skæl
Fra : Cindie Iwersen

Dato : 30-03-05 07:59

Hejsa

For tiden fælder Pjevs så voldsom, så hvis jeg nu skulle ønske mig en
pelsjakke, så skal jeg kun nusse katten i en hav time og så ville jeg være
dækket af hår. Uf. Men hun har utrolig meget skæl i sin pels og ejg ved ikke
helt hvorfor. Han får voksenfoderet hos Olivers som har er utrolig godt
tilfreds med. Han har edda tabt sig efter vi begynte at give han det. Så det
er jo kun et plus. Findes der nogle vitaminer jeg kan give ham eller det det
olie?
mvh Cindie og to forårsglade katte

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 30-03-05 13:53

Cindie Iwersen skrev i en meddelelse...

> Findes der nogle vitaminer jeg kan give ham eller det det
> olie?

Jeg ville forsøge mig med noget fiskeolie af det ene eller det andet mærke,
bare der er masser af Omega 3 og Omega 6 fedtsyrer i.
Gizmo har det samme problem herhjemme. Utrolig tør hud der skæller så det
flyver omkring ham - især efter en rigtig god nussetur. Han fælder også
meget i perioder. Da han i december pludselig havde store væskende sår ved
haleroden og havde slikket pelsen af, tog vi et smut ned til Dr. Dyr. Gizmo
havde loppeallergi - endnu et bevis på at han manglede noget til hud og hår.
Og dyrlægen anbefalede specifikt fiskeolie. Lige nu får Gizmo et tilskud af
Kronch Lakseolie (tror jeg nok den hedder) - og det glider da ned.
Desuden synes jeg at det hjælper at give et bad når han skæller allermest,
det tager en del af den løse pels og - alt efter hvilken shampoo man
bruger - beroliger huden og tager skællene i hvert fald i et stykke tid.

Mvh Tina
--
www.1001kat.dk
www.gizzemissen.dk

Fra : V. Hansen

Dato : 30-03-05 15:59

.. Han fælder også
> [...]
> Gizmo havde loppeallergi - endnu et bevis på at han manglede noget til hud
> og hår. Og dyrlægen anbefalede specifikt fiskeolie.

De problemer du nævner her havde vi med Fimbe,
da den levede af møllerens billige mad, men efter at vi er gået over til
hills har der
ikke været nogen af den slags problemer mere.
Specielt det med sår og bare pletter ved haleroden, det er bare synd for
dem.

Fimbe kan have lidt skæl, men det forsvinder når den bliver børstet,
den skulle nok lidt mere ud, men det har den ikke lyst til.

Så det er nok foderet der ikke er godt nok.

mvh
Vibeke

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 30-03-05 20:28

V. Hansen skrev i en meddelelse...

> Så det er nok foderet der ikke er godt nok.

Her i huset står menuen på Royal Canin og det har den gjort i snart 2½ år.
Og selvom dyrlægen da gerne vil have at kattene går over til Hills (som han
forhandler) har han indrømmet at det ikke er foderkvaliteten der er noget
galt med - ikke i det her tilfælde i hvert fald

Mvh Tina
--
www.1001kat.dk
www.gizzemissen.dk

Fra : V. Hansen

Dato : 30-03-05 21:56

> [...]
> han forhandler) har han indrømmet at det ikke er foderkvaliteten der er
> noget galt med - ikke i det her tilfælde i hvert fald

Ville bare lige nævne den store forskel vi oplevede, da vi skiftede foder,
mon man skulle skifte foder en gang imellem for at undgå at det bliver
for ensidigt, at noget foder indeholder mere af noget end af andet ?
Hvad gør i andre ?

Vi havde aldrig problemer med Fimbe da den hentede mange mus ,
kun problemer med dens vægt

mvh
Vibeke

Fra : J

Dato : 30-03-05 22:44

Klip:
> [...]
mon man skulle skifte foder en gang imellem for at undgå at det bliver for
ensidigt, at noget foder indeholder mere af noget end af andet ?
Klip
_____________________________
Hej

Jeg har fodret mine to katte med Royal Kittens (først baby) siden jeg fik
dem. Laurits gik så over til Hills T/D et stykke tid efter operationen i
munden. Dyrlægen sagde, at det var rigtig godt både for at holde tandkødet i
fin stand og så også fordi det virker forebyggende mod urinvejssten. Jeg er
også gået over til at fodre Ludwig med det, efter at han er blevet
kastereret.
Da Laurits jo stadig skal have en pille hver morgen (i lang tid endnu), så
får de lige en teske vådfoder blandet i om morgenen, og ovenpå lægger jeg så
pillen knust i lidt mere fra dåsen. Så glider det ned uden problemer. Resten
af dagen får de kun tørfoderet. De står også i kø, lige så snart jeg kommer
ind ad døren fra arbejde.
De får ikke ret meget andet, jeg prøver tit, men de er godt nok de mest
kræsne katte jeg har kendt. Især Laurits - men som sagt så spiser de deres
tørfoder fint, det ser da ud som om, de er ret vilde med det.
Her til påsken var jeg bange for at have for lidt af foderet, dyrlægen havde
lukket - så jeg købte en lille æske med noget der hedder noget med Dyrlægens
killingefoder i Kvickly - men nææææ - næ - de skulle ikke nyde noget. Men
Hills'en rakte nu alligevel - dog var morgenmaden tirsdag lige lovlig lidt -
så de var sultne da jeg kom hjem fra arbejde og havde en sæk med hjem. Hold
da op, hvor de guffede.
De har begge en fin pels - Laurits mere silkeblød en Ludwig. De fælder ikke
(ihvertfald ikke nu), og har ikke gjort det endnu. Deres hud ser fin ud
under pelsen. Så vi holder os til Hills T/D.
hilsen Jette

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 30-03-05 23:01

In article <424afdc8$0$235$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, Tina Susanne
Johansson <dur@ikke.invalid> wrote:

> [...]
> forhandler) har han indrømmet at det ikke er foderkvaliteten der er noget
> galt med - ikke i det her tilfælde i hvert fald

Min dyrlæge mumlede for nylig noget om, at efterhånden var royal Canin
bedre med end Hills. Hun talte om deres respektive dyrlægeserier, men
noget må vel smitte af på det almindelige

--
Knus fra Ann R