Løbetid - igen!
Fra : Andrea

Dato : 14-03-05 20:14

Nu hvor Minnie så er kommet i løbetid er vores anden hunkat enormt fjendtlig
overfor hende... De har dog aldrig været perlevenner, men nu angriber Bailey
ligefrem Minnie når hun møver rundt på maven og siger lyde. Bailey nåede
aldrig selv at komme i løbetid før hun blev kastreret, men det er vel ikke
derfor...
Er der nogen der har nogle gode bud på denne mærkelige opførsel, og vil den
ophøre når Minnie er færdig med at være i løbetid...?

Mvh.
Kristina

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 14-03-05 20:27

Andrea wrote:

hej kristina, jeg har lige valgt at lægge dine to indlæg sammen i en ;) bare
for overskuelighedens skyld.,..

> Vores lille hittepige har fået forårsfornemmelser og er kommet i løbetid!
> Hun er en alm. huskat fra omkring august ´04. Vi har aldrig prøvet at ha'
en
> kat i løbetid, så hvor lang tid varer det ca. og hvor tit vil det ske?

det er forholdsvis individuelt..... det er afhængig af race og katten
generelt.... derfor kan det være lidt forskelligt mht huskatte og kan være
svært at forudse...

umiddelbart og generelt set, skal du forvente løbetider ca hver 14 dag, af
3-5 dages varighed på denne årstid....

> Det var slet ikke meningen hun skulle i løbetid før neutralisering, men da
> jeg har ferie i uge 13+14 ville jeg helst ha´ det ordnet der, så jeg kunne
> tage mig 100 procent af hende efter operationen...

god ide....

> Har det noget at sige mht. hendes velbefindende, temperament osv. at hun
når
> at komme i løbetid inden neutralisering?

nej, det vil regulere sig af sig selv når neutraliseringen er overstået...

> [...]
> Er der nogen der har nogle gode bud på denne mærkelige opførsel, og
> vil den ophøre når Minnie er færdig med at være i løbetid...?

jeg er sikker på at bailey undrer sig over den mærkelige opførsel, og derfor
synes hun skal have nogle bøllebank ;) det ser vi også her når pigerne er i
løbetid.... det går somregel over af sig selv når de holder op med at opføre
sig mærkeligt ;)

--
Knus, Sabina
Se vores sunde, smukke og charmerende persere på

Fra : Kate

Dato : 16-03-05 17:35

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> wrote in

> umiddelbart og generelt set, skal du forvente løbetider ca hver 14
> dag, af 3-5 dages varighed på denne årstid....

Mener du det seriøst, Sabina? Det lyder da temmeligt vildt hvis katten
kommer i løbetid en uge efter den seneste.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 16-03-05 19:29

Kate wrote:
> "Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> wrote in

> Mener du det seriøst, Sabina? Det lyder da temmeligt vildt hvis katten
> kommer i løbetid en uge efter den seneste.

jeg tor jeg fik mig formuleret forkert
altså 3-5 dages løbetid (min erfaring er at løbetiden forlænges senere på
sæsonen) derefter 14 dages pause (op til 3 uger)..... og så en ny
løbetid....