radiosender
Fra : Claus Andersen

Dato : 19-03-05 06:50

Hej NG

I 4 dage har vi været syge af bekymringer, da vores ene kat ikke kom hjem.
Vi ledte overalt, om morgenen og aftenen. Til sidst måtte vi indse at han
måske var blevet kørt over (SNØFT) selvom han er meget bange for biler.
Men inden vi opgav håbet gik vi igen over i den kolonihave vi bor op til, og
gik ind i alle haver for at kontrolere endnu engang. Vi stoppede alle vi
mødte, og minsanten om vi ikke var heldige at komme i snak med et par der
lige var ude i deres kolonihavehus for at gøre påskerent. Der havde siddet
en kat i deres stue, skræmt men i live. Han var kommet ind af deres kattelem
som var låst for udgang... MEGET UBETÆNKSOMT.
Nu er det så jeg gerne vil spørge Jer her i NG.
Er der nogle der har kendskab til radiosendere man kan montere i halsbåndet,
som man så kan pejle sig til ??? evt med link til forhandler
Jeg ved at falkoneer bruger nogle radiosendere, som sættes på benet af
falken. Men jeg har ikke kunnet finde noget på nettet, og ved ikke om de er
egnet til katte.

Håber nogle i NG kan hjælpe.

Claus

Fra : Bjarne Nielsen (Mozi~

Dato : 19-03-05 09:21

Claus Andersen wrote:
> [...]
> falken. Men jeg har ikke kunnet finde noget på nettet, og ved ikke om de er

Interessant ide.
Det må næsten findes et sted i verden, men hvis det forhandles uden for
EU, er det sandsynligvis ikke godkendt af Telestyrelsen her hjemme, og
så er det op til dig, om du vil kriminalisere katten.
Man kan også selv lave en lille simpel FM-sender, som kan række 1 km,
men man må desværre ikke
Jeg har prøvet det, da jeg var under den kriminelle lavalder.

Men jeg har da nogle ideer til, hvordan man kunne lave det lovligt, og
det gør mig nysgerrig, så sig, om du finder ud af noget.

vh
Bjarne

Fra : J

Dato : 19-03-05 11:06

"Claus Andersen" <c.andersen@(no spam)email.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG
>
> I 4 dage har vi været syge af bekymringer, da vores ene kat ikke kom hjem.
> Vi ledte overalt, om morgenen og aftenen.

klip

> Claus
___________________________---

Var det så Jeres kat - og har I fundet den?????

Jette

Fra : Claus Andersen

Dato : 19-03-05 11:34

Hej.

Ja, det var vores kat, som var i deres kolonihavehus. Nu er den hjemme igen
og har det godt.
Min første tanke, var at den skulle have stuearrest i 4-5 år.... men det
ville sikkert være synd når det nu er en ude kat.
Så en radiosender ville sikkert være løsningen, og på
http://www.pointersolutions.com/se/lemmikit_lahettimet.htm er faktisk det
jeg søger. Men prisen er ca 2600 Dkr + moms, og med to katte bliver det
temmeligt dyrt. Derfor håber jeg at der var nogle her i NG der har en
alternativ løsning.

Claus

Fra : Jan Holm

Dato : 20-03-05 02:18

Claus Andersen wrote:
> I 4 dage har vi været syge af bekymringer, da vores ene kat ikke kom
> hjem. Vi ledte overalt, om morgenen og aftenen.

Blot en tanke, og måske en vej at undersøge. GPS
http://www.herao.com/gp29dec.htm

prøv at google "gps track pets"

Mvh
Jan Holm