Statisk elektricitet
Fra : Linde

Dato : 05-03-05 10:36

Hør, hvad kan man gøre hvis katten er ladet, er det noget man kan vaske ud
med en bestemt shampoo eller hvad? Min hankat er utroligt elektrisk, det
giver et lille knald hver gang man kæler på pelsen og så rører ved øret,
næsen eller andre blottede hudområder. Han går i bad hver dag med mig, dog
uden at blive shampooet...nogen der kender noget til dette?

Mvh
Linde

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-05 10:59

Linde" <delinde@gmailfjern.com> skrev i en meddelelse news:d0buqr$4r8

> [...]
> næsen eller andre blottede hudområder. Han går i bad hver dag med mig, dog
> uden at blive shampooet...nogen der kender noget til dette?

Jeg får også dagligt et rap, når jeg rør ved kattene eller hundene og
desværre går det også ud over dyrene nogengange. Hunden fløj ned af sofaen
den anden dag, fordi jeg havde klappet den.
Jeg er tilsyneladende den eneste i familien, der har det problem, så
spørgsmålet er nok om problemet er hos os eller dyrene ?

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Anja P. Johansen

Dato : 05-03-05 16:37

"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg er tilsyneladende den eneste i familien, der har det problem, så
> spørgsmålet er nok om problemet er hos os eller dyrene ?

Hejsa!
Det slår også gnister her i huset når vi kæler. Isa ser dog ud til at nyde
det (???) men hun er vist også
lidt special.
Jeg tror det har noget at gøre med os og vores tøj og hvor statisk det er.
Jeg er feks enormt statisk elektrisk i næsten alle henseender her om
vinteren, meget af det skyldes at jeg ikke bruger skyllemiddel.

Om det ville hjælpe at vaske katten, ved jeg ikke. Min egen mening er dog at
jeg tror næppe det vil hjælpe.

MVH Anja

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 05-03-05 17:05

> [...]
> næsen eller andre blottede hudområder. Han går i bad hver dag med mig, dog
> uden at blive shampooet...nogen der kender noget til dette?

På mine hjælper det lidt at putte KW Coat Gloss i pelsen. Men det kan du
naturligvis ikke smøre på de bare hudområder

Med venlig hilsen
Betina Rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 08-03-05 17:28

"Betina Rasmussen" <rasmussenKATTE@BAKKEc.dk> skrev i en meddelelse

> På mine hjælper det lidt at putte KW Coat Gloss i pelsen. Men det kan du
> naturligvis ikke smøre på de bare hudområder

Det råd vil jeg gerne tilslutte mig. Det er faktisk ret effektivt, og man
undgår også, at kattene render rundt og ligner en høstak p.g.a. statisk
elektricitet . Jeg vil dog foreslå at man sprayer det på hænderne og
derefter kommer det på katten (taler af bitter erfaring ;-D).

Med venlig hilsen
Helle Frederiksen.

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 09-03-05 09:24

> [...]

> elektricitet . Jeg vil dog foreslå at man sprayer det på hænderne og
> derefter kommer det på katten (taler af bitter erfaring ;-D).

Ååh ja! Det er bestemt værd at nævne, at det ikke er sikkert, at missen
vil bryde sig om at få det sprøjtet direkte på pelsen. Det går mine godt
nok også i panik over Så her bruger vi også hænderne som
mellemstation. Jeg har før prøvet at sprøjte lidt på en blød børste, og
så frisere det ind i pelsen. Men jeg synes ikke, at det virker så godt.
Meget af det bliver bare siddende i børsten på den måde.

Fra : Per Hansen

Dato : 05-03-05 17:04

Jeg vil da også gerne være med her. Vi har 2 norske skovkatte, og elektriske
det er de. Det har nok noget med luftfugtigheden at gøre her i denne noget
koldere vinter end vi er vant til. jeg ville ikke begynde en vask af vores
katte

Mvh
Vibeke

Fra : AEK

Dato : 05-03-05 17:46

> [...]
> næsen eller andre blottede hudområder. Han går i bad hver dag med mig, dog
> uden at blive shampooet...nogen der kender noget til dette?

Hejsa.

Jeg får også nogle ordentlige " rap " over fingrerne pt. - det er ved alle
tre katte.

/ Anya.

