Dyrlæger i / omkring Næstved
Fra : Alice

Dato : 11-03-05 17:16

Jeg vil da osse prøve denne glimragende ide

Nogen der kender / benytter dyrlæger i / omkring Næstved ?

Jeg har en lille Briter pige som snart skal neutraliseres, og kunne godt
tænke mig at det blev udført ved 'kun' at fjerne æggestokkene på hende. Jeg
bruger nu ( og er glad for ) dyreklinikken her i byen, men de neutraliserer
ikke efter denne metode. De har dog givet løfte om godt ville udføre det
hvis jeg ønsker - Men jeg er nu lidt nervøs for at lade Pretty være
prøveklud.

KH
Alice

Fra : Sascha og Sillemis

Dato : 11-03-05 18:48

> [...]
> Alice
>
> Hvad med helt at lade være med at neutralisere hende,hvis det er så stort
et problem for dig?YNK!! YNK!!
Tror jeg har set dig starte tråde omkring dette emne på 3-4 forummer
efterhånden,heeeelt ærligt?Så beghøver din bekymring vist heller ikke
være større!
dyrlægerne ved vel forhåbentligt hvad de laver?
Og de gange jeg har fået nogen neutraliseret,har jeg fået mine dyrlæger
til at fjerne "det hele",så er der ingen risiko for senere
underlivsbetændelse,for så skal du jo huske på at din Pretty måske skal
"under kniven igen" UF da!! Grimt!! Man skulle tro du havde fået at vide
en neutralisering blev udført uden bedøvelse...
Men held og lykke med det!!Og hus at enkelte katte ikke kan tåle
narkose,og "dør" af operationen,jeg kender ikke mindre end 3 katte,der
gik til under operationen v neutralisering! Der er en risiko v alt
alice,også at stå op om morgenen!

Med venlig hilsen
Sascha og Sillemis
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Eva Schmidt

Dato : 11-03-05 18:59

"Sascha og Sillemis" <chakoKATTE@BAKKEtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> narkose,og "dør" af operationen,jeg kender ikke mindre end 3 katte,der
> gik til under operationen v neutralisering! Der er en risiko v alt

Charlotte, hvor er du dog et ynkeligt lille menneske.
Du behøver IKKE skære ud i pap, at du ikke bekymrer dig et døjt om dine
katte og hvad de eventuelt skal igennem, det står vist klokkeklart for
enhver, der har læst dine indlæg.
Men at du ligefrem håner en anstændig og kærlig katteejer, for hvem katten
betyder noget, det er for lavt, selv du burde have bare et gram af
anstændighed gemt et eller andet sted.
Man kan kun endnu engang beklage de katte, der er overladt til dit
forgodtbefindende - du har med dit svar til Alice mere end tydelige vist, at
der intetsomhelst godt er i dig!

Eva

Fra : Sascha og Sillemis

Dato : 12-03-05 09:48

> [...]
> der intetsomhelst godt er i dig!
>
> Eva
>
> Nu er det sådan at kun JEG ved om jeg bekymrer mig om mine dyr her! Og
når jeg sender en kat til operation eller lignende hos min dyrlæge,ja....så
stoler jeg på at de gør det rigtige,og at jeg ikke behøver at bekymre mig!
Ikke noget at sige til at folk skal have "hver sin psykolog" i dag,hvis
man bekymrer sig om så lidt!

Fra : Alice

Dato : 11-03-05 18:59

"Sascha og Sillemis" <chakoKATTE@BAKKEtdcadsl.dk> skrev i

> et problem for dig?YNK!! YNK!!

Nu er jeg jo en af dem der ikke er tilhænger af 'BYB' avl ( modsat du ). Og
når jeg har købt en kat med en lukket stambog, så er det selvfølgelig klart
at hun skal neutraliseres.

> Tror jeg har set dig starte tråde omkring dette emne på 3-4 forummer
> efterhånden,heeeelt ærligt?Så beghøver din bekymring vist heller ikke
> være større!

Korrekt !! ..............Og hvad galt er der i at man forespørger flere
steder. Igen modsat dig, så er jeg faktisk meget omhyggelig med hvad og
hvordan min misling behandles. ( hvordan kan du egentlig vide hvilke forum
jeg har spurgt i ?. Så vidt jeg ved er du smidt ud af de fleste ? )

> dyrlægerne ved vel forhåbentligt hvad de laver?

