I nærkamp med en lastbil...
Fra : Mikael

Dato : 04-05-05 21:21

Min hund... Han er en værre en... Han er blevet irriterende selvstændig! Han
er ulydig når vi arbejder langt fra hinanden, og kan finde på at strejfe...
En dag gik det galt! Foe en uge siden havde min kæreste fri, og skulle lave
have, og inden jeg tog hjemmefra sagde jeg til at han skulle tage Jack med
ud, for han elsker at være ude! Og normalt løber han ikke væk, når vi går
ude med ham, men væk det kom han...
Så ringede et par nede fra byen, at de havde taget ham ind, fordi de var
nervøse for at han skulle blive kørt over, så Mikael kørte ned for at hente
ham, og Jack var ikke så stolt, han vidste godt at der burde han ikke
være...
Mikael satte sig ned for at berolige ham, og ville rejse sig op og sige tak
til de rare mennesker der havde taget ham ind, lige i det får Jack øje på en
mand på den anden side af vejen, og spæner afsted inden
Mikael kunne nå at sige noget, Jack bliver ramt på hele kroppen af en
lastbil, bliver smidt mod hjulet, og trillede hen ad gaden... Så rejste han
sig op, og spænede op under det nærmeste legehus, hvor Mikael fik fat i ham,
og drønede til dyrlægen.
INTET skete der!
Han havde fået tre skrammer på næsen, knækket en hjørnetand, og det var
det...
Der var tre forskellige dyrlæger der så på ham, for de mente simpelthen ikke
det kunne passe. Men der var ikke noget at mærke på ham. De følgende dage
skulle vi holde godt øje med ham, om han blev træt, om hans slimhinder blev
blege, om han spiste og drak og kom af med det igen rigtigt.
Han spiste, drak, løb rundt som han plejer, og der var ikke blod i hverken
det ene eller det andet der kom ud.
Vi har bare været SÅ heldige! Det fatter man slet ikke!
Jeg er sikker på at der et eller andet sted er sneget sig en kat ind i hans
slægtsled, og han har arvet de 9 liv.
Han har ikke været væk siden og det eneste sted han ikke kommer når der
bliver kaldt er på træningspladsen, tilgengæld har vi aldrig haft så god en
lineføring som vi har nu, så der er ikke noget der er så skidt at det ikke
er godt for noget....

Winnie

Fra : Jørgen

Dato : 05-05-05 08:04

> [...]
> lineføring som vi har nu, så der er ikke noget der er så skidt at det ikke

Nej hunden havde fået "straffen" lige i det rette sekundt, og det er
effektiv.

Godt der ikke skete noget
Som barn havde jeg en schæfer der havde lusket sig med mig til byen ,
langt bagved, jeg nåede lige at se den blive kørt over af en lastbil og
hvordan den rullede rundt under den. Den løb sin vej og jeg kunne ikke
finde den. >Da jeg om hjem mange timer senere var den derhjemme og
fejlede intet.
Den ville ikke ret gerne med i byen mere

Jørgen

Fra : Ukendt

Dato : 05-05-05 22:27

"Jørgen"
> [...]
> intet.
> Den ville ikke ret gerne med i byen mere

Havde en stor blandingshund på et tidspunkt. Han var 7 år da jeg fik ham. Og
mente han selv vidste bedst.. Havde gået og lavet fold til hestene i et
stykke tid, så der havde ikke været strøm på.. Men så en dag skete det..
Hestene skulle ud for første gang.. Af to omgange.. Og han fulgte med ind på
folden.. Først uden der skete noget.. Og ud igen uden andet end et lille
piv.. Anden gang ind på folden uden noget.. Tænkte at han ikke kunne blive
ved med at være så heldig.. Det var nemlig helt nyt hegn, med masser af stød
i, og en _meget_ god jordforbindelse.... Så skete det... På vejen ud anden
gang, fik han hele stødet i ryggen.. Han blev simpelthen nærmest skudt mod
jorden, og så rendte han... Lige ind bag i den åbne bil.. Og der blev han!
Der gik laaaang tid, inden han overhovedet ville nærmere end 50meter af den
fold, og han gik slet ikke derind mere..

Så ja, hvis "straffen" kommer i det "rigtige" tidspunkt, så husker de det..

/Stoltze

Fra : Ukendt

Dato : 05-05-05 22:20

"Mikael"
> [...]
> i ham, og drønede til dyrlægen.
> INTET skete der!
> Han havde fået tre skrammer på næsen, knækket en hjørnetand, og det var

Min gamle labber blev påkørt af en personbil en mørk aften. Kunne høre
bumpet, men han kom gående hen til mig. Han var blevet ramt på bagkroppen,
og bilen havde fået en stor bule i den ene side foran. Troede simpelthen at
det var løgn, at der kunne komme en så stor bule i bilen, samtidig med at
han kunne gå derfra...
Han havde ikke brækket noget, men kunne ikke ret meget de næste par dage...

Menet han fik af det møde, var ingen trapper eller spring derefter. Og så at
jeg sandsynligvis måtte aflive ham før tid flere år senere, grundet det slag
han havde fået...

/Stoltze