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 05-03-05 17:56

<klip> Min hankat er utroligt elektrisk
</klip>

Det er dig og ikke katten der giver stød, og som andre har skrevet, er det
luftfugtigheden, eventuelt kombineret med syntetisk tøj...
Nogen løsning har jeg ikke, men vil lige prøve at finde en anden gruppe der
ved noget om det, om muligt :)

--
Hilsen Heidi, Miver og Mulle's mor
http://chocolade.dk

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 06-03-05 00:24

In article <4229e4b1$0$29284$14726298@news.sunsite.dk>, Heidi, Miver og
Mulle's mor <katteFJERN@DETTEpost.cybercity.dk> wrote:

> Nogen løsning har jeg ikke,

Prøv at stryge din hånd hen ad en væg før du rører ved katten. Det
hjæper faktisk ofte, selv om det lyder fjollet
Jeg lærte fiffet på min tidligere arbejdsplads, der nærmest knitrede af
statisk elektricitet.. *gys*

--
Knus fra Ann R

Fra : Bjarne Nielsen (Mozi~

Dato : 06-03-05 08:03

Ann Rudbeck wrote:

> [...]
> hjæper faktisk ofte, selv om det lyder fjollet
> Jeg lærte fiffet på min tidligere arbejdsplads, der nærmest knitrede af

Hvis man selv er blevet elektrisk, så er mit bedste råd, at man holder
en metalgenstand i hånden og med den berører f.eks. et radiatorrør eller
et vandrør.
Gnisten fra statisk elektritet er ubehagelig, fordi strømmen rammer et
ganske lille punkt på huden, men hvis den f.eks. rammer et nøglebundt,
som man holder i hånden, så fordeles strømmen over en så stor overflade,
at den ikke kan mærkes.

Bjarne

Fra : Linde

Dato : 06-03-05 00:34

"Heidi, Miver og Mulle's mor" <katteFJERN@DETTEpost.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:4229e4b1$0$29284$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> luftfugtigheden, eventuelt kombineret med syntetisk tøj...
> Nogen løsning har jeg ikke, men vil lige prøve at finde en anden gruppe

Takker for alle input...det ser ud til at det er almindeligt forekommende
så. Kan være man bare skal aflade for hvert strøg i stedet for at opsamle et
ordentligt rap, da katten jo tilsyneladende godt kanleve med det.

Mvh
Linde

Fra : Melanie

Dato : 06-03-05 15:26

> [...]
> så. Kan være man bare skal aflade for hvert strøg i stedet for at opsamle
> et ordentligt rap, da katten jo tilsyneladende godt kanleve med det.

Hej Linda

Jeg tror nok at det har noget med gulvtæpper at gøre. Kan det passe? Vi har
ingen gulvtæpper i dette hus og for ikke stød af hverken hundene eller
kattene nu. I det gamle hus (flyttede i nov.) var der gulvtæppe i stuen og
der fik jeg ofte stød af dyrene når det var frostvejr. Det er
luftfugtigheden, men jeg er ret sikker på gulvtæpper også har noget at sige.
Ligger man på fx en sofa, kan det vel godt virke som et gulvtæppe...?

Mvh Melanie

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 06-03-05 19:35

In article <d0f3v0$8j4$1@news.cybercity.dk>, Melanie
<melanie@din_fake_ven.dk> wrote:

> Jeg tror nok at det har noget med gulvtæpper at gøre. Kan det passe?

Man kan i hvertfald skabe mere statisk elektricitet når man går på
bestemte (syntetiske?) overflader. Eller bruger visse slags (syntetisk)
tøj. Ligesom jeg har sko, som jeg oftere får stød når jeg har på
(latex-såler, det slår aldrig fejl .
Men det er også rigtigt at frostvejr og tør luft gør det meget værre.

--
Knus fra Ann R

Fra : Mia Warming

Dato : 06-03-05 22:02

Vi har ingen gulvtæpper og jeg får jævnligt et ordentlig rap af både
mislingerne og af min kæreste
Med Venlig Hilsen
Mia

Fra : Kate

Dato : 07-03-05 16:32

"Melanie" <melanie@din_fake_ven.dk> wrote in

> Jeg tror nok at det har noget med gulvtæpper at gøre.

Ikke alene. Jeg fik problemet da jeg købte mine nuværende sofaer,
stoffet tiltrækker kattehår som vilde og vanvittige og så gør det os
ustyrligt elektriske. Da jeg købte sofaerne havde jeg ingen gulvtæpper,
men det har jeg her hvor jeg bor nu uden at problemet er blevet hverken
større eller mindre.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Britta Sørensen

Dato : 06-03-05 14:23

Min hankat er utroligt elektrisk, det
> giver et lille knald hver gang man kæler på pelsen og så rører ved øret,

Jeg har hørt ved PIT STOP ( forhandler af shampoo m.m. til dyr) at det er
pga. vejret vi får/giver stød.
Du kan købe et produkt hos PIT STOP der forhindrer "stød" det skal sprayes
som en sky over katten, og så skulle "stødende" holde op !
Hvad det hedder kan jeg selvfølgelig ikke huske men her er et link til
deres hjemmeside http://www.petsilk.dk/shop/default.asp

Mange hilsner Britta - som også har "stød" problemet hos misserne.
DK Endoria