Mand har aflivet 15 fritlevende katte idag~
Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 28-03-05 15:50

Jeg er rystet, fik lige her til middag en malende beretning af byens
"lystmorder", at han havde aflivet 15 fritlevende katte her til formiddag,
og stolt viste han mig kanyle med blod og bedøvelse...
(jeg kender ham ikke, og fik først hans generalieblad fortalt bagefter)

Han påstod han har tilladelse af politiet ....og at han skam tjekkede for
øremærkning og chip. Undrer mig meget at en almindelig mand har en
chip-afkoder iøvrigt!!

Jeg fik senere at vide at han tidligere har været ansat som kattefanger i
kommunen men blev afskediget da han slog ALT ihjel, som han fik fingrene
i....og at han nyder det :o

Kan enhver "lystmorder" indfange katte og slå dem ihjel - det har ikke været
annonceret nogen steder at der ville være indfangning i Påsken.??

Hvor skal jeg henvende mig? kommunen? politiet? og kan jeg evt. anmelde ham?

--
Hilsen Heidi, Miver og Mulle's mor
http://chocolade.dk

Fra : Ukendt

Dato : 28-03-05 16:01

"Heidi, Miver og Mulle's mor" <katteFJERN@DETTEpost.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:424819b6$0$245$14726298@news.sunsite.dk...
> Jeg er rystet, fik lige her til middag en malende beretning af byens
> "lystmorder", at han havde aflivet 15 fritlevende katte her til formiddag,

>klip<

Jeg ville prøve politiet i første omgang. Hvis han virkelig har deres
tilladelse, må de også kende til sagen ;)

Godt, min Andy er indekat. Puha, alt for mange kattehadere og lystmordere
derude.

Tina

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 28-03-05 16:08

Hej Heidi

Mit bud er at du kontakter både kommune og politi. Da det jo desværre ofte
er "tungt" at have med netop disse myndigheder at gøre når det gælder dyr,
ville det måske være en god ide også at få en snak med Dyrenes Beskyttelse's
kredsformand og Inges Kattehjem, så vidt jeg husker er de i "dit" område.

Det er da en uhyggelig tanke at der render sådan et fjols rundt. Som
almindelig borger kan han måske have en chip-læser, men jeg kan forestille
mig at det er noget dyrt
"legetøj" så måske er han bare fuld af løgn og slår ihjel uden at bekymrer
sig om det ene eller andet.

Inges Kattehjem i Næstved 70 20 35 50
D B Stig Warmberg 55 72 92 27 /mobil 20 10 75 06

Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Lene Hansen

Dato : 28-03-05 17:46

Jeg har selv fået indfanget vildkatte her hvor jeg bor. Men det var i samråd
med dyrlæger og de blev indfanget i kasser og transporteret til dyrlægen
hvor de blev tjekket for øremærkning, chip m.m. Forud for dette, var naboer
i miles omkreds blevet orienteret om at der ville blive indfanget vilde
katte og de blev bedt om at få deres katte øremærkede, halsbånd o.s.v. eller
at de henvendte sig om hvilke katte de havde (undrede mig iøvrigt at INGEN
reagerede så jeg vidste hvilke katte de var ejere af).
Dog er jeg ikke et sekund i tvivl om at det var vilde katte alle sammen, da
jeg har holdt øje med dem og fodret også.
Og så vil jeg understrege at det absolut var og er den mest ubehagelige
opgave jeg har været med til. Men problemet var stort, kattene var forkomne
og sultne og enkelte syge, så der var kun én vej, med tanke om smitte også
til mine egne tamkatte.

Når det er sagt, så kan det undre mig over hvor en almindelig mand har
"aflivningsvæske" fra. Det er bestemt ikke noget alle og enhver må være i
besiddelse af. Ikke engang kommunens "kattefangere" afliver selv, efter min
viden. Det er da en uhyggelig tanke at en sindssyg idiot er i besiddelse af
sådan noget. Det må og skal anmeldes hvis vedkommende da ikke ligefrem er
dyrlæge (hvad man da ikke må håbe).

M.v.h.

