Er det normalt??
Fra : Mia Warming

Dato : 15-03-05 19:50

Vores to killinger er blevet vejet idag.. Nemo vejer ca 3 kg og Lille My 1½
kg. De er begge 19 uger gamle men jeg synes ikke det kan være rigtigt at der
er så stor forskel i vægten. Og Nemo har ingen tydeliger kugler selvom han
skulle være en dreng. I det hele taget er der en del jeg ikke kan få til at
passe med de to. De har lige i sidste uge fået en ormekur men de har stadig
lidt blod i deres afførring og det er ikke pga de får dårlig kost.. De får
Hill's Killingefoder. HJÆLP OS!!!!

Mia og David

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 15-03-05 19:57

Mia Warming wrote:
> Vores to killinger er blevet vejet idag.. Nemo vejer ca 3 kg og Lille
> My 1½ kg. De er begge 19 uger gamle men jeg synes ikke det kan være
> rigtigt at der er så stor forskel i vægten.

hvordan er det, er de kuldsøskende??

du skal huske på at hvis de kommer fra en ikke kontrolleret parring, kan de
godt have forskellig far, selvom de er født samtidig... katte har den
geniale indretning at de har ægløsning EFTER parringen og derfor kan der
sagtens være 7 forskellige fædre til det samme kuld hvis hunkatten har kunne
rende som hun ville og der var villige hankatte nok...

så jo, det kan sagtens passe at der er så stor forskel på dem......

> Og Nemo har ingen
> tydeliger kugler selvom han skulle være en dreng.

hvad betragter du som "tydelige kugler"??
sådanne store struttende bordtennisbolde får de jo aldrig*G* hos en killing
(og ja det er han jo endnu), vil der sansyneligvis blot være to bløde
afrundinger under anus....

> I det hele taget er
> der en del jeg ikke kan få til at passe med de to.

som hvad feks?

> De har lige i
> sidste uge fået en ormekur men de har stadig lidt blod i deres
> afførring og det er ikke pga de får dårlig kost.. De får Hill's
> Killingefoder. HJÆLP OS!!!!

hvilken dyrlæge endte i med at gå til??
har i forsøgt skånekost til deres maver?? sådan ligesom for at "nulstille"
dem?

--
Knus, Sabina
Se vores sunde, smukke og charmerende persere på

Fra : Carina Kristensen

Dato : 15-03-05 20:34

altså man siger at idealvægten for en fuldvoksen normal huskat vejer mellem
3,5 - 4,5kg.. men det er jo forskelligt... Men vil da godt nok sige at det
er en stor killing da

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 15-03-05 20:43

Carina Kristensen wrote:
> altså man siger at idealvægten for en fuldvoksen normal huskat vejer
> mellem 3,5 - 4,5kg.. men det er jo forskelligt... Men vil da godt nok
> sige at det er en stor killing da

det er ikke unormalt for en coon at veje omkring 3 kg ved 4-5 mdrs
alderen....
man skal huske at tage "idealvægt" med lige så stort et gran salt for katte,
som for mennesker.... det kommer an på et hav af forskellige ting...

Fra : Carina Kristensen

Dato : 15-03-05 20:57

Ja det er helt sikker... ja en maincoons idealvægt som fuldvoksen ligger
vist også mellem 4-11 kg eller noget i den stil...

Men som du selv siger - så er det jo forskelligt..

Fra : Mia Warming

Dato : 15-03-05 21:22

Ja de er kuldsøskende og ligner hinanden rigtig meget så det virker
underligt hvis de har forskellige fædre.. Men det ved vi intet om da de ikke
fortalte noget om dem på internatet.

Ang. Nemo og hans *manglende* kugler så undres jeg bare fordi jeg ikke
umiddelbart kan se forskel på dem når man ser dem bagpå, de billeder der har
været vist herinde af de der killinger kunne man sagtens se at den ene er
hankilling.

Da vi købte killingerne fortalte de som sagt intet om dem, først 14 dage
efter da jeg ringede til dem da jeg havde ringet til en dyrelæge ang. en
smule blod i afførringen og hun havde nævnt ormekur fik jeg af vide at de
begge to har haft bøvl med maven meget tit og de ville sende noget ormekur
til os.. Men vi synes jo det er synd for misserne hvis de skal døje sådan
med deres maver hele tiden. Skånekost.. Der er fisk, ris og yughurt ikke??

Dyrelæge har de ikke været hos men vi regner med at vælge dem ude i Erritsø.

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 15-03-05 22:39

In article <wtHZd.538$jP2.171@news.get2net.dk>, Mia Warming
<mtune79@hotmail.com> wrote:

> Men vi synes jo det er synd for misserne hvis de skal døje sådan
> med deres maver hele tiden. Skånekost.. Der er fisk, ris og yughurt ikke??

Det lyder ikke rart - stakkels mivere.

Jo, skånekost er kogt hvid fisk, kogt kylling, evt blandet med ris
(husk risen skal koges til grød, nærmest, for at være skånekost) Man
kan også blande fisk eller hvad det nu er med blendede kogte ærter.
Du kan også købe skånekost færdig hos dyrlægen, og det kan være bedre,
hvis katten skal leve af det et stykke tid. Færdigmaden er man sikker
på indeholder alle de vitaminer, mineraler og aminosyrer katten har
brug for.
A-38 og yoghurt er godt - eller måske endnu bedre, Zoolac, som du kan
købe hos dyrlægen. Det indeholder 5 forskellige levende
mælkesyrebakterier og hjælper tarmene til at hele og bakteriefloraen
til at blive normal igen.
Endelig kan Aloe Vera være en ide (jeg har selv helbredt en langvarig
mavekatar hos en af mine katte med Aloe vera - selvfølgelig ordineret
af min dyrlæge)

Hvis du har fået kattene chekket hos dyrlægen, og der ikke var noget
andet at sætte fingeren på, kan du jo evt prøve. Jeg har beskrevet min
kats sygdom og behandling her:
http://siamis.com/Helse/aloevera.html

--
Knus fra Ann R