min kat plukker sig????
Fra : Karin Offenbach Rasm~

Dato : 10-03-05 19:11

Hej
Jeg har et lille problem med min ene kat. Først troede jeg at når der lå
pels rundt omkring var det fordi kattene ikke kunne enes og røg i totterne
på hinanden..Det var lige til at jeg så at han begyndte at blive lidt bar på
siden nede ved maven.Området er vel på størrelse med en 5 kr og lige nu er
han nået ind til det bare skind. hvorfor dælan gør han det. Vi troede også
at det kunne være fordi han havde orm og havde ondt i maven så vi gav ham en
ormekur men det bliver ved alligevel.Skal lige siges at huden ikke ser spor
unormal ud så hvad kan det være.??
Har haft kat i hundrede år men aldrig oplevet dette før.
MVH Karin

Fra : CC

Dato : 10-03-05 23:00

"Karin Offenbach Rasmussen" <karino@stofanet.dk> wrote in message
> [...]

spor
> unormal ud så hvad kan det være.??
> Har haft kat i hundrede år men aldrig oplevet dette før.

Hej Karin,
Vi har en kat der har nøjagtigt samme problem. I vores tilfælde, er det
fordi han er stresset/nervøs
p.g.a. at et par af de andre katte er lidt efter ham, på trods af at han er
den største og stærkeste.
P.t. har vi ham på milde stesolider og det har hjulpet en del, men vi har
stadig noget vej igen.
Du kan evt. prøve om Feliway hjælper. Du kan få det både som spray og som
dispenser der sættes
i stikkontakt og afgiver Feliway løbende. Vi har dog brugt det i ca. 3
måneder uden den store effekt.
Jeg ved ikke om det kunne være noget eksem på trods af, at huden ser normal
ud. Jeg ville i alle til-
fælde tage ham til dyrlægen for at få det af- eller bekræftet først.
hilsen
Claus

Fra : JytteJ

Dato : 10-03-05 23:09

"Karin Offenbach Rasmussen" <karino@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ser spor unormal ud så hvad kan det være.??
> Har haft kat i hundrede år men aldrig oplevet dette før.

Keder den sig ??

VH.
JytteJ

Fra : Karin Offenbach Rasm~

Dato : 11-03-05 09:35

"JytteJ" <missmerkur@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> "Karin Offenbach Rasmussen" <karino@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
>
> Keder den sig ??
>
> VH.
> JytteJ
>>

> tja det er jo svært at sige.Men han bestemmer selv om han vil være inde
> eller ude (har en kattelem).Han har selskab af hunden når han vil - de er
> meget gode venner-
og også af hans søster når HUN vil. Vi er lige flyttet i nyt hus for et par
måneder siden i en helt ny udstykning så der er masser af marker og de
henter masser af mus.
Kom lige i tanker om det med stress.Vi flyttede fra vores gamle hus i juli
04 til et sommerhus og så ind i nyt i december. De har hele tiden rendt ude
uden problemer.De bliver 2 til maj. Sååå måske han tror han skal flytte
igen???

MVH karin

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 11-03-05 09:48

> [...]
> uden problemer.De bliver 2 til maj. Sååå måske han tror han skal flytte

Hej Karin,

har du fået dyrlægen til at kigge på katten? Selvom du ikke lige
umiddelbart selv kan se noget på huden, så KAN det jo være, at hårtabet
er et symptom på sygdom.

Hvis du kan udelukke helbredsmæssige problemer, så er det tid til at
kigge på kattens omgivelser. Hvis katten er sund og rask, så kan det
måske skyldes en form for stress. Er der f.eks. andre katte, der er
efter ham? Hvad med hunde? Børn? Andre ændringer i kattens hverdag?
(selv små ændringer kan betyde meget).

Jeg tror ikke, at det er kedsomhed, når han har mulighed for at komme og
gå som det passer ham. Men du kan jo altid, efter dyrlægebesøget, prøve
at aktivere ham lidt gennem leg.

Med venlig hilsen
Betina Rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Karin Offenbach Rasm~

Dato : 11-03-05 10:32

"Betina Rasmussen" <rasmussenKATTE@BAKKEc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg tror ikke, at det er kedsomhed, når han har mulighed for at komme og
> gå som det passer ham. Men du kan jo altid, efter dyrlægebesøget, prøve

Tak for svarene. Jeg får under alle omstændigheder dyrlægen til at kigge
på ham.Han er dog en stor (lidt for tyk) kast. hankat der elsker mad og er
utrolig kælen - umiddelbart virker han ikke syg - uha men man kan jo aldrig
vide.

