steriliseret kat med sår der væsker
Fra : Pernille Pehrsson

Dato : 27-03-05 08:51

Hej med jer.

Jeg ser troligt og følger med og suger gode råd og meninger til mig herinde
fra, indtil videre har jeg ikke haft behov for at stille spørgsmål, men det
har jeg så nu.

Vi fik i maj sidste år en killing på 10 uger. Efterfølgende kom jeg så
herind og fandt ud af, at det var for tidligt. Men det anede jeg sóm første
gangs katteejer jo ingenting om.

Det er ikke det, det hele handler om. D. 23. februar d.å blev hun
steriliseret. Vi fik hende hjem med besked om, at hun skulle gå med skærm i
9 dage. På 9. dagen skulle vi ned og ha fjernet stingene. Dyrlægen siger det
hele ser godt ud, så det er vi jo rigtig glade for. Dog synes vi, at Zimba
koncentrerer hendes slikken lidt for meget om området hvor hun er blevet
opereret og da vi ser, at det væsker giver vi hende skærmen på igen. Vi
kontakter dyrlægen der siger, at vi skal lade hende gå med den i 5 dage. Det
gør vi og eftersom det ser ud til, at være helet fint tager vi den af hende.
I løbet af et par dage bliver såret dog slikket op igen og denne gang ser
det ud som om der er betændelse i, så vi kører med hende op til dyrlægen og
får afvide, at det blot er hendes sår der reagerer på den indvendige tråd og
at vi blot skal lade hende gå med skærmen i en uge. Det heler endnu engang
pænt og Zimba ligner en der nyder igen at kunne komme ud og lege og jage
fugle i træerne. Men til vores gru opdagede vi i går at hun var begyndt, at
slikke der igen, efter at have haft skærmen af i en lille uge. Og ganske
rigtigt, det væskede. Vores stakkels lille mis sidder nu med skærm på igen
igen igen og er efterhånden godt træt af os.

Hvad gør vi ? Er det normalt at det skal tage så lang tid, at komme sig over
en sterilisering ? Det er jo snart 5 uger siden. Hvad kan vi forvente ? og
endnu engang... hvad gør vi ???

Håber på endnu engang at kunne bruge jeres gode råd.

Pernille og Zimba

Fra : Ukendt

Dato : 27-03-05 09:17

"Pernille Pehrsson" <humlebien_86@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
over
> en sterilisering ? Det er jo snart 5 uger siden. Hvad kan vi forvente ? og

Det er ikke normalt at der skal gå så lang tid, før det heler op. Det skulle
normalt være pænt på 10. dagen, hvor trådene normalt fjernes.

Jeg ville kontakte en anden dyrlæge for det kunne godt lyde som om de
indvendige tråde, der er gået op.
Hvis du kigger i dk.fritid.hund er der netop en tråd om en steriliseret
tæve, hvor de indvendige tråde gik op og det får såret til at væske.
Hvis det er tilfældet for jeres kat, skal hun jo opereres igen, så find en
anden dyrlæge og forhør jer der. Det er også mærkeligt at jeres dyrlæge
lader katten gå så længe med et sår der væsker. Der kan godt være lidt i de
første par dage, men derefter skulle det altså ret hurtigt blive pænt og
tørt igen.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 27-03-05 09:51

Hej Pernille

Nej det er bestemt ikke normalt, det kunne lyde som om
Zimba har en allergisk reaktion på trådene og den går ikke væk medmindre
trådene bliver fjernet og jeg synes,
hvis du vil undskylde mig, at din dyrlæge er et kvajhoved.

Jeg har en gang været ude for noget tilsvarende og det blev ikke bedre før
jeg gik til en anden dyrlæge som greb tingene anderledes an. Der gik 10-11
uger med bøvl, i løbet af en uge med den anden dyrlæge var katten på
dupperne igen med et helet sår, som godt nok var skævt
fordi den historie kostede hende et stykke maveskind og en dievorte, fordi
det endte med at der gik nekroser i såret (dødt hud/kød) som måtte skæres
af.

Så jeg vil da anbefale at hvis din nuværende dyrlæge ikke vil tage det
seriøst, at du så finder en anden.
--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : JytteJ

Dato : 27-03-05 23:27

> [...]
> endnu engang... hvad gør vi ???
>
> Håber på endnu engang at kunne bruge jeres gode råd.

Nej det lyder højst mystisk. Da min Helena blev steriliseret var der
overhovedet ikke noget problem, og hun skulle heller ikke have fjernet
stingene, jeg kunne mærke dem meget lang tid efter, men dyrlægen sagde det
var i orden.
Gør som Marianne siger: find en anden dyrlæge, det kan da ikke være meningen
at hun hele tiden skal have sår, så må der da findes en løsning.

Venlig hilsen
JytteJ