Lene

Fra : fam. Ager

Dato : 28-03-05 18:51

gyseligt!!!

ang chipscanner, kan alle købe en til 1098,- eksl. porto.
sidder med DKK bladet HUNDEN. og det er vel den samme der bliver brugt??
men jeg kan umuligt forestille mig, at andre end dyrlæger er i besiddelse af
aflivnigsvæske og kanyler!
kattefængerne kører deres indfangne katte til dyrlæge som tager sig af dem
der skal aflives, det tror jeg slet ikke at de må!!

manden er gal!!, meld ham til politiet med det samme!!!. for det tror jeg
ikke kan være legalt det han har gjort!!

harme hilsner fra marie

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 28-03-05 19:55

> [...]
> annonceret nogen steder at der ville være indfangning i Påsken.??
>
> Hvor skal jeg henvende mig? kommunen? politiet? og kan jeg evt. anmelde ham?

Hej Heidi,

Jeg synes, at dette lyder meget uhyggeligt! Jeg ville bestemt gøre, som
Marianne skriver: Meld manden både her og der.

Det står ikke enhver frit for at indfange og aflive herreløse katte. Læs
evt. nedenstående bekendtgørelse nr. 386 af 06/06/1991 om indfangning og
aflivning af herreløse katte (klippet fra www.retsinfo.dk):

BEKENDTGØRELSE OM INDFANGNING OG AFLIVINING AF HERRELØSE KATTE

I medfør af § 16 i lov om værn for dyr, jfr. lovbekendtgørelse nr. 335
af 8. juli 1983, fastsættes:

§ 1. Ved indfangning af herreløse katte skal disse behandles
forsvarligt, og de må ikke ved vanrøgt, overanstrengelse eller på anden
måde udsættes for unødig lidelse, jfr. § 1 i lov om værn for dyr. Den,
der vil aflive en herreløs kat, skal sikre sig, at dyret dræbes så
hurtigt og så smertefrit som muligt, jfr. § 7 i lov om værn for dyr.

§ 2. Indfangning og aflivning af herreløse katte må kun foretages af en
praktiserende dyrlæge eller af personer, som denne har instrueret og
fører tilsyn med.

Stk. 2. Dyrlægen skal instruere eventuelle medhjælpere, jfr. stk. 1, om,
hvorledes indfangning og aflivning skal ske under iagttagelse af § 1.
Dyrlægen skal gennem et løbende tilsyn sikre sig, at hans instrukser
bliver efterlevet.

Stk. 3. Indfangning med henblik på aflivning må kun ske efter anmodning
fra kommunen, medmindre dyrlægen finder, at aflivning må anses for
påkrævet af dyreværnsmæssige grunde. Indfangning med henblik på andre
foranstaltninger end aflivning kan ske efter anmodning fra enhver.

§ 3. Bestemmelsen i § 2, stk. 1, gælder ikke for indfangning og
aflivning af herreløse katte, der på grund af sygdom eller tilskadekomst
befinder sig i en sådan tilstand, at det er åbenbart, at de af
dyreværnsmæssige grunde bør aflives straks.

§ 4. Overtrædelse af §§ 1 og 2 straffes efter § 18 i lov om værn for dyr.

§ 5. Bekendtgørelsen træder i kraft den 1. september 1984.

Stk. 2. Samtidig ophæves bekendtgørelse nr. 541 af 29. december 1942
angående indfangning og aflivning af herreløse katte.

Justitsministeriet, den 17. juli 1984

Erik Ninn-Hansen

Med venlig hilsen
Betina Rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : CC

Dato : 28-03-05 20:31

"Heidi, Miver og Mulle's mor" <katteFJERN@DETTEpost.cybercity.dk> wrote in
message news:424819b6$0$245$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> annonceret nogen steder at der ville være indfangning i Påsken.??
>
> Hvor skal jeg henvende mig? kommunen? politiet? og kan jeg evt. anmelde

Nu du nu har hørt den "malende" beretning og tilsyneladende ved hvem den
pågældende er, ville det måske være en
ide, diskret at offentliggøre navn og adresse på vedkommende. Det er
tidligere set, at det kan medfører en del repressalier fra offentligheden,
som dels er betydeligt mere effektive end både politi og kommune og dels
ofte fører til, at de vil tænke sig om en ekstra gang før de giver sig i
kast med lignende eskapader (jeg tænker i den forbindelse på en mand i
omegnen af Odense, som indfangede katte og kørte dem langt væk)...

Bortset fra det
meld ham til politiet
orienter kommunen
meld det til dyrenes beskyttelse
meld det til kattens værn
og hvem du evt. ellers kan komme i tanke om

hilsen
Claus

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 28-03-05 21:34

> [...]
> og stolt viste han mig kanyle med blod og bedøvelse...
> (jeg kender ham ikke, og fik først hans generalieblad fortalt bagefter)

Hvor i byen "hyggede" han sig med så ulækkert et job?
Forhåbentligt ikke på den anden side af mit plankeværk......

