Fed kat skal på kur nu!
Fra : Melanie

Dato : 06-03-05 21:55

Hej Ng

Jo, jeg har skrevet om det før, men kan faktisk ikke lige huske jeres råd.
Misse er seriøst for fed nu. Hvilke foder anbefaler I så hun taber sig men
for god mad alligevel? Hun for alm. Iams nu. Går ud fra jeg skal til at
fodre kattene hver for sig med hver deres foder, og et par gange om dagen i
stedet for fri adgang til mad? Gode råd modtadtages med kyshånd

Mvh Melanie

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 06-03-05 22:17

> [...]
> fodre kattene hver for sig med hver deres foder, og et par gange om dagen i
> stedet for fri adgang til mad? Gode råd modtadtages med kyshånd

Hej Melanie,

Hill's Prescription Diet R/D er en god afmagringsdiet fyldt med gode
fibre. Det kan købes hos dyrlægen. Der står på posen, hvor mange gram du
skal give din kat om dagen (du kan også snakke med dyrlægen om det, nu
du alligevel er der Når missen har tabt sig til et rimeligt niveau
kan du gå over til Hill's Prescription Diet W/D, som er knap så
"hidsigt" slankefoder som R/D. På den måde kan du måske sikre dig, at
missen ikke bare tager på igen, når den er færdig med den første kur

Det er godt nok ikke alle katte, der taber sig voldsomt meget på R/D.
Men katte er jo forskellige, og hjælper det ikke, må du nok prøve dig
frem med noget andet.

Med venlig hilsen
Betina Rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Melanie

Dato : 12-03-05 17:29

"Betina Rasmussen" <rasmussenKATTE@BAKKEc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det er godt nok ikke alle katte, der taber sig voldsomt meget på R/D.
> Men katte er jo forskellige, og hjælper det ikke, må du nok prøve dig

Hej Betina

Tog til dyrlægen og fik fat i det. Fastede Misse resten af dagen og startede
hendes kur dagen efter. Det går meget fint og hun gider godt spise det.
Desværre vil hun meget gerne have mad i løbet af natten. Øv, men det går nok
i en periode. Tak for hjælpen.

Mvh Melanie
PS. Vi har en killing som hun leger med, men det er ikke nok motion for
hende *S*

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 12-03-05 22:42

> [...]
> i en periode. Tak for hjælpen.
>
> Mvh Melanie
> PS. Vi har en killing som hun leger med, men det er ikke nok motion for

Hej Melanie,

Det er godt, at missen er kommet på kur. Det er også rigtig dejligt, at
hun gider at spise maden. Hvis det er R/D du har købt, så er det noget
rigtig tørt noget Jeg har selv haft en mis, der var alt for tyk. Hun
fik også R/D. Jeg var virkelig bange for, at det ville støve, når hun
slog en prut

Held og lykke med kuren. Jeg håber, at missen taber sig uden at plage
alt for meget om noget andet mad Nogle gange skal man virkelig være
standhaftig! Min egen overvægtige kat var bare ALTID sulten. Nej hvor
skulle jeg bare holde igen for ikke at lade hende få sin vilje. Det var
hårdt Jeg skulle godt nok MANGE gange minde mig selv om, at det var
til missens eget bedste.

Mange gode ønsker fra mig.

Fra : maz

Dato : 06-03-05 23:57

Melanie wrote:
> [...]
> jeg skal til at fodre kattene hver for sig med hver deres foder, og
> et par gange om dagen i stedet for fri adgang til mad? Gode råd

Specific FRD (fås kun hos dyrlægen eller dyrlaegevagten.dk) er slankefoder,
som er ret effektivt og indeholder alle essentielle nædringsstoffer, som
katte har brug for. Men man skal helst supplere med en lille smule andet
kost også - det er i hvert fald min erfaring. Men det kræver at katten kan
lide det. Det fås kun i een smagsvariant, med fisk. Hvis din kat kan lide
det, vil jeg klart anbefale det. Få en smagsprøve hos dyrlægen.
Zeus fik det en overgang (ca. 80% Specific, 20% alm. tørfoder/vådfoder) og
han tabte sig (for!) meget i løbet af ret kort tid, i.e. indenfor en måneds
tid.

/M

Fra : V. Hansen

Dato : 07-03-05 01:15

> [...]
> fodre kattene hver for sig med hver deres foder, og et par gange om dagen
> i stedet for fri adgang til mad? Gode råd modtadtages med kyshånd

Hej
Vores Fimbe (snart 14 år) har altid været for fed, rigelig med mus og
tørkost ad libitum.
Da hun var 6 år gl, blev hun steriliseret og dyrlægen anbefalede deres ret
dyre slankekost.
Hun tabte sig ikke et gram, men maden var god til hende.
Nu får hun hills seniormad, og får nok 20 g mindre end foreskrevet ;
hvad der virkelig ser ud til
at gavne hende er at hun får 5 små måltider over døgnet i stedet for 2
gange.
Hun er nu nede på 6,2 kg, har været over 7 i lang tid.

jeg læste det med mange små måltider i døgnet i en slankevejledning for
mennesker
det er noget med at stofskiftet aktiveres.

gruer nu bare for den dag hun skal have fjernet løst skind, lol.

mvh
Vibeke

Fra : Mia Warming

Dato : 07-03-05 06:13

Hej Mor Vibs...

Hmm.. Skal vi mon opleve at fimbe skal ha en skønhedsoperation.. Det vil vi
glæde os til.. LOL

Du kan ellers tro at mislingerne er fulde af skæg og ballade på trods af
ormekuren, de render rundt og leger galop her kl 6 om morgene og lader ikke
til at være interesseret i at komme med mor ind og sove igen.

Vi snakkes ved.

Knus fra
Mia (Og både katte og høms)

Fra : Crazy Camilla

Dato : 07-03-05 17:52

"Melanie" <melanie@din_fake_ven.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fodre kattene hver for sig med hver deres foder, og et par gange om dagen
> i stedet for fri adgang til mad? Gode råd modtadtages med kyshånd

Hej.

Anskaf en kattekilling, der kan sætte fut i den gamle

Hvis det ikke duer, så ved jeg at dyrlægerne sælger mange forskellige slags
"slankemad" til katte, så tag en snak med din dyrlæge.

Du kan også prøve at aktivere katten med forskellige lege, og bruge noget af
maden som belønninger, eller lade den lede efter maden... f.eks. kan nogle
katte få meget tid til at gå med at få små stykker tørfoder ud fra en bold
med et lille hul i.

Med venlig hilsen Camilla.

Fra : Melanie

Dato : 07-03-05 21:01

"Crazy Camilla" <findes@ikke.dk> skrev i en meddelelse

> Hej.
>
> Anskaf en kattekilling, der kan sætte fut i den gamle
>

> Med venlig hilsen Camilla.

Hej Camilla

Vi har skam en killing, og jo de slås for sjov, men efter kort tid ligger
"fede" Misse sig bare og dasser, for det er for hårdt at hoppe rundt efter
Møge *GS*

Mvh Melanie