penge tilbage?
Fra : Kari Eiffert

Dato : 29-03-05 18:16

Hej!
Det her er egentlig mest et spørgsmål til opdrættere tror jeg.
Min veninde købte en racekat, der virkede som en frisk og rask killing. Den
blev dog ikke mere end 4 mndr, da den blev meget syg. En lunge-hjerte fejl,
der kun kunne "behandles" med aflivning De var selvfølgelig meget kede
af det, men opdrætteren var forståelig og gav dem uden betænkning en ny
killing. Desværre begyndte den i sidste uge at vise samme symptomer som den
første. Og efter at den blev scannet idag, var der igen kun en udvej:
aflivning. Første gang var svær, men den anden på under et halvt år har
været virkeligt hårdt.
Nu vil de selvfølgelig ikke have en mere, for det orker de slet ikke (og de
har også allerede to dejlige tøsemisser). Kan de så få pengene tilbage?
Eller hvordan virker det system? De har jo aldrig rigtigt nået at have en
kat.

Mvh Kari

Fra : Sanni

Dato : 29-03-05 18:22

Hej
Jeg har valgt som opdrætter, at hvis en killing fra mit opdræt, viser sig
at
have en arvelig "fejl" at give køber enten en ny killing eller hele
beløbet
retur.
Har kun een gang haft brug for dette, da "min" killing viste sig at have
hjerteproblemer.
Ellers er køb af katte og i det hele taget dyr, omfattet af købeloven.

Sanni

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 29-03-05 18:53

Hej Kari

Jeg kan godt forstå at din veninde ikke tør prøve igen.
Vi gør alle tingene på vores egen måde, men jeg ville da helt klart synes at
også fra opdrætters side bør der være forståelse for at man ikke har lyst
til at prøve igen.

Noget helt andet er at man som opdrætter nok lige bør
trække vejret dybt og prøve om man kan finde grunden til hjerte-lunge
fejlen.

Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Kari Eiffert

Dato : 30-03-05 19:42

"Marianne Hellemose" <dsl189745@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Noget helt andet er at man som opdrætter nok lige bør
> trække vejret dybt og prøve om man kan finde grunden til hjerte-lunge

Hun er vist igang. Problemet var at hun havde fået det næste kuld killinger
inden den første kat blev syg. Mærkeligt er der endnu ikke nogen af de andre
killinger der har haft symptomerne. Ikke fra nogen af kuldene.Så spørgsmålet
er om de var virkeligt uheldige at få den eneste syge killingi kuldet to
gange i træk, eller om det vil vise sig senere. Jeg ved opdrætteren har
gjort alle de andre købere opmærksomme på sygdommen og symptomerne.

Mvh Kari