Joan
www.haarbolden.dk

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 29-03-05 21:24

Tja, han bor på Grundtvigs Alle , men hvor han udøver sin syge gerning, ved
jeg ikke præcist, men mine katte får ihvertfald ikke udgangstilladelse
foreløbigt!

Politiet vil se "lig på bordet" og det har jeg jo ikke, men det skal ikke
afholde mig fra at anmelde ham, skal bare lige tale med en dyrlæge også (en
og anden må jo i gviet fald udstyre ham med aflivningsgiften skulle jeg
mene)

Har talt med kommunen, der bekræfter han har været ansat til at indfange
katte,for år tilbage, men blev afskediget da han "aflivede alt"
Der er iøvrigt ikke iværksat nogle "auktioner om indfangning af katte i
Påsken"

Politiet meddeler at man ikke kan få "tilladelse" som han påstod han havde)
til indfangning og aflivning af katte ( det huserer under
Kommunen/vejvæsnet.

SÅ, enten er han fuld af løgn, og synes det er "sjovt" at bilde folk den
slags ind (har iøvrigt talt med nogle af hans venner, der siger han overfor
dem fortæller at han er ansat af kommunen til det!)
eller også er han virkelig en lystmorder...

Har talt med Inges Kattehjem, der anbefaler en anmeldelse, på den anden side
risikerer jeg jo han kommer og snupper mine katte, eller en af de ialt 5
katte der bor i den ejendom hvor jeg bor....hmmm....

Hilsen Heidi

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 29-03-05 22:01

Heidi skrev
[...]

Hvis du laver en skriftlig anmeldelse vil det overhovedet ikke genere mig at
skrive mit navn og adr på, og aflevere den hos politiet, så vil dine og
ejendommens katte ikke
være så oplagte mål.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Lene Hansen

Dato : 30-03-05 05:53

Kommer det frem i offentligheden hvem der har anmeldt? Politiet fortæller
vel ikke manden hvem det er der har anmeldt ham, men vel bare at han er
blevet anmeldt?
Hvis politi eller andre myndigheder, siger at den og den ved navns nævnelse
og adresse har anmeldt dig for aflivning af katte, så er det da klart at så
mange er bange for at anmelde grove ting som vold, mishandling o.s.v.

M.v.h.

Lene Hansen

Fra : fam. Ager

Dato : 30-03-05 06:26

jeg er ret sikker på, at politiet har tavshedspligt overfor anmelderen, de
tilfælde, hvor feks. voldsofte er bange for anmeldelse, er fordi det er
indlysende, hvem der har anmeldt, og derfor er de bange for at gøre det.

mvh. marie

Fra : Carina Kristensen

Dato : 30-03-05 10:30

Jeg mener også helt bestemt at man bliver holdt anonym, med mindre at der
jo
skal en retssag igang...

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 30-03-05 11:27

Jeg tænkte på om man ikke kunne skrive et brev til lokalavisen og evt
efterlyse folk der lige pludselig havde mistet deres kat/te.

Man kunne "efterlyse" forklaring på hvordan manden kommer i besiddelse af
aflivningsvæsken, hvordan det
kan lade sig gøre at han selvbestaltet har påtaget sig at slå katte ihjel
uden at nogen reagere, hverken politi eller kommune, for i sidste ende
falder det jo tilbage på kommunen da det er deres ansvar at aflive og fordi
han er en tidligere ansat.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Lene Hansen

Dato : 30-03-05 12:04

Et eller andet sted, er det vel ikke kommunens skyld at manden nu opfører
sig fuldstændigt sindssygt. Han er jo ikke længere ansat ved kommunen. I
mine øjne er det klart en politisag, alene af den grund at manden ligger
inde med så farlig "medicin" som alle og enhver bestemt ikke må have. At så
politiet ikke gør noget ved sagen - ja det er så en helt anden sag.

M.v.h.
Lene

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 30-03-05 12:27

Lene skrev
<Et eller andet sted, er det vel ikke kommunens skyld at manden nu opfører
sig fuldstændigt sindssygt >

Næh selvfølgelig er kommunen ikke ansvarlige på den led, men når manden nu
fortæller vidt og bredt at han
har tilladelse og stadig arbejder for kommunen, så synes jeg nok at det var
på sin plads at kommunen dementerede det, lige så vidt og bredt, for ikke at
blive slået i hartkorn med denne *lystløgner og lystmorder*

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Lene Hansen

Dato : 30-03-05 15:13

Ja ok - af den grund så kunne kommunen jo faktisk vel også anmelde ham, hvis
de ville......
Jeg vil virkelig ønske der bliver gjort et eller andet for at få standset så
vanvittig en persons handlinger. Hvor i landet huserer han?