Skulle man ikke tro !! - Når man tager i betragtning hvilke gode råd du i
tide og utide mener din dyrlæge har givet dig.

> [...]
> narkose,og "dør" af operationen,jeg kender ikke mindre end 3 katte,der
> gik til under operationen v neutralisering! Der er en risiko v alt

Hvor er du godt nok et modbydelig person Katja / Charlotte / Sascha :-//

Og det var så mit sidste ord til dig i denne sag.

Alice

Fra : Marianne Juul Peders~

Dato : 11-03-05 19:04

> [...]
> narkose,og
> gik til under operationen v neutralisering! Der er en risiko v alt

Til "Sascha og Sillemis"
Helt ærligt, hvis du ikke har andet at bidrage med end dette svar, så
synes jeg helt du skulle lade være

Den tone du bruger er absolut under lavmålet.

Med venlig hilsen
Marianne Juul Pedersen
www.netkatten.dk
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 11-03-05 19:10

Charlotte skrev
<Hvad med helt at lade være med at neutralisere hende,hvis det er så stort
et problem for dig?YNK!! YNK!! >

Du er lige ussel, uanset hvilket navn du skriver under.

Du som selv er mester i at starte den ene latterlige tråd efter den anden i
div. forummer, har vist ikke noget at
lade nogen høre for.

Alice er bekymret og viser omsorg for sin kat, men hvordan skulle du kunne
forstå det...................

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 11-03-05 19:12

Skam dig !

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 11-03-05 20:16

> [...]

> narkose,og "dør" af operationen,jeg kender ikke mindre end 3 katte,der
> gik til under operationen v neutralisering! Der er en risiko v alt

Du godeste Charlotte!! Jeg har (næsten) ondt af dig. Du må være et meget
ensomt menneske!

Til Alice: Nu har jeg kun hankatte, så jeg ved ikke hvilken metode de
forskellige dyrlæger bruger til at neutralisere hunkatte. Men jeg kan da
fortælle om mine erfaringer i øvrigt. Jeg bruger dyreklinikken på
Gallemarksvej, og det er jeg meget tilfreds med. De er utrolig søde og gode
til både mennesker og dyr . Jeg kan også anbefale Falke Dyreklinik. Hende
der har den, er også hende der er dyrlæge for Inges Kattehjem. Den eneste
grund til at jeg har skiftet er, at der er nogen dage hun ikke er der, og så
skulle jeg alligevel finde en anden, hvis der sker noget akut.

Held og lykke med den forestående neutralisering. Jeg håber du finder en god
dyrlæge, som du er tryg ved.

Med venlig hilsen
Helle Frederiksen.

Fra : Alice

Dato : 11-03-05 20:30

"Helle Frederiksen" <hfFJERN@dlgnet.dk> skrev

> [...]
> sker noget akut.
>
> Held og lykke med den forestående neutralisering. Jeg håber du finder en

Tusind tak Helle
Det er osse' dyreklinikken på Gallemarksvej jeg har brugt, og vil osse bruge
i fremtiden - Mikkel er jo bare SÅ dejlig til vores små misser . Eneste
betænklighed jeg har, er at få foretaget neutralisering efter den 'lille'
metode. Den bruger de ikke på Gallemarksvej.

Knus
Alice

Fra : Annemette Engell Han~

Dato : 11-03-05 20:47

> [...]
> narkose,og
> gik til under operationen v neutralisering! Der er en risiko v alt

Hmm... Jeg har ellers holdt mig fuldstændig ude af diskussionen omkring
dig fordi jeg ville lade "tvivlen komme dig tilgode"... Men det svar du
her har givet Alice! Ja, jeg ved slet ikke hvordan jeg skal udtrykke det
- men godt at der er andre mennesker man kan hente råd fra end dig!

Det er da for lavt at angribe folk fordi de bekymrer sig for deres dyr -
tsk tsk

Annemette Engell Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-05 22:02

Sascha og Sillemis wrote:

> [...]
> narkose,og "dør" af operationen,jeg kender ikke mindre end 3 katte,der
> gik til under operationen v neutralisering! Der er en risiko v alt

Sascha eller hvad du hedder....

