Øhhhh... Cacaomælk?
Fra : Ukendt

Dato : 04-03-05 21:29

Så har Hr. Andy slået til igen!

I dag købte jeg en liter Matilde Cacaomælk (den klassiske på skummetmælk)
med hjem. Det har jeg ikke haft i huset i den tid han har boet her.

Stiller cacaomælken på bordet. Dyret er helt vild: Slikker og "nusser"
kartonen.

Jeg hælder cacaomælken op i et glas, og Andy gør tydeligt tegn til, at han
også vil smage.

Hælder lidt op på en underkop til ham. Han vil have mere. Og mere...

Han fik bællet knap en dl. cacaomælk!

Alm. mælk vil han ikke have. Men cacaomælk, MUMS!

Er der mon andre katte der drikker cacaomælk?

Og er der andre katte der spiser myseost? Det spiser min mors kat med stort
velbehag.

Tina

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 04-03-05 22:39

Tina skrev i en meddelelse...

> Er der mon andre katte der drikker cacaomælk?

Jeg har tre katte der vil slå ihjel for en mundfuld cacaomælk. Devi har
desuden en vild trang til Nutella, så vi slås også om morgenmaden her

Myseost har jeg ikke prøvet endnu, men revet ost, almindelig ost til at
skære i skiver og især osterejer er en stor succes her. Desuden har misserne
prøvet nogle Sheba varianter hjembragt fra Tyskland med friskost - stoooor
succes. Så myseost ville sikkert også glide ned her.

Mvh en navnesøster
--
www.1001kat.dk
www.gizzemissen.dk

Fra : JytteJ

Dato : 04-03-05 23:01

"Tina Susanne Johansson" <dur@ikke.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> misserne prøvet nogle Sheba varianter hjembragt fra Tyskland med
> friskost - stoooor succes. Så myseost ville sikkert også glide ned her.

Simpelthen fantastisk!! Min Helena vil næsten, ikke spise noget som helst,
andet en tørfoder og enkelte typer vådfoder fra dåse. Menneskemad er bare
badrr. (hun er nok for civiliseret).

VH.
JytteJ

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 04-03-05 23:30

> Tina skrev:

> Er der mon andre katte der drikker cacaomælk?

Der er godt nok ikke nogen af dem, jeg har nu, der er vilde med
kakao-mælk. Men jeg har haft en af slagsen. Man kunne simpelt hen ikke
sidde med et glas kakaomælk, uden at hun kom fræsende Så skulle hun
sidde og hygge med at at slikke det i sig fra en ske eller drikke
direkte fra glasset. Hvis man gav hende den sidste slat i bunden kunne
hendes hoved blive helt spids og langt for at nå derned

Med venlig hilsen
Betina Rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Linde

Dato : 05-03-05 10:33

"Tina" <wunjo(snabel-a)webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Og er der andre katte der spiser myseost? Det spiser min mors kat med
> stort
> velbehag.

Ved ikke med myseost, men min kat er ret glad for ost generelt, jo mere
råddenskaw jo bedre...han har lige opdaget blåskimmelost. Der er jamren og
piven hvis han ser en ostemad uden han selv får noget...nu er det
generelt sådan med mad, men osten giver han sig gerne lidt ekstra for.

Mvh
Linde

Fra : Lotte M

Dato : 05-03-05 11:31

Tina skrev:

> Er der mon andre katte der drikker cacaomælk?

Min perserpige Dizzy er superkræsen, hun vil /kun/ ha' det sædvanlige
foder, i den sædvanlige skål, der skal stå det sædvanlige sted. Tun nix,
torskerogn nix, lever og hjerte nix, surmælksprodukter nix - det eneste
der kan interessere damen en lille smule er resterne efter en gang
Chocopops med mælk!

Det er et mirakel Diz kunne overleve 14 dage i det fri, enten har nogen
fodret ude med RC Beauty & Fit eller Chocopops med mælk

> Og er der andre katte der spiser myseost? Det spiser min mors kat med stort
> velbehag.

Jeg har ikke prøvet med myseost, men min huskat er noget nær altædende,
en rigtig madtyv. Hun spiser gerne grøn salat, osterejer, ris, kød i
alle varianter og alm. skæreost.

