Vi skal sammenføre 2 voksne katte, hvad gø~
Fra : Sidse

Dato : 25-03-05 17:53

Hej Gruppe.

Ja vores venner har desværre udviklet allergi, og skal af med deres katte!
Vi har valgt at tage den ene, i håb om den kan bo her sammen med vores
nuværende kat!
Den vi har er en hankat, som er kastereret, han er 3 år, og en rigtig
kælepotte, han er ude/indekat, og
vi har inegn ide om hvordan han vil reagere!

Mille, som nok flytter ind her, er indekat nu, men de mener hun vil ha det
rigtig godt med at komme ud!
Hun er neutraliseret og ca. 5 år gammel, og almindelig huskat!

Hvordan gør vi det her mest behageligt for alle parter? Har I nogle gode
råd?

God Påske

Hilsen Sidse

Fra : Anette

Dato : 25-03-05 21:54

Sidse wrote:
> Hvordan gør vi det her mest behageligt for alle parter? Har I nogle
> gode råd?

Vi har sammenført voksne katte flere gange og fulgt samme "opskrift" hver
gang
Når den ny indflytter kommer indenfor døren er det direkte ud på
badeværelset eller fyrrummet hvor der er kattebakke o.s.v. og en sprække
under døren hvor man kan snuse til verden ( og husets andre 4 benede
beboere). Det er som regel vældig spændende for alle parter.
Vi er ude hos nyemissen mange gange, snakker og kæler, men lader den også få
ro til at vænne sig til nye lugte og lyde. Næste dag er det alle de andre
der bliver "smidt ud af huset", så nyemissen lige kan få en chance for at
liste rundt og lære det hele at kende. Hen under aften lukkes resten af
beboerne ind til nyemissen - under opsyn-. Der skal snuses og hvæses, men vi
forsøger at holde lidt borgfred, skælder ud når vores gamle katte er for
dominerende, og afleder opmærksomheden med masser af mad og godbidder. De
næste par nætter tilbringer nyemissen alene i bade/fyrrumsdomicilet, alt
efter hvordan reaktionen fra den og de andre har været. Nyemisserne har som
regel virket som om det var meget rart at være alene lidt og fået "pustet
ud" et trygt sted. Det har aldrig taget mere end et par dage at få dem til
at acceptere hinanden, selvom drillerier og forsøg på dominans"overfald" kan
holde på længe indtil den nye rangorden er sat.

God fornøjelse med Jeres nye samlever

/ Anette

Fra : lisbeth steen

Dato : 26-03-05 14:54

> [...]

> efter hvordan reaktionen fra den og de andre har været. Nyemisserne har som
> regel virket som om det var meget rart at være alene lidt og fået

Et "tillægs-trick" kan være at bruge et lille håndklæde el.lign.
frottére den gamle kat godt og grundigt og derefter gå direkte ud og
frottére den nye kat ligeså grundigt.....
Gør processen nogle gange om dagen i nogle dage - og de 2 kattes "dufte"
er nu blevet blandet..... derfor vil de ikke lugte som HELT fremmede for
hinanden....

Med venlig hilsen
lisbeth steen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Sidse

Dato : 26-03-05 15:32

> [...]
> Gør processen nogle gange om dagen i nogle dage - og de 2 kattes "dufte"
> er nu blevet blandet..... derfor vil de ikke lugte som HELT fremmede for

Det må prøves.... vi vil jo gøre alt for, det bliver godtfor dem begge 2!

Tak for rådet!

Sidse

Fra : Sidse

Dato : 26-03-05 15:31

> [...]
> mere end et par dage at få dem til at acceptere hinanden, selvom
> drillerier og forsøg på dominans"overfald" kan holde på længe indtil den

Det lyder ikke helt tosset! det jeg er mest bange for, er at samson, vores
nuværende kat,
vil tage benene på nakken og finde et bedre sted og bo, jeg kan ikke
rigtigvurdere hvor meget
"hankat" han er, og han må jo ikke føle sig forbigået, fordi der flytter en
ny ind

Sidse

Fra : Kate

Dato : 27-03-05 11:06

"Sidse" <sidse@(SPAM)stubnet.dk> wrote in

> [...]
> bedre sted og bo, jeg kan ikke rigtigvurdere hvor meget
> "hankat" han er, og han må jo ikke føle sig forbigået, fordi der

Det er jo hørt, at en kat bliver fornærmet og flytter. Kan du ikke
holde Samson inde indtil han har accepteret Mille?

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 27-03-05 12:25

Kate wrote:
> "Sidse" <sidse@(SPAM)stubnet.dk> wrote in

> Det er jo hørt, at en kat bliver fornærmet og flytter. Kan du ikke
> holde Samson inde indtil han har accepteret Mille?

jeg må lige komme med en kommentar her....

jeg havde en kat som blev fornærmet og gik sin vej... han gjorde det dog
først efter noget tid(flere uger), i min opfattelse da han erkendte at det
lille møjkræ bare ikke forsvandt.....
man kan ikke gardere sig mod at den gamle kat evt bliver sur og forsvinder,
men med en god sammenføring og GOD tid, kan det sagtens gå godt...

--
Knus, Sabina
Se vores sunde, smukke og charmerende persere på

Fra : Sidse

Dato : 28-03-05 06:59

"Kate" <km1111dljspamme@oliwer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det er jo hørt, at en kat bliver fornærmet og flytter. Kan du ikke
> holde Samson inde indtil han har accepteret Mille?

Jeg tror ikke jeg kan holde ham inde! men jeg må jo prøve
Jeg synes bare det er synd, når han nu så gerne vil ud!
Det kan jo være hun er så spændene, at han ikke gider og komme ud!

Sidse