg har en kat på 5 kg, og radius på 8 (diameter på 16) er rigeligt til ham,
men man kan jo sagtens lave en radius på 9 (diameter 18)

Fra : Carina Kristensen

Dato : 31-03-05 13:43

Nå okay... jamen jeg synes da at det er utroligt lille hul så... men jeg
havde nu ret i det med hvordan og hvorledes med radius og diameter... Men nu
ikke helt med hvor stort hullet var

Fra : Jakob

Dato : 31-03-05 20:06

In article <424a9ba7$0$213$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, pvs81
@FJERNMIGvenligstmailme.dk says...

> Liggepladserne er proppet med hyndefyld, så katten ligger bedre end i sengen
> Som i nok kan forstå er det et sikkert hit i hjemmet for alle parter.

Lige et tillægsspørgsmål her. Jeg har også fået mig et lillebitte
kradsetræ, da jeg generelt synes den slags er herregrimt i en stue :0),
men vores 10 måneder gamle kat gider sgu da ikke kradse i det, der er
åbenbart mere sport i at trashe min tidlige pæne stol, og en ellers
nydelig sofa.

Derfor vil jeg lige høre om det ikke er noget med at man kan sprøjte det
med et eller andet for at gøre det mere interessant for katten ??

Og er det så noget der får hele stuen til at stinke ?? :0)

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Piea

Dato : 31-03-05 21:26

Prøv med baldarin eller catnip, det burde gøre underværker, og lugter ikke i
hele huset.

Fra : Jakob

Dato : 31-03-05 23:46

In article <424c5d43$0$267$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, pvs81
@FJERNMIGvenligstmailme.dk says...
> Prøv med baldarin eller catnip, det burde gøre underværker, og lugter ikke i
> hele huset.

OK tak skal du ha

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Leyna

Dato : 01-04-05 07:30

On Thu, 31 Mar 2005 21:06:12 +0200, Jakob <no@mail.com> wrote:

> [...]
>men vores 10 måneder gamle kat gider sgu da ikke kradse i det, der er
>åbenbart mere sport i at trashe min tidlige pæne stol, og en ellers

Nu går dit spørgsmål jo på hvordan du kan gøre katten interesseret i
kradsetræet, men jeg vil alligevel godt lige gi' dig historien om mit
fine kradsetræ.
Det var en stor (og dyr!) model, som jeg syntes var fantastisk flot -
også i stuen - som jeg fik til jul for 2 år siden. Det blev
naturligvis samlet selve juleaften, og så stod det ellers dér i stuen
i det meste af et år. Der var ALDRIG en kat på det, eller bare
interesseret i det. Det stod bare og fyldte op, så jeg opgav at gøre
dem interesserede i det og flyttede det ud i baggangen, for senere at
ta' nogle billeder og så sætte det til salg. Da jeg så kommer med
cameraet, så er begge katte nydeligt henslængt på træet, og jeg
overvejer lige at gi' det en chance mere, så ingen billeder i første
omgang.

I dag står kattetræet inde i vores lillebitte soveværelse, og begge
katte benytter det flittigt. Jeg ved ikke hvorfor det skulle være
sådan, men placeringen betød altså det hele.

Og til dit spørgsmål... Baldrian skulle vist være ret effektivt til at
vække kattens interesse, men jeg aner faktisk ikke hvordan det lugter,
for jeg har aldrig prøvet det selv. Jeg har dog prøvet Feli-Friend og
DET virker, og det synes jeg ikke lugter af noget særligt.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Jakob

Dato : 01-04-05 09:16

In article <h0qp41lkj2kklegbo1i3nbdv4n49mohgs4@4ax.com>, leyna@leyna.dk
says...

> I dag står kattetræet inde i vores lillebitte soveværelse, og begge
> katte benytter det flittigt. Jeg ved ikke hvorfor det skulle være
> sådan, men placeringen betød altså det hele.

Jamen det kan da være at jeg skal flytte det så.

> Og til dit spørgsmål... Baldrian skulle vist være ret effektivt til at
> vække kattens interesse

OK jeg forhører mig hos forhandleren, tak for tippet.

--
Venlig hilsen

Jakob