voliere vs. udekat
Fra : Bente Lyngsøe

Dato : 20-03-05 03:40

Hej

Det er ikke længe siden jeg mistede min Laban. Han blev kørt ned!
Se, det beviste jo så for mig at selvom jeg mener at katte skal have ret til
frisk luft ligesom
vi tobenede har, kan det blive nødvendigt med en voliere.
Jeg har et dejligt hjørne op af to af husets ydervægge som jeg har tænk skal
bruges til kattehjørne.

Nu er det så bare det at der stadig står nogle planter i hjørnet. Der er en
rododedron, en klematis og en klatre efeu, så der der græs, påskeliljer og
stedmoderblomster og nogle flere småplanter.
Skal alt fjernes eller kan jeg lade noget stå?
går kattene selv uden om det der ikke er sundt for dem??

Baloo er jo allerede en udemis, kan han vænnes til et "bur"?
og hvordan skal jeg vænne Tarzan til at komme ud??
Han må nemlig ikke komme ud nu

Bente

Fra : Gainsbourg

Dato : 20-03-05 05:12

> Nu er det så bare det at der stadig står nogle planter i hjørnet. Der er
> en rododedron, en klematis og en klatre efeu, så der der græs, påskeliljer
> og stedmoderblomster og nogle flere småplanter.

De fleste af dem du har nævnt er giftige.

> Skal alt fjernes eller kan jeg lade noget stå?
> går kattene selv uden om det der ikke er sundt for dem??

Nej, de går desværre ikke nødvendigvis uden om det, så du må sørge for, at
de ikke kan komme til at spise noget af det.

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 20-03-05 12:47

Gainsbourg wrote:

> De fleste af dem du har nævnt er giftige.

jeg tror det ville hjælpe meget mere hvis du kunne specificere hvilke af dem
der var giftige??

--
Knus, Sabina
Se vores sunde, smukke og charmerende persere på

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 20-03-05 13:44

In article <423d62b1$0$78283$157c6196@dreader1.cybercity.dk>, Sabina
Hertzum <sabina@mandezonen.dk> wrote:

> jeg tror det ville hjælpe meget mere hvis du kunne specificere hvilke af dem
> der var giftige??

Dem alle bortset fra græs og muligvis stedmoderblomst, desværre

--
Knus fra Ann R

Fra : Kate

Dato : 20-03-05 09:30

"Bente Lyngsøe" <NOSPAMamidala@mail.dk> wrote in

> Baloo er jo allerede en udemis, kan han vænnes til et "bur"?

Nu ved jeg selvfølgeligt ikke hvor stort dit "bur" bliver, men Allan
har gjort det med sin Boris, som var udekat. Kosmos har ikke prøvet
andet, men som Allan skriver om det lyder det til at de to katte
stortrives.

> og hvordan skal jeg vænne Tarzan til at komme ud??
> Han må nemlig ikke komme ud nu

Jeg skal have hegnet min have ind, forhåbentligt i år. Af mine 4 katte
har kun Johan været udekat engang for mange år siden, han har været
indekat i næsten 13år, så jeg er spændt på hans reaktion. Lante og
Doughnut har haft adgang til løbegård hcor de boede før og Mowgli har
ikke været ude siden han var 9uger, han er født ude.
Jeg forventer ikke problemer med at lære dem at de må komme med ud. Min
tanke er at åbne døren når tid er og så lade dem komme ud i egen tempo,
og ikke lukke døren. Mine kan godt blive forskrækket over ukendte lyde
og bliver en forskrækket breder det sig som regel til de andre i
forskellig grad, derfor skal de have muligheden for at løbe ind i
sikkerhed.

Håber du skriver om dine erfaringer når du når så langt.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Ragna

Dato : 20-03-05 16:06

Bente skrev:
> og hvordan skal jeg vænne Tarzan til at komme ud??
> Han må nemlig ikke komme ud nu

Du skal bare lukke døren op og endelig lade den være åben, så katten kan
komme i sikkerhed, når han føler sig skræmt.
De første par gange vover han sig sikkert ikke ret langt væk fra døren, men
efterhånden bliver han mere modig.
Da vores Fufu skulle lære at gå i sin indhegnede have, varede det flere
dage, før han vovede sig helt ned i bunden af haven, og ved den mindste lyd
smuttede han ind i sikkerhed.
God fornøjelse med projektet!

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Allan

Dato : 20-03-05 16:45

"Kate" <km1111dljspamme@oliwer.dk> skrev i en meddelelse

Hej Alle og i kan tro at det er et hit som Kate skrev med en indhegning til
kattene.
Men der er jo forskel på katte.
Jeg er en af de heldige der har fået en Boris
Ja Boris tænker ikke så hurtigt.
Så det største problem jeg havde med sammenføringen med Kosmos, Ja det var
at få Boris til at tæve den lille ny tyran.
Boris lever i sin egen verden, Så jeg tror at et hegn på ca 1/2 M er nok til
at han bliver indenfor.

Nu er der flere forskellige katte og de tænker forskelligt.
Men det er bestemt at foretrække at have dem hegnet ind.
Så igang med det.
Den eneste ulempe jeg har haft efter indhegningen,
Ja det er at jeg er plevet stemplet som idiot Hvem hegner katte inde.
Og det er de samme personer der har klaget ovet at deres blomsterløg blev
gravet op, Ja det er dem der ryster på hovedet ,over at man hegner levende
dyr inde. Det er nu ikke nemt.

Nå det var lidt her fra Hundested hvor der er en masse katte.både ude og
indhegnede.
Mvh Allan

Fra : Kate

Dato : 21-03-05 10:53

"Allan" <Allan_roskilde@hotmail.FJERNcom> wrote in

> Den eneste ulempe jeg har haft efter indhegningen,
> Ja det er at jeg er plevet stemplet som idiot Hvem hegner katte
> inde.

Hæhæ, det forventer jeg egentligt også at blive. Nu bor jeg jo
landligt, så jeg regenr med at de lokale vil ryste på hovedet af "sådan
en skør københavner"

Fra : Niels Peter

Dato : 21-03-05 10:57

Allan skrev:

> Ja det er at jeg er plevet stemplet som idiot Hvem hegner katte inde.

Her hos os var naboerne vist lidt nervøse for, om her skulle være
rockerborg ...

Niels Peter
www.bluewhite.dk