Med venlig hilsen
Karin

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 11-03-05 11:03

> [...]
> utrolig kælen - umiddelbart virker han ikke syg - uha men man kan jo aldrig

Det er godt, at han ikke virker syg Han kan dog godt have en eller
anden irritation i huden, uden ligefrem at blive dårlig (bortset fra, at
det måske klør).

Du kan læse lidt om hårtab hos kat her:

http://www.netdyredoktor.dk/Kat/Kat_Sygdomsleksikon/kat_syg_faeldning.html

Hvis det ikke skyldes en hudirritation, så kan du jo prøve at starte med
at kigge på dine kattes indbyrdes forhold. Måske hunkatten kuer ham? (du
skal muligvis kigge efter små signaler). Eller måske du kan prøve at
holde ham inde i en periode, for at se om det hjælper? (hvis der er en
bølle udenfor). Jeg ved jo ikke, om han er typen, du kan holde inde,
eller om det bare vil stresse ham endnu mere.

Skyldes det adfærd, så skal du have detektiv-brillerne på Held og
lykke med det.

Fra : Karin Offenbach Rasm~

Dato : 11-03-05 11:22

> [...]
> eller om det bare vil stresse ham endnu mere.
>
> Skyldes det adfærd, så skal du have detektiv-brillerne på Held og

Kattene elsker ikke ligefrem hinanden. Dog spiser de sammen uden problemer.
Hvis de mødes går de som regel i en stor bue uden om hinanden - dog sker det
at der lige skal uddeles øretæver men de ser ud til at være lige gode om
det.Nu er hunkatte som regel lidt underlige i bolden og hende her er ingen
undtagelse.Hun kan faktisk godt lige polere hans øre når de står og venter
på at jeg skal hælde foder op for så at give ham en på skrinet 2 sekunder
efter.Det er lidt svært det der med at holde ham inde - kan ikke så godt
lukke lemmen p.g.a. madammen.Hvis hun ikke kan komme ud pisser hun over det
hele - hun er nemlig for fin til at vil gå i bakken. Det var lidt af et
mareridt at have dem spærret inde da vi flyttede og efter 8 dage var vi nødt
til at lukke op ellers slog de hinanden ihjel - da gik den vilde jagt
virkelig - og hun havde pisset i min seng,vasketøjet og hvor hun ellers
kunne komme til det.
Nå men jeg tror lige jeg ringer til dr. dyr.

Med venlig hilsen
Karin
Tak for linket.

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 11-03-05 11:02

In article <42315b37a028c@nerdgirl.dk>, Betina Rasmussen
<rasmussenKATTE@BAKKEc.dk> wrote:

> har du fået dyrlægen til at kigge på katten? Selvom du ikke lige
> umiddelbart selv kan se noget på huden, så KAN det jo være, at hårtabet
> er et symptom på sygdom.

Ja - sådan lige umiddelbart tænkte jeg på kløe (allergi? eksem?) eller
et hormonalt problem jeg har læst om engang, hvor vist især hankatte
mister / fjerner pelsen på bagbenene / underkroppen. Det sidste kan der
rettes op på med et hormontilskud.

--
Knus fra Ann R

Fra : Karin Offenbach Rasm~

Dato : 11-03-05 11:32

"Ann Rudbeck" <webmaster@fjernsiamis.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> et hormonalt problem jeg har læst om engang, hvor vist især hankatte
> mister / fjerner pelsen på bagbenene / underkroppen. Det sidste kan der

Har nu fået en tid til i morgen.Hun sagde "det lyder ikke så godt"
gyyyyyyys - uden dog at komme ind på noget mere konkret - så jeg må vente og
se.

Med venlig hilsen
Karin

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 11-03-05 11:46

> Karin Offenbach Rasmussen skrev:
> Har nu fået en tid til i morgen.Hun sagde
> gyyyyyyys - uden dog at komme ind på noget mere konkret - så jeg må vente
> og se.

Fortæller du, hvordan det gik hos dyrlægen? Det kunne jo være dejligt at
høre, om I fandt ud af noget

Fra : Karin Offenbach Rasm~

Dato : 11-03-05 13:03

> Fortæller du, hvordan det gik hos dyrlægen? Det kunne jo være dejligt at
> høre, om I fandt ud af noget
>

> Med venlig hilsen
> Betina Rasmussen
> - Tøm kattebakken ved privat svar