Hvor er du dog et ONDT og UFØLSOMT menneske helt utroligt og grimt svar, du
her giver en nervøs katteejer.
Du skulle virkelig skamme dig - tror, vi alle har prøvet, at være nervøse
før en sterilisation eller andet med bedøvelse...vis dog lidt respekt for
dine medmennesker og ikke mindste for dyrene.

Jeg har INTET til overs for en person som dig......føj

Tina

--
DK Heart & Soul - Opdræt af Norske Skovkatte,
Perser/Exotic samt salg af kattelegetøj.

Fra : Gainsbourg

Dato : 12-03-05 03:20

> et problem for dig?YNK!! YNK!!

Hvad er det dog for en uciviliseret og useriøs måde at svare nogen på? Jeg
ved faktisk snart ikke hvad jeg bryder mig mindst om. At det du siger, som
oftest er totalt forkert og fuldstændig vildledende, eller at du er så
totalt blottet for enhver form for høflighed.

> Tror jeg har set dig starte tråde omkring dette emne på 3-4 forummer
> efterhånden,heeeelt ærligt?Så beghøver din bekymring vist heller ikke
> være større!

Det er vel Alice's egen sag hvor hun søger råd - og at hun prøver at sætte
sig ind i tingene i stedet for at eksperimentere blindt, kan vist kun tjene
til hendes ros.

>eeeelt ærligt?Så beghøver din bekymring vist heller ikke
> være større!
> dyrlægerne ved vel forhåbentligt hvad de laver?

Jeg kan sagtens forstå, at Alice helst vil vælge en dyrlæge, som andre kan
anbefale - al erfaring viser, at der bestemt er både gode og dårlige
dyrlæger, så man bør vælge med omhu.

> Og de gange jeg har fået nogen neutraliseret,har jeg fået mine dyrlæger
> til at fjerne "det hele",så er der ingen risiko for senere
> underlivsbetændelse,

Nu er det jo ikke særlig relevant for Alice, hvad du har gjort med dine
katte, eftersom hun har valgt en anden metode og ikke har bedt om råd i den
anledning.

>for så skal du jo huske på at din Pretty måske skal
> "under kniven igen" UF da!! Grimt!! Man skulle tro du havde fået at vide
> en neutralisering blev udført uden bedøvelse...

Det er nu ikke mit indtryk, at Alice lider under en sådan misforståelse.

> Men held og lykke med det!!Og hus at enkelte katte ikke kan tåle
> narkose,og "dør" af operationen,jeg kender ikke mindre end 3 katte,der
> gik til under operationen v neutralisering!

Er du sikker på, at de ikke tog deres eget liv ved udsigten til at skulle
tilbage hos dig at bo?

/Gainsbourg

Fra : Sascha og Sillemis

Dato : 12-03-05 09:42

> [...]
> tilbage hos dig at bo?
>
> /Gainsbourg
>
> Jeg er TOTAL sikker på at kattene ikke tog deres "eget" liv fordi de
skulle tilbage til mig,for det har nemlig aldrig været mine katte!!
Men gæt igen!!

Fra : Alice M

Dato : 12-03-05 09:26

> [...]
> narkose,og "dør" af operationen,jeg kender ikke mindre end 3 katte,der
> gik til under operationen v neutralisering! Der er en risiko v alt

Hvor er du da modbydelig...

Med Venlig hilsen

Alice M (den anden Alice med Yrsa katten :) )

Fra : Sascha og Sillemis

Dato : 12-03-05 09:45

> Alice M skrev:

> Hvor er du da modbydelig...
>
> Med Venlig hilsen
>
> Alice M (den anden Alice med Yrsa katten :) )
> >

> Jo..jeg er da heeeelt vildt modbydelig,men i er helt vildt pylrede,forstår
ikke i ikke holdt jer til jeres "barbie-dukker",dem behøver man ikke have SÅ
mange bekymringer omkring!!Kun hvis huset brænder!!

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-05 10:26

> ikke i ikke holdt jer til jeres "barbie-dukker",dem behøver man ikke
> have SÅ mange bekymringer omkring!!Kun hvis huset brænder!!

> [...]

Du er jo ikke rigtig klog...

ja, vi er mange, der bekymrer os om vore dyr modsat dig, der bare har dem
som forretning......

Tina

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 12-03-05 10:54

Tina skrev (om Sascha/Charlotte)
<Du er jo ikke rigtig klog...>

Nope, mange ting kan man beskylde Charlotte for, men
at være klog er ikke iblandt dem.....................