--
^~^ , Mange hilsner
('Y') ) Lotte M http://www.lotte-m.dk

Fra : Lene Hansen

Dato : 05-03-05 13:58

Et eller andet siger mig at jeg engang har hørt/læst at chokolade ikke er så
godt for katte/hunde? Der var vist noget med at en vis mængde ligefrem kunne
være giftigt. Husker jeg forkert eller?
Jeg har i hvert fald aldrig givet mine katte eller hunde nogen former for
chokolade efter jeg hørte dette.

M.v.h.

Lene Hansen

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 05-03-05 16:57

In article <4229acd8$0$90259$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Lene
Hansen <le_ha@privat.tele.dk> wrote:

> Et eller andet siger mig at jeg engang har hørt/læst at chokolade ikke er så
> godt for katte/hunde? Der var vist noget med at en vis mængde ligefrem kunne
> være giftigt. Husker jeg forkert eller?

Det er rigtig nok. Det stof, der er skadeligt, findes i højest
koncentration i mørk chokolade og mindst i hvid.
Så, måske er der ikke så meget af det i cacaomælk at det kan give
problemer? Selvfølgelig forudsat at katten kun får det som "slik" og
ikke ligefrem drikker det i litervis Måske er der faktisk ikke ret
meget chokolade i cacaomælk ;-D
Jeg kan kun lige nu finde en beskrivelse af, hvad det gør ved hunde,
men katte har heller ikke specielt godt af chokolade
<http://www.netdyredoktor.dk/Gift_hund/GPV_Hund/Hund_Chokolade/hund_chok
olade.html>

--
Knus fra Ann R

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-05 23:16

"Ann Rudbeck" <webmaster@fjernsiamis.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> problemer? Selvfølgelig forudsat at katten kun får det som "slik" og
> ikke ligefrem drikker det i litervis Måske er der faktisk ikke ret

Matilde cacoskummetmælk indeholder 1,3% affedtet kakao. Hvilket må siges at
være meget, meget lidt i en hel liter cacaomælk.

Tina

Fra : fam. Ager

Dato : 06-03-05 07:59

Hej!

cacao, som den vi køber billigt, er der ikke skyggen af chokolade i!!
det skal være en dyr en, som den man får/fik ved fødselsdage som er mere
bitter end den anden, så jeg tvivler på at det kan være skadeligt, det skal
så lige være mælken....

marie

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 06-03-05 12:08

In article <d0e9mt$2632$1@news.cybercity.dk>, fam. Ager
<dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
> bitter end den anden, så jeg tvivler på at det kan være skadeligt, det skal

Den holder vist desværre ikke Både kakao og ckokolade laves af
kakaobønner og ifølge netdyredoktor er kakaopulver. Den dyre, lidt
bitre kakao er allerhøjest på listen, lige efter de rene, uforarbejdede
kakaobønner. Kakaomælkspulver - det man bare skal blande op med vand
eller mælk - er derimod næsten nederst.
Min tanke var netop at almindelig chokolademælk måske indeholder
_meget_ lidt kakao for at gøre det billigt Og at det er derfor at
kattene kan tåle en lille smule.
Citat fra netdyredoktor:
"Chokolade og kakaopulver indeholder det giftige stof theobromid. Der
er forskel på, hvor meget theobromid, forskellige typer af chokolade
indeholder. Forskellige chokolade- og kakaoprodukter er nedenfor
opstillet efter indhold af theobromid (kakaobønner indeholder mest;
hvid chokolade mindst):
€ Kakaobønner
€ Kakaopulver
€ Mørk chokolade
€ Mælkechokolade
€ Pulver til drikkechokolade (tørt)
€ Hvid chokolade"

--
Knus fra Ann R

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 05-03-05 17:59

Ej hvor sjovt, jeg vil ved lejlighed afprøve cocaomælk på Mulle og Miver,
vil næsten vædde på at Fedeberg alias Mulle, vil labbe det i sig med
velbehag, og Mokken Miver, vil se med foragt på det og gå..forurettet og
fornærmet *G*

Hilsen Heidi

http://chocolade.dk
http://hei.homepage.dk
http://høns.dk
Husk at nogle browsere mangler et plugin at se domæner med æ, ø og å :)
Får du en meddelelse om at siden ikke kan findes/ikke eksisterer kan du
hente det manglende plug-in her:
http://www.idnnow.com/

Fra : Kate

Dato : 06-03-05 13:22

"Tina" <wunjo(snabel-a)webspeed.dk> wrote in

> Og er der andre katte der spiser myseost?

