Øv øv øv
Fra : Melanie

Dato : 22-03-05 19:44

Hej ng

Det ringede på vores dør lidt over 6 her til aften. En mand stod og spurgte
om det måske var vores kat han havde påkørt da den løb ind mod huset her
bagefter. Gik med ud og fandt Møge vores dejlige ca. 1 årige killing. Jo hun
var ramt og lå og pev, men intet var at se på hende bortset fra der manglede
hår hist og her. Vi fik deres nr. for at update og tog så til dyrlæge (min
mand, jeg og Møge). Lægen kiggede på hende. Løftede bagbenet og halen og
sagde straks at der kun var et at gøre. AFLIVE for at hun ikke skulle lide
mere. Hun havde brækket begge bagben, lænden og ryggen. Åhh det er hårdt,
men nu har hun da fred. I dag har hun ellers været total super glad og
kællen. Har løbet ud og ind hele dagen og nyt det gode vejr. Øv øv øv, det
er slut nu. Savner hende meget allerede.

Mvh Melanie

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 22-03-05 19:56

> [...]
> kællen. Har løbet ud og ind hele dagen og nyt det gode vejr. Øv øv øv, det
> er slut nu. Savner hende meget allerede.

Åååh nej, Melanie, det var dog forfærdeligt :´-( Stakkels lille mis da
Det var dog godt (hvis man kan brude det ord, i den her sammenhæng),
at missen blev udfriet for sine pinsler. Jeg ved næsten ikke, hvad jeg
skal sige, for ingen ord kan jo trøste...men jeg føler med jer og sender
jer og missen alle mine bedste tanker.

STORT trøsteknus :´-(

Med venlig hilsen
Betina Rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Melanie

Dato : 22-03-05 20:01

"Betina Rasmussen" <rasmussenKATTE@BAKKEc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at missen blev udfriet for sine pinsler. Jeg ved næsten ikke, hvad jeg
> skal sige, for ingen ord kan jo trøste...men jeg føler med jer og sender

Åhh jeg er så glad for at ham der kørte bilen og hans kone stoppede for at
finde katten og fortælle os det. Tænk hvis hun bare lå derude og ......

Læste tidligere i dag tråden om morgenvækningskatten. Så sød og hyggelig var
Møge også. Åh jeg kommer til at savne hende i sengen. Hun lå ofte i ske med
mig eller på min hovedpude ligeover mit hoved og puttede med mit hår.

Tak for trøsteknuset, dem har jeg brug for. Piv.

Mvh Melanie

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 22-03-05 20:24

"Melanie" <melanie@din_fake_ven.dk> skrev i en meddelelse

> Tak for trøsteknuset, dem har jeg brug for. Piv.

Du skal også have et af mig *kram*.

Hvor er jeg dog ked af det på jeres vegne . Men hvor var det godt, at det
var en ansvarlig bilist, der ramte hende, så I fandt hende med det samme og
kunne hjælpe hende. I må trøste jer med, at hun har det godt nu og ikke har
smerter - selv om det er meget svært lige nu.

Trøstehilsner fra Helle.

Fra : Hrönn Samsonardóttir~

Dato : 22-03-05 19:57

> Melanie skrev:
Øv øv øv, det er slut nu. Savner hende meget allerede.

Hej Melanie.

Det var meget trist.....jeg føler med dig

Med venlig hilsen
Hrönn Samsonardóttir Meyer
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Georg

Dato : 22-03-05 20:00

En trist nyhed på en ellers smuk dag. Det positive er da, at manden ikke var
flugtbillist og katten fik fred, og ikke led en pinefuld død i rabatten. For
en del år siden, mistede vi Herman. Han var verdens dejligste og mest
kærlige kat. Han puttede altid sammen med mig på hovedpuden og kunne ikke
komme tæt nok på. En dag kom han ikke hjem som han plejede. Han havde før
taget en strejfetur på 2 dage. Da vi ikke havde set ham i en uge, havde vi
vores bange anelser. Et par dage senere, kom Linelabrador hjem fra en tur
nede i skoven. Hun lugtede forfærdeligt af dødt dyr. Vi fuglte hende ud og
straks fandt hun Herman på marken hvor der lige var høstet. Han var blevet
kørt over af en traktor i halmen der lå tilbage. Det var tydeligt, at han
havde forsøgt at gemme sig, men blev knust under traktoren. Dèt var træls,
men samtidig fik vi da vished for hvad der var sket. Han blev begravet, og
jeg tænker stadig på ham indimellem, som den bedste kat jeg har kendt.

Georg

Fra : Melanie

Dato : 22-03-05 20:23

"Georg" <linesnuden@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvad der var sket. Han blev begravet, og jeg tænker stadig på ham
> indimellem, som den bedste kat jeg har kendt.

Åhh Georg

Sikke en historie. Det var synd, men vished er nu rarest.

Ved godt det lyder lidt vildt hurtigt, men det hjælper lidt på
hjertesmerten. Vi kigger lidt på katte på internattet der ligger 1 km.
herfra. Tager måske forbi i morgen. Det er endnu ikke lykkedes at "kigge"
forbi uden at købe noget.. så... *S*

Mvh Melanie

Fra : Kate

Dato : 22-03-05 22:47

"Melanie" <melanie@din_fake_ven.dk> wrote in

> Sikke en historie. Det var synd, men vished er nu rarest.

Det er det. Jeg mistede Ludwig for nu ca. 12-13 år siden, jeg fandt
aldrig ud af om han var død eller stjålet. Tro meget på det sidste da
han var utroligt hengiven og tillidsfuld. Jeg tænker stadig ofte på
ham.

