at blive vækket
Fra : Georg

Dato : 22-03-05 07:32

et kvarter før man skal op, ved at man mærker katten der står på brystet og
"ælter" dynen mans han spinder og brummer og er helt overkælen. Langsomt
vågner man til denne blide koncert og nusser ham under hagen, på hovedet og
til sidst kommer han så tæt på, så han lige skal gnide sin snude mod min
næse. Han nærmest savler af fryd og lykke for så pludselig at hoppe ned og
gå ud til madskålen:)
Åhr, hvor er han bare dejlig.

Georg

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-05 08:50

"Georg" <linesnuden@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> næse. Han nærmest savler af fryd og lykke for så pludselig at hoppe ned og

Kender det ;)

Lige for tiden bliver jeg vækket klokken halv seks om morgenen, og holdt
vågen til klokken syv, hvor Herren går på toilettet, drøner rundt et par
gange mens jeg fjerner hvad der måtte være i kassen, og så sover Herren
igen. Og jeg er vågen.... *GGG*

- Men det er vidunderligt at blive vækket af ham alligevel.

Tina

Fra : Crazy Camilla

Dato : 22-03-05 09:15

"Tina" <wunjo(snabel-a)webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> igen. Og jeg er vågen.... *GGG*
>
> - Men det er vidunderligt at blive vækket af ham alligevel.

Det lyder som om du har en rigtig flink mand *gg*

MVH Camilla.

Fra : JytteJ

Dato : 22-03-05 13:43

Ja de er dejlige de små kræ!! Jeg ved virkelig ikke hvorfor jeg først fik
kat så sent i mit liv (50 år).
Her i huset er det kl. 6.00, så har vi jo heller ikke set´es i flere timer,
og det må fejres.

JytteJ

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 22-03-05 19:48

> [...]
> næse. Han nærmest savler af fryd og lykke for så pludselig at hoppe ned og

Ja, det er rigtig dejligt, når missen bliver helt overstadig af glæde,
når man står op om morgenen. Kira snakker allermest om morgenen - det er
helt tydeligt, at hun bare NYDER morgenstunden

Vi får nu nogle gange en lidt mere ublid medfart, når vi skal vækkes.
Det foregår ofte ved, at der bliver banket vedholdende på persiennen!
Det er morgen-gongonen, og den er umulig at ignorere

Med venlig hilsen
Betina Rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-05 21:27

"Betina Rasmussen" <rasmussenKATTE@BAKKEc.dk> skrev i en meddelelse

> Vi får nu nogle gange en lidt mere ublid medfart, når vi skal vækkes.
> Det foregår ofte ved, at der bliver banket vedholdende på persiennen!
> Det er morgen-gongonen, og den er umulig at ignorere

*LOL*

Andy jagter mine tæer, når det er tid til at stå op. Pakker jeg fusserne
ind, kryber han da bare helt ind under dynen og jagter mine stakkels tæer
derinde. Så det op, mor!

Tina

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 22-03-05 22:19

> [...]
> ind, kryber han da bare helt ind under dynen og jagter mine stakkels tæer

Ja de kan mange "søøøde" tricks de små Den med tæerne og "orm" under
dynen kender vi også alt for godt.

Jeg har også haft en, der havde udviklet et trick med at sidde på
sengebordet og pære til mig for til sidst at stikke knurhårene heeeelt
ned i hovedet på mig. Det kildede helt vanvittigt, og SÅ var man altså
også vågen

Sjovt nok begynder de altid 10 min. FØR vækkeuret ringer. Jo, de kan
skam klokken, de små

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 22-03-05 22:48

Betina skrev
<Sjovt nok begynder de altid 10 min. FØR vækkeuret ringer. Jo, de kan skam
klokken, de små >

Yeps lige på nær når de er ved at "dø" af sult ½ time før fodringstid *gg*
jeg har prøvet at fortælle dem at det er ok at dø af sult, så længe man gør
det STILLE

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 22-03-05 23:45

> Marianne Hellemose skrev:
> Yeps lige på nær når de er ved at
> det STILLE

Ej, ved du nu hvad. Her gik jeg rundt og troede, at du var god ved dyr,
Marianne

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 23-03-05 07:27

Betina skrev
<Ej, ved du nu hvad. Her gik jeg rundt og troede, at du var god ved dyr,
Marianne >

Ja det bliver svært at overbevise mine kræ om det, ikke så snart de har nået
den smukke Rubenske "rundbuestil",
før jeg sætter dem på små lusede måltider der efter deres mening ikke kunne
holde en mus i live

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 27-03-05 10:55

"Marianne Hellemose" <dsl189745@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> ***Ailurophil***
>
> "the greatness of a nation and it's moral progress,
> can be judged by how its animals are treated"

Hej Marianne.

Jamen du *burde* da vide at "Rundt er smukt!", ifølge Garfield!

