Kat paa pensionat eller..??
Fra : acilia

Dato : 21-03-05 15:17

Naar man skal paa sommerferie og man - som jeg - har en lille dejlig kat
derhjemme. Hvad er saa bedst mon? - At flytte katten til et pensionat -
eller at lade katten blive derhjemme og faa en person til at komme og
fodre den!
Jeg overvejer meget hvad jeg skal goere her til sommer - jeg skal kun
vaere vaek i 1 uge men har det frygtelig daarligt over begge
ovenstaaende loesninger.
Min kat har en stor have at boltre sig I (og en lille hunde-legekammarat
- overboens) og jeg kan sagtens faa overboerne til at fodre den. Men vil
den ikke foele sig ensom og forladt naar der slet ikke er nogen hos den
i en hel uge?
Men er et pensionat bedre?
Uff - bare jeg kunne tage den med paa campingtur!
Jeg kaster mit spoergsmaal herud i vores nyhedsgruppe og haaber paa en
god konstruktiv 'snak'

http://www.kandu.dk/

Fra : Camilla Baird

Dato : 21-03-05 16:42

acilia wrote:
> [...]
> Uff - bare jeg kunne tage den med paa campingtur!
> Jeg kaster mit spoergsmaal herud i vores nyhedsgruppe og haaber paa en

Jeg ville vælge løsningen med at lade katten blive i sit eget hjem, og
bede overboen om at komme ned til den sammen med hunden to gange om dagen.
mvh Camilla

Fra : Carina Kristensen

Dato : 21-03-05 16:53

Jeg er helt enig med Camilla...

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 21-03-05 18:11

> [...]
> Uff - bare jeg kunne tage den med paa campingtur!
> Jeg kaster mit spoergsmaal herud i vores nyhedsgruppe og haaber paa en

Jeg vil også mene, at det er bedst at lade katten blive passet hjemme
hos dig selv. Det vil trods alt stresse den mindre, end at blive
placeret i en pension. Sørg for, at kattepasseren også tager sig tid til
at snakke, lege og nusse.

Allerbedst vil det være, hvis man kan få nogen til at flytte ind i den
periode hvor man er væk. Men det er nok desværre sjældent, at det kan
lade sig gøre.

Med venlig hilsen
Betina Rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Gainsbourg

Dato : 22-03-05 04:57

Jeg vil også mene at den bedste løsning er at overboen kommer ned og giver
den mad, skifter bakke og kæler og nusser lidt. Ved den løsning plejer katte
at blive overraskende lidt stressede. Pensioner er bedre egnede til hunde -
katte er ikke sådan at flytte rundt på.

Med venlig hilsen
Gainsbourg

P.S. I øvrigt kan en automatisk Petfeeder anbefales - så er man sikret at
katten får korrekt mængde mad på de tidspunkter på dagen den plejer - både
når man er hjemme og når man er hjemmefra.
http://www.phm-se.com/petfeeder.html

Fra : Annette

Dato : 24-04-05 00:53

Hejsa,
Det er svært... Sidste år passede naboen mine 2 katte, og jeg er ikke i
tvivl om at hun gjorde det godt, alligevel kom vi hjem til tis alle vegne,
og en seng der var ubrugelig i flere uger efter.

Det bedste valg ville absolut være at have en til at flytte ind, men denne
mulighed har jeg desværre ikke.

Jeg er faldet over et par kattesittere, hvor man kan købe sig til mere end 1
time om dagen - måske det bliver min mulighed næste gang - og så et
fuldstændigt lukket soveværelse.

Held og lykke med det og god ferie :)

/Annette