Norsk skovkat.
Fra : AEK

Dato : 23-03-05 22:43

Er netop blevet ringet op af min søster.
En bekendt har haft fat i hende, da en af dennes veninder har ovenstående -
som hun skal af med.

Det var et hurtigt opkald , får mere at vide i morgen ( og nok et billede en
af dagene ).
Hvad jeg ved er :
Det er en norsk skovkat ( kastrat ). Ca 3-4 år. Rød.
Ejeren er netop flyttet. Den nye nabo er yderst utilfreds med, at katten
ligger ovenpå vedkommendes bil.
Det har vist sat gang i en masse uro på stedet.
Og så kommer alle spørgsmålene : Hvorfor kan dne ikke være indekat m.v. ?
Jeg ved intet om det - er blot blevet bedt om, jeg kan finde et godt hjem.

Den bor i Varde, og kan afhentes gratis.

Kender I en, der måtte være interesseret i denne " Herre " ?

Venlig hilsen,
Anya.

" I denne verden er du måske kun et menneske, men for ét menneske, kan du
betyde en verden til forskel."

Fra : AEK

Dato : 25-03-05 12:35

"AEK" <2468@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse

> Kender I en, der måtte være interesseret i denne " Herre " ?

Et nyt hjem er vist fundet.

Fra : Mauro

Dato : 15-05-05 12:29

Chivas vores elskede 2 års gammel skovkat er blev væk de 11 maj 2005
om aften. Vi bor Hjørring hvor vi er lige flyttet i et hus med have.
Før Chivas har altid være hjemmet men siden april havde begyndt at gå
ud. Han kom altid hjem om aften og sovede ind.
Han er chip markæret og er en flot kat.
Vi ved ikke hvad er der sket men vi meget bang at Chivas blev stjålet.
Hvad kan vi gøre? Kan dette godt sker?
Vi savner ham utroligt meget
Mauro og Linet

Fra : Ragna

Dato : 15-05-05 19:20

Hej Mauro og Linet!

Jeg har tilladt mig at sakse nogle gode råd fra andre fora, da dette problem
desværre er ret almindeligt.

Det er en god idé at kalde på den, når der er roligt udenfor, f.eks. om
aftenen. Den kan jo sidde et eller andet sted og trykke sig, fordi den er
blevet bange. Så tør den måske ikke komme frem, hvis der er meget larm.
Hvis missen kender lyden af dåseåbneren eller posen med tørkost, så kan du
prøve at lokke den med de lyde.

Kattens Værn har også nogle gode råd til, hvad man kan gøre:

http://www.kattens-vaern.dk/index.asp

Hvis den er er øremærket skal du kontakte Kattens værn og Inges Kattehjem.
Derforuden må du i gang med at sætte sedler op gerne med et billede af mis.

Har du kigget i folks garager og cykelskure, der kan den jo nemt sidde og
gemme sig fordi den er bange.

Prøv at sætte sedler op i nabolaget med et signalement af katten og kontakte
nærmeste dyrlæge med en efterlysning!

Ellers er der vist ikke andet at gøre, end at blive ved med at lede og kalde
og spørge rundt om i nabolaget, om der er nogen, der har set katten!

Jeg håber, at I må have held med jeres eftersøgning!

--
Venlig hilsen, Ragna