Hunner eller hanner???
Fra : Jane :o)

Dato : 14-03-05 10:16

Vi er ikke så skrappe til at se det herhjemme.

Her ser I killinge-numser der er EN uge gamle.

Kan I sige mig hvilkene der er hanner og hvilkene der er hunner?

De 5 killinger ses her:

http://125.dk/CATS/killinger2.html

Mvh Jane

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 14-03-05 10:25

Hej Jane

Ihvertfald et par af killingerne er tydeligt tortier (trefarvet)
de er med meget stor sandsynlighed piger, der er set tortie hanner, men det
sker sjældent, så hvis du tager en trefarvet og sammenligner den med de
andre, skulle det være "rimelig" nemt at kønsbestemme dem, ser de alle ens
ud ja så er de nok alle piger.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 14-03-05 10:32

Jane wrote:
> [...]
>
> Her ser I killinge-numser der er EN uge gamle.
>
> Kan I sige mig hvilkene der er hanner og hvilkene der er hunner?

mit bud:
1= han (ingen lige streg, to tydelige buler)
2= hun eller han, billedet er lidt utydeligt*G* umiddelbart gæt han, men
prøv om i kan tage et billede mere lige på....
3= hun eller han, billedet er lidt utydeligt*G* umiddelbart gæt han, men
prøv om i kan tage et billede mere lige på....
4= hun (tydelig streg)
5= han (tydelige buler ingen streg*G*)

--
Knus, Sabina
Se vores sunde, smukke og charmerende persere på

Fra : karsten & Pia

Dato : 14-03-05 10:45

> [...]
> 3= hun eller han, billedet er lidt utydeligt*G* umiddelbart gæt han, men
> prøv om i kan tage et billede mere lige på....

Ja mit bud vil lyde som sabrina´s.

MVH Pia

Fra : Jane :o)

Dato : 14-03-05 11:44

On 14/03/05 10:32, in article
42355a1f$0$78285$157c6196@dreader1.cybercity.dk, "Sabina Hertzum"
<sabina@mandezonen.dk> wrote:

> [...]
> 3= hun eller han, billedet er lidt utydeligt*G* umiddelbart gæt han, men
> prøv om i kan tage et billede mere lige på....

Hihi.. Ok - nu er jeg ved at have fundet ud af det...

Jeg snupper lige et par lidt tydeligere fotos af nr. 2 + 3

Mvh Jane

Fra : Elwarth

Dato : 14-03-05 15:59

"Jane " <virker@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Her ser I killinge-numser der er EN uge gamle.
>

> Kan I sige mig hvilkene der er hanner og hvilkene der er hunner?

Mit bud er, at nr. 1 og 5 er hanner, 2, 3 og 4 er hunner. Jeg er lidt
usikker på nr. 3, men så vidt jeg kunne se, er den tortie (både rød og
sort), så derfor: Hun.

Venligst
Dorthe

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 14-03-05 17:59

In article <BE5B14C3.9F4A%virker@hotmail.com>, Jane wrote:

> [...]
>
> Her ser I killinge-numser der er EN uge gamle.
>

> Kan I sige mig hvilkene der er hanner og hvilkene der er hunner?

Hi - tester lige mine evner, hvis jeg en dag skulle begynde at opdrætte

Gæt: nr 1 og 5 drenge, nr 2, 3 og 4 piger.

Hvad kan man vinde?

--
Knus fra Ann R

Fra : Jane :o)

Dato : 17-03-05 11:48

> Hi - tester lige mine evner, hvis jeg en dag skulle begynde at opdrætte
>
> Gæt: nr 1 og 5 drenge, nr 2, 3 og 4 piger.
>
> Hvad kan man vinde?

He he... Hmmm... Tjaaa.. Hvad kan man vinde....

Kompetence måske?

Hihi..

Nå men her er SIDSTE NYE BILLEDER

Nu kan jeg altså ikke komme meget tættere på... Ha ha...

http://www.125.dk/killinger.html

Mvh Jane

Fra : Camilla Baird

Dato : 17-03-05 12:15

Jane wrote:

> [...]
>
> Hihi..
>
> Nå men her er SIDSTE NYE BILLEDER
>

> Nu kan jeg altså ikke komme meget tættere på... Ha ha...

Jeg tror, det er hunkatte hele bundtet - de tortie er der meget lidt
tvivl om - den eneste, jeg er lidt i tvivl om, er killing 2. Det
er altså nemmest at se, mens de er helt nyfødte - inden de tørrer...
mvh Camilla

Fra : Gitte

Dato : 17-03-05 13:50

Hejsa Jane

Jeg vil tror de alle er piger især tortierne syntes jeg godt jeg kan se
det på , både pga. enden men ogsåf arven men tror ogå den hvide er en
pige, har den måske rødt på sig et sted også eller har den kun den mørke
plet ?

MVH
Gitte

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 17-03-05 14:07

Jane wrote:

> Nu kan jeg altså ikke komme meget tættere på... Ha ha...

> http://www.125.dk/killinger.html

jeg må indrømme jeg er MEGET i tvivl..... de tortiefarver slår det hele ud
af kurs*G*
rent teoretisk er den eneste der KAN være en han (ud fra farverne) den hvide
med den sorte kalot..... resten af dem er tortier og kan derfor rent
genetisk kun være piger....

jeg ville, hvis jeg var dig, konkludere at de alle er piger og så sige det
med forbehold, og tjekke dem igen om en månedstid ;)

Fra : Jane :o)

Dato : 17-03-05 14:22

On 17/03/05 14:07, in article
423980fc$0$78281$157c6196@dreader1.cybercity.dk, "Sabina Hertzum"
<sabina@mandezonen.dk> wrote:

> [...]
>
> jeg ville, hvis jeg var dig, konkludere at de alle er piger og så sige det
> med forbehold, og tjekke dem igen om en månedstid ;)

Hihi... Det bliver spændende...

Mange tak for hjælpen herinde!

Mvh jane

Fra : Camilla Sabroe

Dato : 17-03-05 15:05

Hej Jane

Killingerne 1,2,3 og 5 ligner umindskeligt hunner
Killing nr 4 ligner meget en han

Jeg vil dog sige følg Sabina´s råd om at gå ud fra at lige i
øjeblikket er alle killingerne hunner og så tjekke dem efter om en
måneds tid.
Sidder selv her med en sort killing der de første 3 ½ uge lignede en
hankat, men da den var 4 ½ uge gammel var der ingen tvivl, det var en
hunkat !*G* Så kønnene kan snyde

Fra : Helle Andersen

Dato : 28-03-05 02:31

"Jane " <virker@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Vi er ikke så skrappe til at se det herhjemme.
>
> Her ser I killinge-numser der er EN uge gamle.
>

> Kan I sige mig hvilkene der er hanner og hvilkene der er hunner?

Jeg er ret overbevist om, at de alle er hunner - et rent
drømmekuld for de fleste opdrættere

--
Helle Andersen
Tick-Tag Abyssinians