Melanie, jeg er utroligt ked af det på jeres og Møge's vegne at hun
skulle komme så tidligt af dage, men som andre nævner er det rart at
det i det mindste var en "god" bilist som sørgede for at i fik besked
og Møge ikke skulle lide unødigt længe.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Melanie

Dato : 22-03-05 23:05

> [...]
> hjertesmerten. Vi kigger lidt på katte på internattet der ligger 1 km.
> herfra. Tager måske forbi i morgen. Det er endnu ikke lykkedes at "kigge"

Vi har også en anden kat (Misse). Hun er omkring 4 år. Uhh hvor hun savner
Møge. Hun kiiiigggger rundt efter hende. Hun var lige ved at være vandt til
at der kom en killing og væltede hende flere gange om dagen. Vi må have en
anden kat ingen, for Misse keder sig nu *GS* Nu vil jeg gå op og ligge mig i
en meget tom seng. Piv piv.

Mvh Melanie

Fra : Melanie

Dato : 23-03-05 18:39

> [...]
> hjertesmerten. Vi kigger lidt på katte på internattet der ligger 1 km.
> herfra. Tager måske forbi i morgen. Det er endnu ikke lykkedes at "kigge"

Åhh der var så stille herhjemme i nat, så jeg blev nød til at skaffe en kat
mere igen. Manglede virkeligt mit putte-spindedyr. Misse manglede også helt
sikkert sin legekammerart, så vi tog forbi internatet i formiddags. Det
endte med at vi fik en steraliseret 3årig kat med hjem, som er meget kællen.
Tror også hun passer godt sammen med Misse med tiden. Åhh jeg savner Møge,
men Mitzi kan hjælpe godt på at få humøret op igen. Mitzi solgte totalt sig
selv, for hun er bare så kællen og ser rigtig rar og blød ud.

Tak for jeres støtte. Rart at have et sted at komme og "tude".

Mvh Melanie

Fra : fam. Ager

Dato : 22-03-05 21:36

stakkels jer, i har da været noget igennen efter hånden!!

men positivt med den ansvarsfulde billist!.
jeg havde en engelsk setter for en del år tilbage, naboen havde set ham
blive ramt af en billist,og var død på stedet, men billisten var bare kørt
uden at stoppe. oven i købet inde i byen. havde det været mig, havde jeg
aldrig haft ro for min dårlige samvittighed.. men folk har en underlig
instilling til tider!, men rart at høre at det ikke er alle.

mvh. marie

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 22-03-05 22:34

"fam" == fam Ager <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> writes:

> [...]
> aldrig haft ro for min dårlige samvittighed.. men folk har en
> underlig instilling til tider!, men rart at høre at det ikke er

Nu ved jeg godt at det ikke er det mest velvalgte tidspunkt, men vil
du og andre med løsgående husdyr ikke prøve at se det fra den modsatte
kant? <http://blog.wegge.dk/2005/03/07/hold-din-hund-i-snor/>

Selvom jeg ikke selv ville bryde mig om at køre videre, hvis det var
et husdyr, bliver man nogle gange så chokeret over det, at man ikke
altid reagerer korrekt.

--
/Wegge
Min holdning til Usenet - <http://wiki.wegge.dk/Usenet>

Fra : Melanie

Dato : 22-03-05 23:12

> [...]
> aldrig haft ro for min dårlige samvittighed.. men folk har en underlig
> instilling til tider!, men rart at høre at det ikke er alle.

Hej Marie

Åhh ja, jeg syntes også det er ret meget for meget. Syg hund, død hund,
påkørt hund, og nu påkørt og død kat. Altsammen inden for det sidste halve
år. Tror vi vil lave Misse til inde kat.

Jeg har så dårlig samvittighed over dengang jeg sad i en bil jeg ikke selv
kørte, men en kat blev påkørt. Vi kørte bare vidre for han mente katten var
død og vi havde travlt. DET GØR JEG ALDRIG IGEN!!! Åhh hvordan kunne vi være
så kolde i røven..? (Åh rart at få det skrevet, ja jeg har syndet, men gør
det ikke igen *S*).

Mvh Melanie

Fra : Jytte B

Dato : 23-03-05 08:43

> [...]
> påkørt hund, og nu påkørt og død kat. Altsammen inden for det sidste halve
> år. Tror vi vil lave Misse til inde kat.

Hej Melanie.

Hvis I har mulighed for det, så lav en kattegård. Det kan gøres for rimelig
pris. Du kan finde inspiration flere steder på nettet.

Vi bor et sted der burde være godt for katte. Men alligevel har vi mistet
flere. De er formodentlig blevet skudt, da her er jægere i området. Vi har
nu lavet en kattegård. Så ved vi hvor misserne er, og de er glade og
tilfredse. Vores have er også indhegnet, så hundene bliver på vores egen
grund.

Hilsen
Jytte

Fra : Carina Kristensen

Dato : 23-03-05 19:58

det er da godt at du har fundet en sød lille mis som kan hjælpe lidt på at
"glemme" den lille afdøde misser..
Har du et billede af den nye misling?

Fra : Melanie

Dato : 23-03-05 20:08

"Carina Kristensen" <carina_kristensen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> det er da godt at du har fundet en sød lille mis som kan hjælpe lidt på at
> "glemme" den lille afdøde misser..
> Har du et billede af den nye misling?

Hej Carina

Billed, næ, så teknisk er jeg ikke *GS* Vi har hjemmeside, men det stor lidt
sløvt til men den, da vi bruger tiden på vores "nye" hus. Vil ikke forstyre
min mand med det lige nu. Vi er godt igang med at forvandle et rodet
buskasområde til en have. Lover at få kigget lidt på det tekniske og sat
billeder ind som i kan se.

Mvh Melanie
www.dennisogmelanie.dk (altså når man er så hældig at den virker)