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Eva Schmidt

Dato : 11-03-05 19:02

"Alice" <alice_nielsen@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> neutraliserer ikke efter denne metode. De har dog givet løfte om godt
> ville udføre det hvis jeg ønsker - Men jeg er nu lidt nervøs for at lade

Hej Alice

Jeg kender desværre ingen dyrlæger i Næstved og omegn, men jeg håber andre
kan hjælpe, så du bliver beroliget - bare lidt.
Jeg har også været nervøs de to gange, jeg har fået hunkatte neutraliseret,
men det er gået fint, og de har hurtigt været på dupperne igen.
Jeg går nok ind for, at det hele bliver fjernet, men det er op til dig, hvad
du foretrækker!

Held og lykke med Pretty-pigen, hun er bare SÅ dejlig!

mvh Eva

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 11-03-05 19:18

> Jeg går nok ind for, at det hele bliver fjernet, men det er op til dig,
> hvad du foretrækker!

Vi har haft snakken om de to måder at neutralisere på før. Her er tråden
Jeg holder stadig på min gode erfaring med kun at få fjernet æggestokke
http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&threadm=4149dc8b%240%24303%24edfadb0f%40dread12.news.tele.dk&rnum=1&prev=/groups%3Fq%3Dkillingefostre%26hl%3Dda%26lr%3D%26selm%3D4149dc8b%25240%2524303%2524edfadb0f%2540dread12.news.tele.dk%26rnum%3D1

Hilsen Nina

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-05 22:08

Alice wrote:
> [...]
> de neutraliserer ikke efter denne metode. De har dog givet løfte om
> godt ville udføre det hvis jeg ønsker - Men jeg er nu lidt nervøs for

Hej Alice

Nu er det godt ikke i Næstved men Sorø, at jeg har min bedste erfaring med
neutralisering af en mis - det gik som en leg, hun blev syet med indvendige
sting, og var frisk samme dag - kan absolut anbefales.
De er sikkert også til at snakke med, hvis du kun vil have fjernet
æggestokkene.

Flinke mennesker, der laver et godt stykke arbejde.

Frederiksberg Dyreklink, 4180 Sorø

Venlig hilsen

Tina

Fra : Inge

Dato : 13-03-05 18:18

Hej
Efter at ha' set hvor væmmeligt man kan svare en der er bekymret for sin
kat,
er vedkommende person sat i killfiltret. Det vil jeg ikke bruge tid på. Hun
og vi andre er bedst tjent at hun bliver ignoreret. Så Charlotte du behøver
ikke svare på dette, jeg kan heldigvis ikke se det!!
Ellers held og lykke med det Alice.
mvh
Inge

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 13-03-05 18:26

"Inge" <ingen@tingmail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> behøver
> ikke svare på dette, jeg kan heldigvis ikke se det!!

Ja, det tænkte jeg også på. Men på den anden side....hvad så med de
nyankomne og dem der ikke læser med så tit. De risikerer jo at tage disse
"gode råd" for gode varer. Der vil jeg nu gerne have muligheden for at kunne
blande mig .

Med venlig hilsen
Helle Frederiksen.

Fra : Inge

Dato : 13-03-05 18:40

> [...]
> nyankomne og dem der ikke læser med så tit. De risikerer jo at tage disse
> "gode råd" for gode varer. Der vil jeg nu gerne have muligheden for at

Hej
Det har du ret i. Jeg mener bare at man ikke behøver at besvare hendes
indlæg, for det virker umuligt for dem der har forsøgt at komme i fornuftig
dialog med hende. Dem hun kommenterer på, skal selvfølgelig ha' al den hjælp
og alle de råd de har behov for. Det virker bare som om hun kommer endnu
mere op og køre når man går i rette med hende, og den store effekt har jeg
endnu ikke set. Men måske kommer det.

mvh
Inge

Fra : lisbeth steen

Dato : 15-03-05 00:32

og den store effekt har jeg
> endnu ikke set. Men måske kommer det.
>
> mvh
> Inge

DET tror jeg desværre ligesågodt vi kan glemme alt om - er bange for hun
hører under kategorien "håbløst tilfælde"

Med venlig hilsen
lisbeth steen
- Tøm kattebakken ved privat svar