Hvilken vaccination af hvalp ?
Fra : Ghita Jallow

Dato : 10-05-05 08:46

Hej
Lovely er en mops/japanese blanding født d 11/2-2005. På "købesedlen" står
der at hun er ormebehandlet, vaccineret og sundhedschekket 7/4-2005.
Vi får hende hjem d 11/4 hvor hun er temmelig forkølet. Om natten hoster hun
og har besvær med at trække vejret og snotter ualmindelig meget grønt.
Turen går til dyrlægen som chekker hende efter og giver antibiotikakur.
I starten af Maj skal hun atter til dyrlægen for at blive chippet, få 2
vaccine + rabies. Da hun er vaccineret og sundhedsbogen er ved at blive
skrevet opdager min dyrlæge at 1 vaccination kun har været "den lille". Dvs
at bl.a kennelhoste ikke har været med første gang.
Er det mig der er hysterisk/galt på den ?
De 2 ting hun nu mangler revaccination på får hun 1 md efter 2 vaccination
så hun er opdateret, men jeg synes et eller andet sted at sælger burde have
informeret om at hun lige ville spare et par kroner og derfor ikke fik givet
fuld vacine da hun var hos dyrlægen med hende.
Det skal lige nævnes at vi bestemt ikke gav "foræringspris" for hende.
Min søster købte hund samme sted kort før os, og hun stod i samme situation
så det er ikke enkeltstående at det er den lille vacination Lovely fik.
Ghita

Fra : Karina

Dato : 10-05-05 17:26

"Ghita Jallow" <mammasine@bonbon.net> wrote in message
> [...]
situation
> så det er ikke enkeltstående at det er den lille vacination Lovely fik.

Hej Ghita

Min den første fik også kun den lille, da min dyrlæge ikke mener, at
kennelhoste vaccinen er rigtig dækkende. Kennelhoste er en masse betegnelse
for luftvejs infektioner og derfor er de meget svære at vaccinere mod.

Min den lille fik den store fra kennelen.

Mange hilsner

Karina

Fra : Ghita Jallow

Dato : 10-05-05 17:59

"Karina" <ingen@email.her> skrev i en meddelelse

> [...]
> for luftvejs infektioner og derfor er de meget svære at vaccinere mod.
>
> Min den lille fik den store fra kennelen.

Du har ikke fået den vaccineret imod kennelhoste + det andet i den store
vaccine efterfølgende ?
Synes bare at Lovely er en bette pjevs så det er bedre med vaccinen så vi er
dækket nogenlunde ind.
Ikke mindst fordi hun jævnligt skal med til Tyrkiet hvor der er mange løse
hunde. Hun kommer selfølgelig ikke til at rende løs dernede, men kan næsten
ikke undgå kontakt med andre hunde.

Ghita

Fra : Karina

Dato : 10-05-05 18:16

"Ghita Jallow" <jallow@bonbon.net> wrote in message
> [...]
> Ikke mindst fordi hun jævnligt skal med til Tyrkiet hvor der er mange løse
> hunde. Hun kommer selfølgelig ikke til at rende løs dernede, men kan

Jeg kan ikke huske om han fik den store anden gang, men vi fik ham selv
vaccineret, da han er et gadekryds og ikke var blevet det hjemme fra.

Men jeg kan godt forstå, at du gerne vil være dækket ordenligt ind hvis hun
er et lille pjevs.

Det undre mig bare at hun ikke fik den store fra opdrætteren. Der er jo ikke
mange kr forskel og de fik sikkert mængde rabat.

Mange hilsner

Karina

Fra : Ghita Jallow

Dato : 10-05-05 19:34

> [...]
> ikke
> mange kr forskel og de fik sikkert mængde rabat.

Det er også det der undrer mig. Ikke mindst at hun ikke sagde noget om det.
Jeg turde nok slet ikke have ladet hende været i nærheden af andre hunde før
vaccination hvis jeg havde vidst det.
Hun er 1.95 kg og 13 uger nu, og skal så have den sidste mod kennelhoste +
den anden ting om 3 uger-4 uger.
ghita

Fra : Anita Andersen

Dato : 16-06-05 13:02

Kennelhoste vaccinen holder ikke mere end Ca ½ år hvor imod at de andre
sygdomme er dækket ind i 1-4 år.

mvh
Søren