mager kat
Fra : fam. Ager

Dato : 10-03-05 11:45

Hej!

jeg har 2 kuldbrødre af ragdoll racen, på 1,6 år. anton er et
pragteksemplar, stor, pelsrig og meget racetypisk, vejer 7,4 kg. albert fik
jeg først som 1 årig, og da var hans pels et problem pga. konstant fældning
og tynd og kedelig var den.
pelsen er stadig tynd og kedelig, men den bliver på...(-:

han er derimod meget tynd, minus orm, har en glubende appetit, er altid
sulten!, så jeg kan ikke få det til at hænge sammen med at han skal være så
tynd, vejer 3,2 kg... han er sund og rask at se og mærke på, intet at
bemærke der, og har ikke tynd mave eller opkast, men for mig virker det som
om,at han ikke optager føden ordenligt, forklarer måske også den kedelige
pels?

de får iams adolt begge 2, og albert får ekstra lækkert "under bordet", som
vådfoder, torskerogn, tun ol. en lille mus ryger der også inden bords til
tider..

er der nogen der har en ide til hvad det skyldes?

mvh. marie

Fra : Inge

Dato : 10-03-05 13:01

> [...]
> en lille mus ryger der også inden bords til tider..
>
> er der nogen der har en ide til hvad det skyldes?

hej Marie
selv om du skriver minus orm tror jeg godt den ka' ha' bændelorm, især fordi
du skriver at den tager mus af og til.
min egen kat var ormebehandlet da jeg fik hende. hun var osse et tyndpelset
skravl, indtil jeg en dag så et bændelormeled vrikke sig ud af rumpen på
hende. Så efter en tur hos dyrlægen er hun nu fed og frisk og pelsen er i
den grad vokset ud. hun får en ølgærtablet af og til det hjælper osse. Så
prøv at overveje om din kat alligevel har bændelorm.
mvh
Inge

Fra : fam. Ager

Dato : 10-03-05 15:08

> [...]
> pelsen er i den grad vokset ud. hun får en ølgærtablet af og til det
> hjælper osse. Så prøv at overveje om din kat alligevel har bændelorm.

hmm, vil han så ikke være " vommet" at se på?, men det var da et forsøg
værd!.

mvh. marie

Fra : Anette

Dato : 10-03-05 18:19

fam. Ager wrote:
> hmm, vil han så ikke være " vommet" at se på?,

Hej Marie

Ikke nødvendigvis. De par gange vores katte har haft ( lange ækle) bændelorm
har vi først opdaget når de kastede dele af ormen(e) op.
Appetitten var normal til øget, ingen blikhinder fremme (som den ene ellers
plejer at have, når hun har orm), ingen mathed i pelsen, ikke øget bugomfang
eller andre tegn på dårlig trivsel.

Vores 3 katte tager mange mus hele året - så vi giver dem ormebehandling
regelmæssigt ca hver 3. måned + de gange hvor vi opdager dem derudover.

Så prøv med en ormekur

/ Anette

Fra : Gainsbourg

Dato : 10-03-05 14:39

Puha den var lidt sværere.

Måske skulle du genoverveje om den kunne have orm.

Ellers skulle du måske lige lade dyrlægen tage en blodprøve og sikre sig, at
du ikke har en diabetiker (sukkersyg) kat, som egentlig skulle have
diabetesfoder og måske insulin også.

Men der er mange ting, der kan udløse de symptomer du beskriver. Jeg ville
nok tage ham en tur til en (ny) dyrlæge for et "all-over" check up, hvis
ovenstående viser sig, ikke at være årsagen. Det ville være rart, at finde
årsagen.

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : fam. Ager

Dato : 10-03-05 21:07

"Gainsbourg" <isl41688@TORSTENimage.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ovenstående viser sig, ikke at være årsagen. Det ville være rart, at finde

jeg vil få en ormekur til ham, og få taget en blodprøve for at være sikker.
for det kan ikke være helt rigtigt.

tak for svar!
mvh. marie