M.v.h.

Lene

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 30-03-05 17:00

<klip> Hvor i landet huserer han?

Desværre hér i "min" by - Vordingborg, Sydsjælland

Fra : Lene Hansen

Dato : 30-03-05 17:23

Jamen jeg bor jo tæt på (Møn). Du kunne prøve at kontakte "Alle Dyrs Ret" og
forelægge sagen for Axel Erik Sørensen. Han er godt nok forhadt af politiet,
men han er i hvert fald ikke bange for at anmelde nogen eller gå til diverse
instanser eller til manden der aflivede katten, eller til avisen. Prøv at
tale med ham om hvad du evt. gør og om han kan hjælpe. Jeg syntes ikke du må
lukke øjnene for det. Har du talt med dyrlæger om det at manden er i
besiddelse af aflivningsvæske? Der var mange ting jeg ville gøre hvis jeg
var dig. Sådan en idiot må ikke bare slippe uden videre. Du kan finde
telefonnumre på Alle Dyrs Ret´s hjemmeside.

Lene

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 30-03-05 22:46

<klip> Der var mange ting jeg ville gøre hvis jeg
> var dig. Sådan en idiot må ikke bare slippe uden videre.
</klip>

Bare rolig, jeg er skam i fuld sving, og medlem af ...ja, også Alle Dyrs
Ret.

Jeg har talt med kommunen, vejvæsnet (flere forskellige med samme svar
heldigvis), politiet, tilstødende kommune, og dyrlæger og afleverer imorgen
tidlig (torsdag) en anmeldelse til Politiet, der dog har gjort mig opmærksom
på at når jeg ikke kan...fremvise nogle døde katte og relaterer dem til den
pågældende person, vil de "vurdere om de vil sætte en mand på sagen"
underforstået at det gider de ligesom nok ikke tage sig af.
Politiet mener også at jeg skal finde ud af hvor han har indfanget, hvor han
har gjort af de døde katte, hvem der har leveret væsken og fælder
osv....(naiv som jeg er, troede jeg faktisk det var politiets opgave)

Det er bare utroligt tidskrævende, og med fuldtidsarbejde og 3 timers
transport hver dag, er det begrænset hvormange ting jeg kan nå. Men jeg
synes jeg har sat skibet i vandet, så må vi se om det kan sejle....

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 31-03-05 09:48

> [...]

> transport hver dag, er det begrænset hvormange ting jeg kan nå. Men jeg
> synes jeg har sat skibet i vandet, så må vi se om det kan sejle....

Jeg synes det er flot af dig, at du har gjort så meget for at stoppe
denne vanvittige person. Det skal du ha' et klap på skulderen for

Jeg har siddet og undret mig lidt over, at en tilståelse åbenbart ikke
tæller her. Manden har jo ligefrem pralet, men det er åbenbart ikke
bevis nok Det er nok også svært at få ham til at gentage det over
for politiet.

Hvis politiet dog i det mindste kunne tage sig sammen og tage ud og
snakke med manden, så er der måske en chance for, at alene det ville
være nok til at få manden til at stoppe sine ugerninger - alt afhængig
af, hvor syg han er!

Fra : Bjarne Nielsen (Mozi~

Dato : 31-03-05 18:59

Betina Rasmussen wrote:
> [...]
> tæller her. Manden har jo ligefrem pralet, men det er åbenbart ikke
> bevis nok Det er nok også svært at få ham til at gentage det over

Der er jo stor forskel på at "prale" ad noget, som man ikke har gjort,
eller at han faktisk har begået mord på kattene, hvad jeg ville kalde
det, selvom mord vistnok juridisk kun kan gælde aflivning af mennesker.

Hvis der ikke findes fysiske beviser, så er det eneste politiet kan
bevise - ved hjælp af vidner - at manden har pralet ad sine påståede
ugerninger. Det kan de vist ikke spærre ham inde for, selvom jeg ikke
ville finde det urimeligt at gøre det.

> [...]
> snakke med manden, så er der måske en chance for, at alene det ville
> være nok til at få manden til at stoppe sine ugerninger - alt afhængig

Det er da det allermindste de kunne gøre. De kunne godt opsøge ham og
forsøge at skræmme ham fra at gøre det igen eller prale med det.

Bjarne