Har godt nok ikke haft det i huset i meget lang tid, så jeg ved ikke
med de katte jeg har nu, men Oliwer gik fuldstændigt i selvsving over
myseost. Han var et rigtigt madøre og elskede stort set alt der kunne
spises, men ost og især myseost kunne få ham til at gå totalt fra
snøvsen

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Lene Hansen

Dato : 06-03-05 15:20

Hvad andre giver deres dyr, er jo deres egen sag. Jeg har personligt bare
det princip at ved jeg at noget kan være giftigt, så får mine dyr det altså
slet ikke - uanset mængde, indhold, eller om dyrene kan lide det elle ej.
Man ved jo ikke om man pludselig har en kat/hund der er meget følsomt -
eller om der er bivirkninger på lang sigt.

Lene

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-05 17:36

"Lene Hansen" <le_ha@privat.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Man ved jo ikke om man pludselig har en kat/hund der er meget følsomt -
> eller om der er bivirkninger på lang sigt.

Der er ingen der har givet deres dyr noget der måske kunne være giftigt
eller som kunne give bivirkninger på langt sigt.

Jeg fodrer jo ikke katten med chokolade! Eller med cacaomælk! Den ene gang
om året min kat får lidt cacaomælk, kan ikke siges at være skadeligt på
langt sigt. Theobromidindholdet i ½ dl. cacaomælk er næsten lig nul. Slet
ikke nok til hverken en MEGET mild forgiftning eller skader der dukker op
senere.

Og myseost er ikke just giftigt.

Tina

Fra : Lene Hansen

Dato : 06-03-05 18:00

myseost kender jeg ikke til - så det skal jeg ikke udtale mig om.

Lene

Fra : Mette og René

Dato : 06-03-05 19:15

> Og er der andre katte der spiser myseost? Det spiser min mors kat med
> stort
> velbehag.

hvad med kogt blomkål, dåse majs eller dana blue ost, det er guf for
fister?

her er lige et billede af begge "børnene"
andrer der har nogen go´e billeder

René

Fra : Mette og René

Dato : 06-03-05 19:22

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-05 01:52

De er dejlige

Majs er også et hit hos Mis, min mors kat. Andy gider ikke majs. Skimmelost
er der ingen af os der spiser, så det er af gode grunde ikke afprøvet.

Kogt blomkål??? ;-D

Tja, hvorfor ikke. Andy spiser clementiner og drikker appelsinjuice. :)

Tina

Fra : Mia Warming

Dato : 07-03-05 11:43

Hehe.. Bare lige for at komme med et andet bizart kostforslag... Vi er ved
at finde ud af hvad vi kan ha liggende på sofabordet uden at kattene går i
det når vi ikke er der.. Så forleden fik vi chips og mislingerne fik en
lille bid hver og de kunne sgi li det... De guffede det i sig med stor
fornøjelse..

Neme synes dog at sodavand er noget sært noget at få på tungen, My har ikke
prøvet endnu. Kakao har vi ikke så meget af i huset og heller ikke
myseost... Men ellers får de lov at smage mange ting hen af vejen.

Hilsen
Mia

Fra : Mia Warming

Dato : 07-03-05 13:16

Hov.. Han hedder nu altså Nemo.. Det gik vist for hurtigt der
Mia

Fra : Kate

Dato : 07-03-05 16:38

"Mia Warming" <mtune79@hotmail.com> wrote in

> Neme synes dog at sodavand er noget sært noget at få på tungen,

hæhæ, stil en flaske øl på bordet og Doughnut kommer for at smage, hun
slikker simpelthen på flaskehalsen, den lille druk-ugle

Oliwer elskede chips og jeg kunne bestemt ikke forlade posen bare 2
minutter, så skulle han nok få den åbnet og spist indholdet. Jeg har
faktisk ridser i døren til min skænk fordi jeg engang satte en skål med
chips derind for at han ikke skulle æde dem mens jeg forlod stuen,
Oliwer prøvede så ihærdigt at åbne døren at jeg måtte flytte skålen.
De katte jeg har nu synes ikke den slags er interessant, men de vil
gerne undersøge alt jeg spiser.