Siris fødselsdag på operationsbordet
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 06-05-05 08:34

Hej

Så er jeg lige kommet hjem fra dyrlægen. Han mente ikke at Siri var
drægtig, men synes tilgengæld, at det var det optimale tidspunkt for
en sterilisation. Og de havde jo sat tiden af til det i eftermiddag.
Så Siris 1 års fødselsdag foregår hos dyrlægen.

Jeg skal hente hende i eftermiddag. Men der bliver nok ikke liiiige
fødselsdagsleg i aften. :) Mon ikke Siri foretrækker et tæppe i et
hjørne?

Og så til alle mine spørgsmål:

Skal hun have skånekost i aften?
Må hun ligge ude på jorden?
Hvornår må hun bade i søerne igen?
Hvornår må hun lege med andre hunde igen? Hun leger meget voldsomt.

Og andre gode råd modtages naturligvis gerne!

Mvh Trine, der er lidt nervøs!

--
Hyggelig lejlighed med plads til fire personer udlejes i Nordjylland.
Butik med udendørs-keramik, hundekurve, kattehuler, kurve, juleting mm.

Fra : JKrigslund

Dato : 06-05-05 10:05

"Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg skal hente hende i eftermiddag. Men der bliver nok ikke liiiige
> fødselsdagsleg i aften. :) Mon ikke Siri foretrækker et tæppe i et

Det var da godt at hun ikke var drægtig. Du må endeligt hilse hende, og
ønske god bedring og stort tillykke med fødselsdagen. Så må vi fejre den en
anden gang.

De bedste fødselsdagshilsener fra
Sigfus, Janne og Jesper

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 06-05-05 15:00

Trine Kornum Christiansen <news@trinekc.dk> writes:

Nu er min lille pige hjemme igen. Og hun har det fint. Hun kom
logrende hen til os, da vi hentede hende, og nu ligger hun på terassen
og sover.

Hun havde været nødt til at ligge på tæpper i gangen, for de havde
ikke nogle bokse, der var store nok til at hun kunne ligge udstrakt.
:)

63 kg vejede hun før operationen.

Så nu har vi fået smertestillende piller med hjem til i morgen og i
overmorgen, og så skulle hun være fit for fight igen.

Nu skal jeg bare finde en pension eller noget, der kan passe hende fra
mandag aften til tirsdag aften. Egentlig skulle hun være passet hos
mine forældre, men hun skal nok ikke rende og lege med Balder i 10
timer i træk!

Mvh Trine

Fra : Karina

Dato : 07-05-05 12:27

Hej Trine

Er hun blevet steriliseret inden 1 løbetid?
Hvis ja, så undrer dedt mig bare.
Store racer bør ikke blive steriliseret før mellem 1 og 2. løbetid.
Når man steriliserer stopper man køns og vækst hormoner og da en stor race
er senere udvokset, er det ikke sundt for den.

Små racer blver ofte steriliseret før 1. løbetid, da de allerede er udvokset
ved 8 mdrs alderen.

Jeg har nemlig selv en tæve som skal steriliseres når hun er færdig med 1
løbetid. Jeg har undersøgt hos forskellige dyrlæger og på nettet og har hos
dyrlægerne fået at vide, at det ikke ville være rigtig forsvarligt før 1
løbetid, men jeg kunne se på nettet, at de i USA gør det.
Men nu gør de til tider nogle underlige ting i USA, så jeg valgte at tror på
de danske dyrlæger.

Mange hilsner

Karina

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 07-05-05 13:14

"Karina" <ingen@email.her> writes:

> Er hun blevet steriliseret inden 1 løbetid?

Ja, det er hun.

> [...]
> Når man steriliserer stopper man køns og vækst hormoner og da en stor race
> er senere udvokset, er det ikke sundt for den.

Vores dyrlæge anbefalede det. Han sagde, at der ikke var nogen som
helst beviselig grund til at vente, og at risikoen fra
mælkekirtelkræft mere eller mindre forsvandt.

> [...]
> dyrlægerne fået at vide, at det ikke ville være rigtig forsvarligt før 1
> løbetid, men jeg kunne se på nettet, at de i USA gør det.

Tja, vores dyrlæge anbefalede det, og han virker nu som om han ved
hvad han taler om, så Siri er i hvert fald blevet steriliseret nu.

http://www.netvet.net/dansk/ask_vet/hund/hundsps16.html#steril2

Her er et svar til en med en 5 måneders skotte. Og rent faktisk er det
samme dyrlæge som opererede Siri i går.

Så jeg føler at vi har gjort det rigtige med Siri.

Mvh Trine

Fra : Pwh

Dato : 07-05-05 15:21

> Vores dyrlæge anbefalede det. Han sagde, at der ikke var nogen som
> helst beviselig grund til at vente,

Det var også den besked jeg fik i sin tid af min egen dyrelæge og hos
Kbh's Dyrehospital. Jeg valgte nu at vente til Angel havde overstået
1'ste løbetid, sådan mere for at værer på den sikre side.

/Jens

Fra : Karina

Dato : 07-05-05 18:40

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> Kbh's Dyrehospital. Jeg valgte nu at vente til Angel havde overstået
> 1'ste løbetid, sådan mere for at værer på den sikre side.

Det var netop på KBH´s Dyrehospital jeg fik det med vækst hormonerne at vide
da jeg var der for 14 dage siden.

Jeg ville nemlig også gerne have min tæve steriliseret inden første løbetid,
men synes kun at jeg er blevet frarådet. Efter jeg hørte det med væksten, er
jeg nu også glad for at jeg ventede.

Hilsen

Karina

Fra : Pwh

Dato : 07-05-05 19:05

> Det var netop på KBH´s Dyrehospital jeg fik det med vækst hormonerne
> at vide da jeg var der for 14 dage siden.
> Karina

Hmm, det lyder sgu da useriøst fra deres side.
Det er godt nok over 1 år siden jeg spurgte dem, men alligevel.
Men det kan værer man får forskellige svar efter hvem man spørger derude.

/Jens

Fra : Susanne Hansen

Dato : 08-05-05 21:17

Ja, og hvis man fjerner leveren, får hunden heller ikke leverkræft!!!! Du
burde have anskaffet dig en tøjhund.

Nosushan

Fra : Karina og Christian

Dato : 09-05-05 14:36

"Susanne Hansen" <nosushan@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
[klip]
> Ja, og hvis man fjerner leveren, får hunden heller ikke leverkræft!!!! Du
> burde have anskaffet dig en tøjhund.

Det var da et væmmeligt udfald at komme med.

Kender du noget som helst til familien og deres hund? Har du noget som helst
belæg for at udtale dig, som du gør? Er der noget fordækt i, at man vælger
at følge et råd fra sin dyrlæge, som er professionel, og som man har tillid
til?

Er du selv dyrlæge, siden du kan udtale dig, som du gør?

Karina