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 27-03-05 11:16

Aragorn skrev
<Jamen du *burde* da vide at "Rundt er smukt!", ifølge Garfield! >

Ja jeg ved det godt, i følge ham kan man ikke være overvægtig, kun underhøj
) efter det udsagn skulle
to af mine være omkring en meter høje *gg*

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 27-03-05 11:35

> [...]
> ***Ailurophil***
>
> "the greatness of a nation and it's moral progress,
> can be judged by how its animals are treated"

Det ville godt nok være nogle højbenede mislinger så! ,o)

Knus fra

Ara_DK

Fra : Kate

Dato : 22-03-05 22:51

Betina Rasmussen <rasmussenKATTE@BAKKEc.dk> wrote in

> Sjovt nok begynder de altid 10 min. FØR vækkeuret ringer. Jo, de kan
> skam klokken, de små

Jeg er åbenbart velsignet med nogle utroligt tålmodige misser
Til hverdag står jeg op kl. 04.30 for at komme afsted inden
morgenmyldretiden, derfor får kattene mad så tidligt til hverdag.
Alligevel vækker de mig sjældent før 7 i wekkender og nu har jeg fri
disse dage før påske og de har faktisk ikke været _meget_ utålmodige.
Idag fik jeg lov til at sove til kl. var over 8 før Mowgli blev meget
sulten. Lante havde på det tidspunkt bare lagt sig i arm hos mig

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Lise Hudtloff Nielse~

Dato : 23-03-05 00:10

> Vi får nu nogle gange en lidt mere ublid medfart, når vi skal vækkes.
> Det foregår ofte ved, at der bliver banket vedholdende på persiennen!
> Det er morgen-gongonen, og den er umulig at ignorere

Nu lyder jeg sikkert som en kold skid. Jeg elsker mine katte, ingen tvivl om
det, men det er MIG, der har valgt, at de skal bo her, så derfor tolereres
ingen "mis"lyde om morgenen. Når de dalrer med persiennen, smider jeg en
sutsko i retning af lyden, og jeg sover videre. Det plejer at være nok, når
sutskoen rammer persiennen og larmer.

Og når mors mis leger vækkeur i øret 1 time før det autoriserede vækkeur,
ryger han direkte på gulvet. Han er så småt ved at lære det, men det tager
tid. Han startede som killing med at ælte på min mave ved 4 tiden, og jeg
var jo dum og uøvet katteejer, så jeg fandt det åhhh så sødt og kælede ham.
Men det var kun indtil eks'en sagde, at sådan kunne jeg ikke lære ham, at
det var en yderst dum ide. Og siden da blev han fejet på gulvet, når han
prøvede. Han er nu 11 år til april, og han prøver stadig. Ud over at det nu
har rykket sig et par timer *S*

Men de kan ligge på mig og hygge fra ved 16 tiden til omkring midnat, og det
må være rigeligt. Jeg vil dælme have min nattesøvn, og det har hjulpet med
sutsko og fejen på gulvet. Selv om det kan mærkes, at det bliver lysere dag
for dag. Det klares så ved at holde dørene på klem ved hjælp af et par
telefonbøger. Ellers har de vækket mig ved at lege Formel 1 kl. lort om
morgenen. Det skal siges, at det er ret ufedt at blive vækket kl. 4 ved
kattefræs hen over benenden og katteafsæt med kløer og det hele hen over
min kind.

Ja, jeg ved godt, at jeg er en ravnemor, fordi de ikke får lov til at gøre,
som det passer dem. Men igen, jeg har valgt, at de skal bo her, og så må de
indrette sig efter mig og ikke omvendt *S* Der bliver taget rigeligt hensyn
til dem i det daglige, så det mindste de kan gøre til gengæld er at lade mig
sove, når jeg vil *S*

M.v.h.
Lise ( og de 7 misser der elsker deres ravnemor trods alt, for hun har lige
serveret rejer på gulvet her til aften *S*)

Fra : Kate

Dato : 23-03-05 08:58

"Lise Hudtloff Nielsen Bodenhoff" <lboden@mail.nospam.dk> wrote in

> Ja, jeg ved godt, at jeg er en ravnemor, fordi de ikke får lov til
> at gøre, som det passer dem.

Hæhæhæhæ, så er jeg også en ravnemor Jeg er helt konsekvent når det
gælder om at sove. Nogle af kattene vil egentligt gerne ligge på mine
ben om natten, men det vil jeg ikke have. De skal ikke låse mig i en
ubekvem stilling en hel nat. De må gerne ligge i sengen bare ikke på
mig. Enhver som gør det bliver fejet ud af sengen, nogle gange flere
gange i løbet af få minutter, men de lærer det

Faktisk havde Mowgli en vane med at vække mig da han var lille, han kom
og gumlede mig i næsen ca. 2-3 timer efter jeg var faldet i søvn. I
starten skældte jeg ud og smed ham væk uden det gjorde andet ved ham
end han blev utryg ved mig. Det kunne jeg jo ikke have. Så begyndte jeg
på at hive ham ned under dynen og voldnusse ham Det ville han ikke,
så hurtigt lærte han at det var straffen for at vække mig om natten og
stoppede kort tid efter med det

Fra : Linde

Dato : 27-03-05 01:58

Herligt! Har samme type vækkeur, min telefon ringer 5:45 og lige inden den
når at gå i gang igen 10 minutter efter snooze står min kat på samme måde
med sin spinden og våde snude. Damn man skulle have haft det lille kræ
for år tilbage, var aldrig kommet for sent så

Mvh
Linde

Fra : Kate

Dato : 27-03-05 10:59

"Linde" <delinde@gmailFJERN.com> wrote in

> Damn man skulle have haft det lille kræ
> for år tilbage, var aldrig kommet for sent så

hahaha. Så er det godt du ikke har en som Mowgli Han kaster sig for
mine fødder lige når jeg er ved at stå op, og blotter maven og gør sig
i det hele taget meget lækker. Det er svært ikke at nusse ham lidt for
længe