Bryst/Mælkekirtel kræft
Fra : Niels Jacobsen

Dato : 23-03-05 11:29

Hej

Jeg har en Burmeser hunkat, 9 år gammel, der er idag har fået
konstateret brystkræft.
Der er allerede mange knuder i begge sider, og den største er ca. 3 mm.

Er der nogen her der har erfaring med sygdommen?
Fx. hvordan katten efterhånden reagerer på sygdommen, og hvor hurtigt
det evt. udvikler sig.

M.v.h
Niels

Fra : Gainsbourg

Dato : 23-03-05 15:26

I min barndom havde vi en kat der fik konstateret mammaecancer ved et
tilfælde, da den var omkring 7 år og skulle opereres akut efter et alvorligt
trafikuheld Det blev opdaget ret tidligt i forløbet, de blev fjernet og
katten kom sig helt og havde en del gode år, indtil den blev kørt ned som 12
årig. Men hvor store knuderne var og hvor mange af dem der var ondartede,
husker jeg desværre ikke.

Der er lidt generel information her:
http://www.netdyredoktor.dk/Kat/Kat_Sygdomsleksikon/kat_syg_brystkraeft.html

Held og lykke med evt. operation og forløb herfra. Jeg håber at din kat kan
få nogle gode år endnu.

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Ragna

Dato : 23-03-05 16:26

Hej Niels!

For et stykke tid siden var der en tråd på DeKatten om en kat med knuder i
mælkekirtlerne, og en af deltagerne fortalte en positiv historie om en kat,
der blev opereret for kræft, og som fik mange gode år efter det.
Prøv at læse her:
http://dekatten.dk/nuke/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=63

--
Venlig hilsen, Ragna